« My unsaid Valedictorian | Main | Mobile Clubbing »

June 06, 2005

אסור להשתין על השיח המדיני

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
כל שנה לקראת חודש יוני הוא בא. הקיץ מפציע ומתחילה "העונה החמה"; עונה זו מלווה בירידת הגזרה במכנסים, הרמת פס החולצות, הצגת פסי שיזוף ונסיעה בחלונות פתוחים ברכב. אך עונה זו אינה רק חמה במזג האוויר, אלא במזג בכלל. עם העונה החמה בא המזג החם. מזג זה מתפרץ ופתאום נקרים מקרי אלימות שונים ומשונים. כל שנה נקרים מאורעות שונים בחוף הים, במועדונים, בבתי הספר. כל שנה אלו נשכחים עם בוא הסתיו.

אך לא השנה. השנה הוקמה ועדת חקירה. הרי הקמת ועדה היא הדרך לפתרון כל בעיה במדינת ישראל (ולא אשחית מילים לשווא). לוועדה זו כבר פונים מיטב המומחים; ואלה החליטו כי הסיבות לאלימות ידועות להם: הסמים, האלכוהול, יציאת בני-הנוער עד שעות מאוחרות ועוד. סבור אני כי שגגה ביסודם. לא אנסה לבסס את טיעוני בצורה מדעית, שכן מספרים יכולים להציג עובדות בצורה מעוותת לא אחת, ואין צורך במספרים בכדי להפעיל דמגוגיה זולה. כמו כן, לא אנסה לטעון כי האמת שמוצגת על ידי היא האמת היחידה, אלא רק להציג אלטרנטיבה לגישה המקובלת של סמים-סיגריות-בילוי-אלימות.

האלימות היא כמו הסמים, האלכוהול והבילויים. האלימות היא מפלטם של המדוכאים; זו מאפשרת למעמד המדוכא פרץ של הפגנת עצמאות וחופש מוחלט על האחר (ואולי מה-אחר הלאקאניאני). ה-אחר עסוק כל השנה בדיכוי פרצי יצירתיות של הפרט; הוא מעמידו בפני עבודה כורחנית (או לימודים לבערות) ודואג להעסיקו לעיפה עד אשר תצא חמתו ומרצו.

המדוכא, יהא זה תלמיד, עובד כורחני, חייל כובש או סוחר זעיר, שב לביתו לאחר תום עבודתו ומעוניין להראות לעולם את שלמד בזירת החיברות המכוננת. זה הראה כי השולט הוא מפעיל הכח ולו הזכות הסאדית להתענג על אחרים. זה ראה כי "רק בכח ניתן להשיג את המטרות" וכי ללא הפגנת כח יצא הוא "פרייאר" ולכן הוא חייב לכרח את הסביבה.

לשם דוגמא, ולשם דוגמא בלבד, אשתמש בכיבוש כאקט מכונן חברתי. חרף זאת, אותו הדבר ניתן ליישם על פקיד בירוקראטי שמיישם את "ערכי" הקפיטליזם מדי יום ביומו ועל תלמיד במערכת החינוך שנחשף לבערות ולחינוך אנטי-פוסטמודרניסטי. כל הפרטים הינם חלק ממבנה על שאינו מתאים לבסיס. כל הפרטים בישראל חיים בתודעה כוזבת שמוכתבת להם על ידי אמצעי תקשורת שמשרתים מערכת שמובילה לכיבוש וקפיטלים.

כך נוצר מצב שהחייל שעומד במחסום על לא עוול בכפו מִתְחַבְּרֵת כי "הכובש הנאור" מפעיל את כֹּרחָנוֹ על הנכבש ועל חיילי הכיבוש; כך נוצר המצב שכשיוצא הוא בערב שבת עם חבריו שותה הוא בכדי לשכוח את העוולות שעשה ואת העוולות שעבר; כך נוצר שהוא משחזר את הכינון הראשוני של תהליך חִברותו באמצעות האקט האלים שהוא מיישם במועדון.

המועדונים הם דרך הבריחה מהכיבוש; האלכוהול, הסמים והיציאה עד שעות מאוחרות לא גורמים לאלימות, הם דרכים אלטרנטיביות להפיג את המתח שיוצר את האלימות. חברה שרוצה להתנקות מאלימות צריכה להתחיל מהתנקות באלימות במאקרו. על החברה להפסיק להפעיל אלימות עממית כלפי עם אחר, על חברה להיות פלורליסטית ואכפתית כלפי הזולת. חברה קפיטליסטית מקדשת את האלימות בצורה סאדית ומכוונת את פרטיה לאלימות, שכן אם אלו לא יפעילו אלימות זו, אזי לא יצלחו במאבקם לניוד חברתי.

נכתב על ידי jk ביום\שעה June 6, 2005 08:10 AM

Comments

Post a comment