« Gan Shula Newsletter, June 30th, 2005 | Main | פורנוגרפיה לאומנית »

July 01, 2005

מלחמת מים II

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
04/07/2005 עדכון: תמונה שלי מנענע:

אז הלכתי למלחמת המים היום לאחר (ואולי חרף הביקורת) שכתבתי על האירוע הקודם של המובייל-קלאבינג, בעיקר כי אני מאמין שמדובר באנשים טובים שמתכוונים לטוב, וההרס יבוא עקב טבע האדם, ועד שהאירועים יתחילו להרס יעברו מים רבים בין המסיבות. אולם, ציפיותיו התחילו להתגשם. מה שאמור היה להיות אירוע פלאש-מוב חתרני סוריאליסטי-אסקפיסטי הפך מהר מאוד לקרניבל מסחור. שתי חברות גדולות מאוד, שאחת מהן מייצרת עצמות בעלי חיים טחונים בטעם מנטה ומוכרת אותן בתור ממתק, באו לאירוע למכור את מרכלתן, שכן להן מדובר בשוק פוטנציאלי ומראה "צעיר ועדכני". הנוכחים באמת באו מכל קצוות החברה, אולם בעיקר מקצוות החברה. המיינסטרים של "ישראל-האחרת" לא יוצג שם אלא תל-אביבים מכל סוגיהם (ואני מכליל ומלא ביקורת עצמית גם כן): ניהליסטים, אסקפיסטים, סוציאליסטים [ואני נמנה עליהם], פאשיסטים וכל קטרוג אחר היה מאפשר להגדיר את מגוון הסהרורים שבאו לאירוע.
היה מדובר באירוע אסקפיסטי מדרגה ראשונה. אחת הדרכים הפשוטות ביותר לברוח משגרת היום יום ולהגדיר מחדש את מושג ההנאה. החברות והחברים שהשתתפו לא היו אלימים אלא מצאו דרך אלטרנטיבית להפיג את המתחים מהמבחנים, הכיבוש והמצב הכלכלי. למזלנו, כך קורה בשוליים. במרכז החברה, לכשתבוא לאירועים כאלה, אין את היכולת להחליף אלימות באסקפיזם ולכן צפויים אירועים אלימים. כמו כן, מידת הסובלנות והרחמים בין היריבים לקרב היתה מדהימה, לא היו התנכלויות, לא היו כל מעשים בניגוד לרצונו של זה או אחר, ובכלל פרט לקבוצה סהרורית של תומכי גוש קטיף שדאגתי אישית למלא במים בכל הזדמנות אפשרית, רוב האנשים היו מוכרים לי או בפניהם או בשמם.
מדובר בקבוצה מיוחדת של אנשים, שצריך לשמר ולא לתת לשגרת היום יום להכחיד. הקבוצה בנויה מאנשים מכל קשת הגילאים שמצליחים מזה שנים לבוא למספר מצומצם של אירועים כגון דא. למזלנו, כיום באמצעות רשת האינטרנט הם מצליחים גם לתקשר בצורה המונית ולאחד כוחות למפגשים גדולים במעגל חברתי מורחב. אני רק מקווה שהמיינסטרים לא יהרוס לנו את זה כמו שהוא הרס את האינטרנט.

נכתב על ידי jk ביום\שעה July 1, 2005 09:21 PM

Comments

תמונת המשתמש

Eyal
July 2, 2005 11:11 PM
לינק ישיר לתגובה זו

קודם כל, אני חושב שהאירוע היה מוצלח ביותר
היה מהנה ביותר
ונראה כי כל הנוכחים נהנו.

נורא הפריע לי הנוכחות של ה"חברות המסחריות" שבאו לעשות קידום מכירות. וניסינו להפטר מהם ולצעוק עליהם.
אבל זה היה קורה במוקדם או במאוחר, כמו שקרה בעבר, שינסו לתפוס טרמפ על האירועים האלה (כמו אסקייפ בעבר שסירבנו להם ובכל זאת יצאו עם קידום מכירות בנושא ופרסומת).

אני יכול להגיד לך בלב שלם (וזה מתייחס גם למה שכתבת לגבי המסיבת מובייל קלאבינג הקודמת שלנו) שאנחנו, המארגנים של מובייל קלאבינג, אין שום כוונה להתמסחר.
להיפך, אנחנו נגד זה.
כל הרעיון באירועים שלנו הוא שהם חינם, לא מסחריים, ללא סממנים של תרבות צרכנית כמו דוכנים וכדומה, לא ממומנים על ידי שום גוף מסחרי, ושכל אחד יכול להשתתף בהם.
חלק מהעניין הוא גם שהם נערכים ברחובות, במרחב הציבורי.

בנוסף, לגבי המלחמת מים, אני חושב שהיתה שם קשת נרחבת של אוכלסיות ואנשים. חילוניים, דתיים, ילדים, הורים, חיילים, מתנחלים, יחד..
כולם היו שם

והיה כיף

*מקווים לראות אתכם באירועים הבאים
מובייל קלאבינג ישראל

תמונת המשתמש

Eyal
July 2, 2005 11:28 PM
לינק ישיר לתגובה זו

דבר נוסף שיש לציין הוא ההפרדה בין מובייל קלאבינג לפארש.
אנחנו שתי קבוצות שונות, בעלות כוונות קצת שונות.
המשותף בנינו הוא העקרון והכוונה לעשות כיף לסביבה ולארגן אירועים כיפיים וחינמים.

אבל יש גם הבדלים.

אנחנו, מובייל קלאבינג (שמארגנים את מסיבות הרחוב עם האוזניות, וארגנו את מלחמת הכריות בכיכר רבין במרץ) באים בכוונה לא מסחרית ולא ממוסחרת וחינמית לחלוטין כמו שכבר ציינתי.
**אנחנו לא מנסים להתבלט, ולכן אנחנו לא צריכים תלבושות אחידות או סממנים, כי כל הרעיון הוא שאנחנו חלק מהאנשים ברחוב. אנחנו לא שונים מאף אחד אחר שמשתתף באירועים.
**אין לנו מניפסט או שום דבר בסגנון מכיוון שכל אחד צריך להינות ולקחת מהאירועים האלה מה שהוא רוצה.
**אנחנו גם לא מוציאים כסף על ארגון האירועים ולא מנסים להכניס בהם או דרכם כסף בשבילנו. (ואכן אחד הדברים שהפריעו לנו הוא שפארש הקימו דוכן למכירת חולצות עם הלוגו שלהם)
רק באירוע האחרון של המלחמת מים באנו עם חולצות שכתוב עליהם מובייל קלאבינג. אבל זה חד פעמי.

**אין לנו שום כוונות מסחריות בארגון האירועים האלה. ושום כוונות להתרפסם מזה או להוציא מזה משהו לרווח האישי שלנו. וכמו שכבר ציינתי בעבר פנו אלינו מחברות גדולות שרצו שיתוף פעולה מאיתנו והציעו לנו הרבה.. אבל סירבנו. בכל תוקף.
אנחנו מארגנים את האירועים האלה לרווחת הכלל והכיף של הציבור והסביבה. כדי להינות.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 3, 2005 07:50 AM
לינק ישיר לתגובה זו

האירוע היה נהדר.
הבעיה היתה שמנסים למסחר אותו מבחוץ ולהשפיע על היוזמה הטובה.
אני מאמין, ואולי זה כי אני פסימי, שברגע שהמובייל קלאבינג יתפוס תאוצה ויהפוך למיינסטרים, ולא רחוק היום שזה יקרה, אנחנו נתחיל לראות אירועים ממוסחרים כמו: פסטיבל אורנג' מובייל קלאבינג או משהו כזה, שבו הם יחלקו אזניות לטלפונים ויאפשרו להוריד שירים מוזלים.

הבעיה היא שכשרעיון יוצא מהראש, אי אפשר לשלוט בהשלכות שלו.

יהונתן.

תמונת המשתמש

סקסי ביחד
January 19, 2006 05:13 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אוח איזה סקסי! תעשה לי ילד!!!