« לידיעת כל המתנגדים למשחקי מחשב | Main | מה משותף לישראל ולניקארגואה? »

October 19, 2005

בועה של שקר

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
לפעמים צריך את הילד הקטן שיצביע ויביהר כמה בועת השקר היא נכונה. כך היה היום כשהגעתי ל"הפגנה" של אתר גיימר. בעוד שהחבר'ה מהאתר היו נחמדים ולא אלימים; הקבוצה שקראה לחתום על עצומה לחרם על משחקי מחשב, שבינתיים יובל דרור העמיד אותי על יכולת הפעולה שלהם. כל הסיפור הזה של אלימות במשחקי מחשב הוא שטות אחת גדולה, כמו שהבנתי השבוע.

לעניות דעתי, העצומה שאורגנה היה בועה נפוחה של יחסי ציבור שחברת "בדוק" מנסה לארגן לעצמה על גב הורים מבוהלים שרואים את גל האלימות. האלימות היא תוצר של הכיבוש, היא תוצר של הקיטוב החברתי והניכור, היא תוצר של אלימות מושרשת בחברה עוד מתקופת המנדט ואלימות שנכפית על אנשים בצבא. האלימות היא לא ממשחקי מחשב. אלו כבר הצילו את חיי, ואלו גם יהיו הדרך הבטוחה ביותר לשחק. בעוד שמאות אנשים נפצעים מתאונות שקשורות לספורט, שחקני המחשב נותרים בטוחים בבית. בעוד שמאות אנשים נדקרים במגרשי הכדורגל, כשאחי וחבריו משחקים פיפ"א הם לא דוקרים אחד את השני. בעוד שנדקרים כל יום במועדונים, אני לא רואה את הרשתות החברתיות כמוקד לחיכוך.

משחקי המחשב הם חלק מהאבולוציה הטכנולוגית הטבעית; כמו הרשת, גם הם משקפים את קולו של הדור. אף אם הם אלימים יחסית, הם אינם אלימים כמו הכיבוש והם לא מזיקים כמו מדיניות כלכלית אחרת.

מוטב שהרב הראשי והשר לבטחון פנים יחזרו לעשות את עבודתם ולא יתערבו בעבודתם של אחרים. עד שהרחובות לא יהיו נקיים מפשע, אל תאשימו את קהילת הגיימרים.

ובכלל, לא הגיע הזמן לבדוק על מה אתם חותמים קודם???


בתמונה: המפגינים היום.

נכתב על ידי jk ביום\שעה October 19, 2005 03:29 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

JaneLame
October 21, 2005 02:06 AM
לינק ישיר לתגובה זו

עם כל הכבוד, החבר'ה בתמונה לא מספיק אלימים כדי להרוג אפילו גבינה צהובה.

תמונת המשתמש

JaneLame
October 31, 2005 06:06 PM
לינק ישיר לתגובה זו

הצילום הזה מזכיר לי סצינה ב"באולינג פור קולומביין". במקום להגביל אחזקה של כלי נשק, נעצו את האשמה באלימות בזמר (בערך) מרלין מנסון. כשמייקל מור שאל אותו מה היה אומר לילדים שביצעו את הטבח בתיכון קולומביין, הוא ענה, לא הייתי אומר כלום. הייתי מקשיב להם, וזה מה שאף אחד לא טרח לעשות.

תמונת המשתמש

יהונתן
November 1, 2005 04:03 AM
לינק ישיר לתגובה זו

רק שלא נראה לי שמישהו מהילדים בתמונה הולך לרצוח (למעט הקרניבורים)

Post a comment