« מלך ישראל | Main | השקעות לטווח ארוך »

January 04, 2006

ויקיחדשות

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
נרשמתי היום לויקיחדשות, אתר האינטרנט שמאפשר לכל אחד להיות עיתונאי. זה סגר לי מעגל קטן. במהלך שיחה היום בבוקר עם חבר דיברנו על כמה מושחתות המפלגות הגדולות ואיך חייבים להתעסק בשטויות בשביל להצליח בהן. הוא אמר לי באיזה שהוא שלב: "אם אתה רוצה להלחם בשחיתות תהיה עיתונאי". אני מאמין שאת הקונספט הזה צריך לשבור.

מאידך, מדווחת (או אומרת) ארנה קזין היום ב"הארץ" (זהירות, לינקים בהארץ מתים אחרי מספר ימים) על מותה של העיתונות החוקרת. אין תקציבים לכך ואין דרישה. התחקירים מתו.

אולי הביקורת היחידה שיש לי על מה שארנה אמרה היא העובדה שבעצם אין דרישה יותר לעיתונות חוקרת. לאזרחים לא איכפת מהעולם, לא איכפת מהשחיתות, והעיתון נועד לבדר אותם ולא להיות חדשותי.

אחרי שראיתי אתמול (אולי לראשונה בחיי) את האזרח קיין, אין דבר חקוק יותר בזכרוני מאשר האקט בו צ'רלס פ קיין הולך ומתקתק על מכונת הכתיבה את המשכה של הביקורת הרעה שכתב חברו על זמרת האופרה המחרידה, הלא היא אישתו של צ'רלי קיין. העיתונאי האמיתי, זה שבאמת רוצה בטובת הציבור, נעלם כיום.

ממה שאני יודע על איך המערכת הפוליטית פועלת, וממה שאני מכיר בה, רוב הכתבות בתקשורת הן יזומות, אין עיתונאות חוקרת לשמה, וכל פעם שניסיתי למצוא כזו - אני הייתי צריך להאכיל את העיתונאים בכפית. זו אף פעם לא "חשיפה" או "תחקיר בלעדי", זה תמיד עובד ממורמר או יריב פוליטי. אין אפשרות היום להשיג טקסט ראוי. אולי הגיע הזמן להוציא עיתון יומי מפרי עטו של מבקר המדינה, לאחר שנאמר על ידי גינגי פרידמן כי מי שמחפש עיתונאות חוקרת אמיתית יכול לשלם אגרת טלויזיה (תודה על הקישור ליואב לרמן).

ממ... בקיצור, תכנסו לויקיחדשות, תתחילו לכתוב, לדווח על אירועים שאתם מפיקים. לויקיחדשות אין את הפוטנציאל להיות האינקויירר הבא, או להיות בכלל אתר חדשות מוביל, יש לויקיחדשות את הפוטנציאל להיות הבמה ממנה אתרי חדשות מובילים לוקחים ידיעות. סוכנות הידיעות המודרנית, שמאפשרת לעורכים לברור ולכוון מה ידוע ומה רצוי לדווח עליו.


נכתב על ידי jk ביום\שעה January 4, 2006 01:40 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

אח שלו
January 4, 2006 02:26 PM
לינק ישיר לתגובה זו

רוזבאד.

תמונת המשתמש

yair z.
January 5, 2006 10:52 AM
לינק ישיר לתגובה זו

citizen kane is oh so boring

תמונת המשתמש

pely
January 5, 2006 06:09 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אם ראית את הדיווח של איתי אנגל מעיראק בשבוע שעבר ואתה עדיין מחזיק בדיעה שאין היום עיתונאות חוקרת בשרנית.. אז אני כבר לא יודעת מה נסגר
ואני בכלל לא מדברת על השיניים של גבי גזית ואיילה חסון ואפילו של יעקב אחימאיר שנושך אבל בצורה אלגנטית.. החכמה של אורן נהרי, הציניות של עודד שחר ואפילו התוקפנות של גאולה אבן.. בקיצור, אני באמת לא יודעת על מה אתה מדבר.

אמנם חלק מהאנשים שציינתי אינם עיתונאים חוקרים פר-אקסלנס, אבל בראיונות שהם עושים הם חדים ויעילים כמו כל עיתונאי חוקר.

Post a comment