מגדירים את עצמם | תעמולה תבוסתנית

הציבור הדתי-לאומי הוא הפטריוטי ביותר, כך קובע סקר חדש שנערך בכנס הרצליה במתודה דומה מאוד לסקר בו נקבע כי שומן אינו מפריע לסקס. שימו לב למתודה הלגיטימית למחצה: "בקרב כלל האוכלוסיה: 60% מהנשאלים הגדירו את עצמם כפטריוטים במידה רבה. בקרב הציבור היהודי, 67% .מגדירים את עצמם כפטריוטים במידה רבה ו36% מהיהודים מגדירים את עצמם כפטריוטים במידה רבה מאוד." (עוד על הסקר).

כמובן, שכל קשר בין "פטריוטיות" ל"לאומנות" הוא גבולי בהחלט. כלומר, היכול להיות שאותו פלג בעם שהינוהנהגתו אנטי-דמוקרטית מיסודה הוא פטריוטי כל עוד הגדרת הפטריוטיות כוללת גם את שנאת האחר? האם יכול להיות שאהבת המדינה כוללת, בין היתר, את ההתנגדות למעשים בלתי צודקים בצורה לא אלימה או שאותה אהבת מדינה כוללת גם את שנאת האחר, הקנאות, הרצון להבדל משאר העמים.

כמו גבר מכה שאוהב את אישתו יותר מכל ואינו מסוגל לסבול את העובדה שאשתו נפגשת, גם אם לא למטרות מיניות, עם גברים אחרים, כך הלאומנות-הדתית. אותה לאומנות קוראת לנו להכות את מדינתנו, את השונים מאיתנו, ובכלל לשנוא את האחר על חשבון אהבת העם.

אגב לאומנות (פורסם במקור), באמצע כתבה על כך שאלעזר שטרן, הממונה על תעמולה נגד חסרי היכולת בישראל, מעוניין בהקטנת תשלומי הת"ש לג'ובניקים במסגרת המלחמה במשתמטים, הובאה הפסקה הבאה: "כעת נבחנת האפשרות לקצץ את תקציב החיילים בעורף או לקצר את שירותם ל-24 חודשים, ואף לנסות להגיע להסכמה עמם שלא לגייסם כלל. בדרך זו ייחסך כסף רב שיעבור ישירות למערך הלוחם. עבודת המטה הוצגה בפני הרמטכ"ל אשכנזי ושר הביטחון, אהוד ברק, וקיבלה את אישורם." ()
לגיטימי?

11 thoughts on “מגדירים את עצמם | תעמולה תבוסתנית

  1. אלעזר שטרן מתנהג כאחרוני הטירונים בגולני, שבטוח שהוא שווה יותר מראש אגף לוגיסטיקה, כי הוא קרבי והאלוף לא. אי אפשר לנהל צבא בלי מנגנון עצום שתומך ביחידות הקדמיות, ואני לא מבין איך שטרן מתעלם ממציאות כה פשוטה להבנה.

    אמר לי פעם מישהו: "להיות פטריוט זה לחשוב שהמדינה שלך הכי טובה בעולם – רק מפני שאתה נמצא בה." קצת צניעות לא תזיק, גם לאלה שמגדירים את עצמם פטריוטים וגם לאלה שמגדירים את עצמם אלעזר שטרן.

  2. התובנות שלך הפעם הן חכמות בערך כמו התובנות של הבחורה ההיא שפירשה את המחקר שלה כי חיילי צה"ל לא-אונסים נערות ערביות פשוט בגלל שהישראלים רואים בעצמם גזע נעלה מעל הערבים.
    ציבור דתי-לאומי הוא ציבור חובשי הכיפה. הם לא מסיטים לרצח, הם לא רוצחים, הם לא פאשיסטים, הם לא מכים שמאלנים, הם לא שונאי האחר. כל ההכללות שלך הן מכוערות וסטראוטיפיות הנובעות מציבור קטן מאד ומנוכר, שציבור חובשי הכיפה נראה לו כחוטאים, נחותים ממנו, ובכלל לא יהודים מאמינים אמיתיים.

    אותם חובשי הכיפה הפטריוטים, אגב, הם כאלו שמבלים לילות בכפור כשנשק, חמש מחסניות, שתי מימיות מגעילות, וקסדה כבדה צמודים לגופם; מסכנים את חייהם שלהם בהגנה על גבולות המדינה, בהגנה עליך, על האקסית שלך, על ההורים שלך, על האחים והאחיות שלך, על משרד עורכי הדין שלך/שאתה עובד בו, על מקומות הבילוי שלך, ועל כל עם ישראל.

    אתה מאשים ציבור שלם שתורם למען המדינה, אכפת לו מהמדינה, בספקולציות האישיות והמרושעות שלך, בלי הוכחות חותכות. אובג'קשן, יור הונור, ספקולייטינג אנד באג'ורינג דה וויטנס.

    נ.ב.
    פטריוט ו/או לאומן הוא (הם) לא פאשיסט(ים).

  3. אלי,
    הביקורת שלי היתה, בראש ובראשונה, על המתודה לפיה בדקו פטריוטיות: שאלו אנשים, בהתחשב באוכלוסיה לה הם שייכים, האם הם פטריוטים. עם כל הכבוד, כך לא מודדים זאת.

    שנית,
    נכון, רוב חובשי הכיפות אינם פאשיסטים, רובם אפילו לא רצח פלשתינאים בימיו ולא קנה לעצמו מקום של כבוד בגן-העדן עקב כך. נכון, רובם אנשים טובים. הבעיה שלי היא לא בהיותם אנשים טובים או לא, אלא בהיות הנהגת הזרם אנטי-דמוקרטית בעליל. (אתה יודע מה, אני אתקן את הפוסט)

    ותסלח לי, אותם חובשי כיפה משרתים בצבא כי זה החוק, כמו שכל אחד אחר משרת.

  4. להיות פטריוט זה לחשוב שהמדינה בה אתה חי היא הבית שלך ואתה מוכן להלחם על כך שהיא תישאר הבית שלך.

  5. מודי,
    אני בספק אם אתה צודק; האם לחשוב שמדינה היא "הבית" שלך אומר שגם אתה לא מוכן שהיא תהיה ביתם של אחרים? האם זה אומר שאתה מאמין שלאחרים אין זכות להיות פטריוטים? כיצד אתה מתנהג כששני עמים פטריוטים לגבי אותה אדמה?

  6. על איזו הנהגה אתה מדבר?
    כתוב בפוסט שקישרת אליו, "פרסם ”הארץ“ כתבה על ארגון חשאי [..]"
    לא ברור לי איך זה תקף על מפלגות הליכוד, האיחוד הלאומי ומפד"ל. בכלל, דבריך בזמן האחרון הם נורא כוללניים ומכלילים, ובינתים מצאתי אותם נכונים עבור ציבורים קטנים (ואפילו מאד) בלבד שהפיסיקאים אומרים על כאלו מספרים כ"שואפים לאפס ועל כן ניתן להזניח אותם" (כמובן, ביחס לקבוצות הגדולות שאתה מתיחס אליהן).

  7. אלי,
    תקרא את הכתבה המצוטטת, אחר כך את הכתבה הבאה ואז את הכתבה הזו, אחר כך תגיד שהרב דב ליאור שמתיר לרצוח ערבים הוא קיצוני, ואז תקרא קצת על התכנית ההזויה הזו ואז תגיד לי שאין משבר בהנהגה.

    אני לא חושב שאני מכליל יתר על המידה, ואני מאמין שבכלל, אם יש לך בעיה עם המשפט הזה, אתה מוזמן תמיד לחלוק עליי, אבל הגישה שלך קצת מרחיקת לכת: המספרים האלו לא ממש זניחים:

    אפי איתם תומך בטרנספר (יותר מחלק זניח מההנהגה), בני אלון מנסה להרחיק ח"כים מהכנסת, ואני מניח שיש עוד דוגמאות שקצרה ידה של גוגל מלמצוא.

  8. יש בקרבנו מיעוט קטן שמאמין שהתאבדות קולקטיבית היא מהות הפטריוטיות, ושמרד הוא הדרך לממש אותה. יש בקרבנו מיעוט פחות קטן שאינו מבין שמדובר בנסיון להתאבדות קולקטיבית ושלא מסוגל להבין שמדובר במרד ותומך במורדים. יש בקרבנו רוב גדול שמתנגד להתאבדות קולקטיבית אבל לא מבין שמדובר במרד. יש בקרבנו מיעוט שמבין שמדובר במרד.

  9. אני מבין מה שאתה אומר:

    כל פטריוט הוא דתי-לאומי.
    כל פטריוט הוא גם פאשיסט ואנטי דמוקרטיה.
    כל דתי-לאומי שונא ערבים.

    לכן כל פטריוט הוא מסוכן לערבים ומסוכן לדמוקרטיה ואסור שיהיה חלק ממדינת ישראל.

    אז גם לי יש מה לומר על פלשטינים באותו המשקל:

    כל פלשטיני הוא פטריוט.
    כל פטריוט הוא פאשיסט ואנטי דמוקרטיה.
    כל פטריוט תומך במחבלים.
    כל מחבל רוצח או תורם לרצח יהודים.

    לכן, כל פלשטיני רוצח או תורם לרצח יהודים וגם מסוכן לדמוקרטיה במדינת פלשטין שתקום.

    כמובן שאנחנו לא מדברים באמת על "כל", אבל זה יותר נוח לכתוב.
    אתה הוכחת שדתים-לאומיים מסוכנים לערבים ולדמוקרטיה, ואני הוכחתי שפלשטינים מסוכנים ליהודים ולדמוקרטיה, על אותו המשקל.

  10. אלי,
    שים לב להבדלים בין ההכללה שאני ביצעתי (ההנהגה של X היא Y) לבין ההכללה שלך (כל X הוא Y ולכן כל Y הוא X).

    לא כל פטריוט הוא דתי לאומי ולא כל פטריוט הוא פאשיסט. ההנהגה הדתית-לאומית לוקה במאפיינים אנטי-דמוקרטיים ולאומנית (ולא לאומית) עד כדי הסתה לגזענות ולטרנספר.

    רק ליתר בטחון, אני מקווה שאתה העלת את הטענה שהעלת בתיאוריה, כי בבלוג הזה לא מסיתים לגזענות.

  11. :) ההבדלים היו מכוונים בהקצנה כדי להציג את האבסורדיות במה שמשתמע מדבריך.

Comments are closed.