אתר סאות'פארק החדש: התקווה של הוידיאו ברשת

מאז הראיון המהפכני של טרי פרקר ומאט סטון למגזין Reason האמריקאי בו הם הצהירו על אהבתם למשתפי הקבצים שחולקים את הקבצים שלהם ועד היום עברה כשנה וחצי, מודלים עסקיים ניסו להדגים כי האינטרנט מאפשר תגמול על קניין רוחני ואפילו הצליחו גם להכניס מיליונים. אבל תעשיית התוכן שנלחמה בעוז נגד הרצון של המשתמשים לקבל את התוכן בחינם המשיכה במאבקה.

דעתם של פארקר וסטון על משתפי קבצים, תתעלמו מהפרסומות בהתחלה, זה שווה את זה

השבוע, באו יוצרי סאות'פארק, הסדרה המהפכנית ביותר שקיימת כיום בטלויזיה להערכתי, וטרפו את כל הקלפים: לראשונה הם פתחו לשידור סדרה מסחרית ששודרה עד כה בכבלים (ובתשלום) לצפיה מיידית, אמיתית, מקורית וזמינה של כל הפרקים באינטרנט באיכות מדהימה שקשה היה להשיג עד ליציאת הDVD לחנויות לעיתים.

לאתר SouthParkStudios היו אמורים להיות מספר מתחרים טבעיים: אתרי מעריצים שבנוסף לפורומים, צ'טים ותוכן גולשים קישרו לקבצים המאוחסנים על שרתי צד שלישי שאיפשרו לצפות בכל הפרקים בצורה זמינה. הוידיאו באתרים מסוג זה (כמו All About South Park וAllSp) היה באיכות ירודה, כשלעיתים קבצים נתקעים אבל הוא היה עדיף על החלופה: לחכות מספר חודשים או שנים עד שהפרק יגיע לישראל (או להוריד אותו בצורה לא חוקית באתרי שיתוף קבצים), אבל האתר החדש, מה לעשות, מחסל את כל התחרות ואומר לאתרי שיתוף הסרטונים: "אנחנו יכולים לעשות את זה חוקי, ואנחנו יכולים לעשות את זה טוב יותר".

המודל העסקי של SouthParkStudios הוא אמנם פרסום, והרבה ממנו. סרטוני הוידיאו עמוסים בפרסומות PreRoll וכן עמוד הצפיה עמוס בשירותי סטטיסטיקה שאוספות לא מעט פרטים אישיים ומצליבים אותו בשיטת CrossDomain כמו DoubleClick וImrWorldwide (שגם נמצא בשימוש על ידי Ynet וTheMarker), אולם דומה שחוסם הפרסומות של שועל האש יכול לא רק לחסום את השירותים הנ"ל אלא גם לחסום את הפרסומות שמוצגות בתוך סרטון הפלאש של סאות'פארק.

בעצם פארקר וסטון הצליחו איפה שכולם נכשלו כשהם שואלים "מה אפשר לעשות עם הוידיאו באינטרנט?", הם מביאים לצופים את מה שהם רוצים, לא הישרדות שנטחנת מספיק בטלוויזיה ושאף אחד לא רוצה לראות ולא סרטימינג מעיק שדורש שימוש באקספלורר אלא אתר אמיתי, שבנוי כמו שצריך להיות בנוי אתר: לאפשר למעריצים להעריץ, להטמיע באתרים אחרים.

אולי יוצרי האתר שמו לב לביקוש המדהים לתכנים ולקחו את הדברים הטובים מכל אתרי המעריצים שקמו בשנים האחרונות: תנו לגולש לעשות מה שהוא רוצה עם המידע, ואתם רק תרוויחו ממנו בסופו של דבר. מצד שני, כמו שאומר חברי גדי שמשון, הוידיאו ברשת תקוע ב2002. דווקא ה"לא ווב 2.0" של האתר הזה, שנותן משחקים ולא "בלוגים" הם מה שעושים את האתר הזה כיפי כל כך. משחק כמו 'המפקח באטרס' בו אתה צריך לצלם את אביך מגניב את עצמו למקומות מסתוריים שווה אלף טוקבקים מצד אחד, מצד שני, התוכן הוא המלך וברור שהחזרה לאתר תהיה לפרקים השוטפים.

כמובן שחסרים לי הפידים של הRSS בצפיה בפרקים כך שאוכל לקבל את הפרקים לקורא הRSS שלי פעם בשבוע וגם חסרות לי תכונות אחרות, אבל בסך הכל, הנה עוד אתר למועדפים שלי שגם יתקשה לצאת משם.

18 thoughts on “אתר סאות'פארק החדש: התקווה של הוידיאו ברשת

  1. יפה. מהם יראו וילמדו (אני מקווה…).

    אגב משעשע, הגעתי לפוסט הזה לא דרך הרסס של הפוסטים (שלא הספיק להתעדכן, כנראה), אלא דווקא דרך הטראקבק לפוסט אחר שלך (שכן התעדכן כבר בריסוס התגובות. כן, אני מכור.)

  2. [פקאצה]
    באטרס שולתתתתת!!!!1
    [/פקאצה]

    ויותר ברצינות – אני חושבת שזו האצבע המשולשת לפיראטיות שבוצעה בצורה הכי אלגנטית וסימפטית שראיתי עד כה. על אחת כמה וכמה לנוכח העובדה שקומדי סנטרל שייכים לויאקום החארות.

    ובכלל, אני מרוצה מהעובדה שבניגוד למשל ל-Hulu, הצפייה בפרקים פתוחה לכל תושבי הגלקסיה.

  3. Episode 1203 Announcement
    This Week on South Park: Major Boobage

    In a South Park homage to the 1981 film, Heavy Metal, the boys are trying to get Kenny off the latest drug craze thats captured the junior high and under set.

  4. ***המודל העסקי של SouthParkStudios הוא אמנם פרסום***, ו***הרבה ממנו***. סרטוני הוידיאו עמוסים בפרסומות PreRoll וכן עמוד הצפיה עמוס בשירותי סטטיסטיקה שאוספות לא מעט פרטים אישיים ומצליבים אותו בשיטת CrossDomain כמו DoubleClick וImrWorldwide (שגם נמצא בשימוש על ידי Ynet וTheMarker), ***אולם דומה שחוסם הפרסומות של שועל האש יכול לא רק לחסום את השירותים הנ"ל אלא גם לחסום את הפרסומות שמוצגות בתוך סרטון הפלאש של סאות'פארק***.

    ***בעצם פארקר וסטון הצליחו***(?)*** איפה שכולם נכשלו כשהם שואלים "מה אפשר לעשות עם הוידיאו באינטרנט?***

    :-)

  5. חנן,
    אני רוצה סטרים שבו אני מקבל את הסרטונים באמבד לקורא רסס שלי, זה לא קל.

    מולי,
    לא הבנתי את דבריך.

  6. יהונתן, הסתכלתי על דף הצפייה בפרקים ( http://www.southparkstudios.com/episodes/ ), ונראה שכל הפרקים מהעונה ה-12 עדיין לא זמינים.
    אני יכול להכין RSS כמו שאתה מבקש, אבל כנראה הסרטונים החדשים ביותר תמיד יהיו לא זמינים, וזה די הורס את כל המטרה, לא?

  7. דור,
    לפי מה שהם הסבירו, משיקולי זכויות יוצרים וסינדיקציה עולמית כל פרק יהיה זמין (א) בשבוע לאחר שידורו למשך שבוע ו(ב) לאחר חודש ימים מהשידור ישוב להיות זמין ומאורכב לנצח.

    אני לא חושב שזה מושלם, אבל האיכות שם שווה יותר מכל האחרים.

  8. אבל, אם היה לך עכשיו פיד שמכיל את כל פרקי העונה ה-12, היו לך שני סרטונים עם ההודעה שמוסרת שצריך לחכות חודש, והפרק של היום, בו מופיע הכיתוב "פרק זה עדיין אינו זמין".
    כלומר, אי אפשר לדעת מתי הפרק החדש באמת זמין, ולכן כל הוספה של סרטון חדש לפיד תפנה אותך לסרטון "לא זמין", אלא אם תחכה מספר שעות או ימים, אבל זה לא משהו שעושים עם רסס.

  9. דור,
    ולכן הבעיה: צריך פיד עם פרקים שפועלים (שלדעתי אפשר בקלות להוציא בAllAbout-SP.net שלא מעביר באיכות טובה כל כך).

  10. הכוכביות זה להדגשה.
    אעתיק את המשפטים המודגשים:

    המודל העסקי של SouthParkStudios הוא אמנם פרסום,והרבה ממנו.

    אולם דומה שחוסם הפרסומות של שועל האש יכול לא רק לחסום את השירותים הנ"ל אלא גם לחסום את הפרסומות שמוצגות בתוך סרטון הפלאש של סאות'פארק

    בעצם פארקר וסטון הצליחו***(?)*** איפה שכולם נכשלו כשהם שואלים "מה אפשר לעשות עם הוידיאו באינטרנט?
    —————————————————–

    האמנם הצליחו?
    מקווה שהובנתי.
    :-)

  11. אה,ואת הפרק היית צריך להביא במלואו,במיוחד הקטע של הסלבריטאים המסכנים.

  12. אני משתמש קבוע ב-Hulu, ואיכות הוידאו והפרסומות יותר טובה מהאתר של סאות' פארק. לא הבנתי למה אתם חושבים שסאות' פארק המציאו את הגלגל.
    מה שכן, התוכן ב-Hulu פחות מהמצופה (יש סדרות חלקיות ולא תמיד מתעדכנות), אבל מבחינת עיצוב ואיכות הן למשתמש והן למפרסם האתר מעולה.
    ואגב, ל-Hulu יש rss מובנה.

Comments are closed.