עד 120 | הרייב בפלורנטין כמשל | עצמאות וכח

Florentine Rave @ Florentine!אלפי אנשים הגיעו אמש לחגוג את יום העצמאות בפלורנטין ברייב ברחוב, אלפי אזרחים מנעו מהתנועה לעבור ברובע שלם של תל-אביב, רקדו ברחוב ושמחו ליום הולדתה השישים של מדינת ישראל (ועד 120 שיהיה לה באמת); פלורנטין, הצפופה ממילא שבה אין כמעט מדרכות והרחובות חד-סטריים, היתה צפופה מהרגיל וקשה להגיד מה המשטרה היתה אומרת כיוון שהכלל של "מטר מרובע לאדם" לא נשמר ברחוב עצמו (אלא אם מחשיבים את כל המטרים הבנויים בעיר). אותם אלפי אזרחים היו חסרי כבוד לחוק במדינה: זרקו זבל על הכביש והמדרכה, הפריעו לסדר הציבורי, השחיתו רכוש פרטי ואפילו (השם ישמור) עישנו סמים ברחוב. אולי המשטרה פשוט היתה צריכה להוציא צו סגירה לפלורנטין, אבל אני לא רואה שום סיכוי שהמשטרה תתמודד עם כמות של אלפי פורעי חוק בתוך מתחם קטן וצפוף; פשוט אין דרך לעשות את זה.

דומה שעמישראל היה זקוק לאותו יום בו החוק נשבר על מנת להפיג את המתח מהשגרה היוממית. יום העצמאות מצטייר יותר מכל בתור היום בו מותר לעבור על החוק, בתור היום בו חוגגים את עצמאות המדינה על ידי התנערות חד יומית מחוקיה. עצמאות, אבל, היא עניין יחסי כמובן: ישראל תלויה בחסדי ארצות הברית בכל כך הרבה מקרים שאנחנו עצמאים טיפה פחות מפורטו ריקו וטיפה יותר מהרשות הפלשתינאית.

Car Bashing @ Florentine

כך נראתה מסיבת רחוב בפלורנטין אמש: צעירים משמידים מכונית ורוקדים עליה, ביטוי מופגן לעצמאות המדינה על ידי רמיסת החוק והקניין הפרטי. ברוכים הבאים למדבר של הממשי.

העצמאות של ישראל היום נמצאת בסכנה כאשר ראש הממשלה נמצא תחת חשדות כבדים לשוחד והמדינה נוקטת בכלים פסולים על מנת להגן על ראש הממשלה (ולא על החקירה, אשר פרטיה דלפו כבר כנראה על ידי גורמים בעלי אינטרס); אבל יום העצמאות יותר מכל הוא יום האנרכיה שלנו: החוק מופר כדי לשמור על שלטון החוק: חוק שאינו צודק אינו חוק כלל (כדברי אוגוסטינוס) וכאשר לא ניתן לאכוף חוק ואין כל סיבה לעשות כן, עדיף להעניק ויתורים קטנים בקשיחות החוק ולשנות את החוק כדי להתאים למציאות.

האם מדינת ישראל תגיע ל120? זה כבר לא בטוח. ככל הנראה המדינה תהיה חייבת להתפרק לשלטונות מחוזיים ומוניציפליים כדי להעצים את כוחם של האזרחים ולתת ביטוי להעדפות השונות של אוכלוסיות שונות (לדוגמא, לגליזציה של סמים קלים במחוז תל-אביב, שמירה על כשרות כפויה במחוז בני ברק). אותם חוקים יעגנו נורמות של אכיפת יתר ואכיפת חסר שכבר קיימים כיום ואפילו יאפשרו מניעת חיכוכים.

כבר שנים שאין דין תל-אביב כדין מקומות אחרים, ישראל בת השישים מאסה מכך שבניה רבים על כל דבר ושבניה החורגים והמאומצים יוצאים נגדה במרד נעורים של ארבעים ואחת שנה: שני הבנים, המאומץ והחורג, שהיא שמה באותו החדר נכנסו לסכסוך עקוב מדם וזו, למרות שמעדיפה את בנה החורג, עדיין נמנעת מלהפריד בין השניים בצורה מוחצת.

אם המדינה לא תתאושש ותחליט לקחת את משבר גיל הזהב שלה לידיים, אנחנו נאלץ מהר מאוד להתמודד עם אנרכיה, כי העובדות ידברו בעד עצמן.

12 thoughts on “עד 120 | הרייב בפלורנטין כמשל | עצמאות וכח

  1. ועדיין, בתוך הכאוס שהיה שם, הצלחנו להיתקל אחד בשני במקריות.

  2. הגזמה פראית.
    אי אפשר לנתק את בני ברק מתל אביב ואין שום סיבה ממשית לעשות כן (לא פיזית כי המרחק אפסי, לא במספר האנשים הכולל – כי בשתי הערים הללו יחד אולי מליון אנשים אפילו – מספר מגוחך ביחס לערים לכל הדעות, לא רעיונית באמת – בבני ברק גרים גם חילוניים כנראה שחלק מהתושבים מעשנים סמים כאלו או אחרים, ובתל אביב גרים גם דתיים וגם אנשים שמתנגדים ללגלזציה של סמים. גם אם תהייה חלוקה לאזורי בחירה, שתי הערים יהיו יחד כנראה). אם כבר צריך לאחד אותן לרשות אחת, יחד עם שאר גוש דן.
    זה בסה"כ קשקוש של תל אביביים מנותקים ונפוחים מחשיבות עצמית, מאלו שחושבים שתל אביב היא מרכז העולם. כבר שמעתי לפני שנים את ההמצאה של "מדינת תל אביב" כאילו זו מדינה עצמאית, ואז זה נעלם כשהתחילה האינתיפדה השנייה, ואנשים הבינו שכולנו יחד באותו הבוץ, ולהפריד לא יחזק אפחד, ולא יתרום לאיש.
    החוכמה בדמוקרטיה היא ללמוד לחיות עם האחר, לא לברוח ממנו. המטרה להגיע להסכמה איתו, לא לנתק מגע ממנו. חבל שעוד לא הבנת את זה.
    נו שוין.
    גם זה יעבור.

  3. what a rediculous article. by the way, there have been many, many raves in nz in which cars, were destroyed, in fact the amount of times ive gone to a house party -which is very popular here- and seen randoms come in and completely destroy (i mean destroy ) the place is…well, i cant count how many times.

    you are stuck within israel for too long to see the truth- you need to get out and i dont mean for a week jonathan. you need to get a diferent perspective, see it from the outside.
    you're losing it bro

  4. "קבוצה של צעירים חסמה כבישים לתנועה ביום החשוב להם".
    נשמע מוכר. יופי בפעם הבאה שצעירים יחסמו כבישים בשבת הם יוכלו לתת את פלורנטין בתור דוגמה.

  5. מעניין, דווקא אמרת שנהנית.

Comments are closed.