Nokia 5310 : שבועיים עם טלפון חדש, סקירה קצרה.

נוקיה 5310 XpressMusic הוא ככל הנראה מכשיר הטלפון הסלולרי הטוב ביותר שלעולם לא תקנו. אחת הסיבות לכך הוא שהמכשיר אינו תומך בשירותי הדור השלישי, אלא רק בדור 2.75, מה שאומר שהוא נעדר יכולות לשיחת וידיאו ולגביית תשלום מנופח מדי חודש עבור הפורטל הסלולרי. לעומת זאת, הטלפון מכיל את כל האפשרויות שאני כן הייתי צריך אחרי שהנוקיה 6230i שלי התחיל להראות סימנים של חולשה, הגעתי למסקנה שהגיעה העת, לראשונה, לרכוש מחיר בכסף מלא והקשבתי לעצתה של שרית.

קראתי לא מעט סקירות, ביקורות והתרשמתי מאוד מכמה טלפונים.

הדגם הושק באוגוסט 2007, כך שהוא חדש מהN95 אך לא עשיר בפונקציונאליות כמותו. מצד שני, היתרון שלו הוא שכל הגודל שלו הוא כפאנל העליון של הN95, שוב, העובי של הטלפון מרשים במיוחד כשהוא פחות מסנטיטמטר לכל אורכו, וזאת בניגוד לSamsung שהשיקה טלפון שאינו אחיד בעובי, אבל הוא הדק בעולם. את הטלפון החזקתי שבועיים לפני שהתחלתי לכתוב את הסקירה ובניגוד לסקירות סלולריות שתקראו באתרי חדשות, אני רכשתי אותו בכסף מלא.

Indoor Shotסדרת הXpressMusic של נוקיה היא סדרה של מכשירים שמתגאים באיכות השמע שלהם ולכאורה אמורה להתחרות בסדר W של SonyEricsson שמיועדת לאודיופילים למחצה. אכן, בנושא זה נוקיה עשו עבודה נהדרת הן עם הרמקול המובנה שמשמש כדיבורית עוצמתית יחסית (ברמה שמשתווה ל6230i) וגם כרמקול להשמעת מוסיקה מדי פעם, כך גם הכפתורים הייעודיים שמאפשרים לך נגינה של שירים בלחיצה אחת מבלי להכנס לתפריטים; עוד תכונה מאוד טובה, שחבל שאין בהרבה סלולריים, היא הכניסה הסטנדרטית לאוזניות רגילות, מה שאפשר לי להעריך את איכות המוסיקה ביחד לנגני מוסיקה ולאו דווקא ביחס לטלפונים אחרים. חבל שנגן המוסיקה אינו מאפשר לנגן קבצי OGG, אך ניחא, עם זה אפשר להסתדר. את המוסיקה ניתן להעתיק ישירות לתיקיות על כרטיס הזכרון, מה שמקל מאוד על וחוסך תוכנה ייעודית (שבכל מקרה לא נראה לי שיש ללינוקס)

תפעול הטלפון נוח במיוחד, וזאת במיוחד לאור העובדה שהטלפון מאפשר לשנות את סדר התפריטים ולבחור אילו תכונות יופיעו היכן. המכשיר (למעט הצילום, שיזכה להתייחסות נפרדת) עובד מהר מאוד, וזאת לא רק בזכות מערכת ההפעלה אלא גם בזכות העובדה שכשרוכשים טלפון ממשווק לא מותקנות עליו כל מיני תוכנות ייעודיות של ספקית התקשורת.

מבחינת החיבור לאינטרנט, כל שנוגע לתקשורת נתונים היה מרשים מאוד. ביום הרכישה קיבלתי את הגדרות הגלישה בהודעה מסלקום, מה שאפשר לי לגלוש כמעט מיידית לאינטרנט הסלולרי ולהתקין שתי אפליקציות קריטיות עבורי: אופרה מיני והקליינט של ג'ימייל ואז התחילה תלאה מספר אחד: לאחר הורדת האפליקציות ניסיתי להריץ אותן ושתיהן עשו לי בעיות בכל הנוגע לCertificate, משום מה הטלפון החליט שהאפליקציות לא חתומות דיגיטלית והוא לא היה מוכן להריץ אותן. לאחר קצת בירורים גיליתי שעצלותי היתה הסיבה העיקרית: יהונתן התעקש לא לכוון עדיין את השעה בטלפון, כיוון שזו נראתה לו פעולה מיותרת שניתן לחכות לה עד אחרי שכל הנתונים יועברו לטלפון. מסתבר שדווקא כאן הייתי צריך לכוון את השעה. לאחר כיוון קל של יום, שעה ותאריך האפליקציות עבדו בצורה טבעית. התקנתי גם את EQO, שהיא אפליקצית מסנג'ר לטלפון שמאפשרת את השימוש בכל החשבונות הרלוונטיים (ICQ, GoogleTalk וכו') והמשכתי במסע התלאות של בחינת הטלפון.

הטלפון חובר למחשב באמצעות Bluetooth בצורה כמעט טבעית (רק רבע שעה עבודה בלינוקס) והוגדר חייגן שאפשר להשתמש בו כמודם; משום מה הטלפון לא עבד עם פקודת ppp אלא רק עם wvdial אבל זה לא קריטי. הטלפון העביר, מיום רכישתו, כבר כ100 מגה של תקשורת (וזאת לעומת תשע וחצי שעות של שיחות טלפון), כך שנעשה בו שימוש לא מועט.

הסכנה העיקרית שחוויתי עם הטלפון היא דווקא הסיכוי להתקע בעמודים בזמן ההליכה ברגל. עקב הנוחות המדהימה לכתיבת הודעות (לרבות הודעות מייל, שמשום מה נראה יותר נוח לעבוד עם האפליקציה של ג'ימייל שם) והנגן המובנה מצאתי את עצמי הולך בעת שאני קורא\כותב\גולש באופרה ומנסה להמנע מחוויות לא נעימות.

החסרון העיקרי של הטלפון הוא בשימוש כמצלמה: מצלמת הוידיאו פשוט לא איכותית בעליל, עם רזולוציה מקסימלית של 176×144. מצלמת הסטילס היא של 2 מגהפיקסל, אך המהירות שהמצלמה מגיבה בה שואפת לאינסוף. בין תמונה לתמונה צריך להמתין בערך 14 שניות, כאשר עיבוד התמונה מתבצע לאט לאט, ולבסוף עולה תמונה שעשויה להיות מקומפרסת מדי, כפי שניתן לראות בדוגמאות בפוסט.

הצילום בתנאי תאורה מלאה, לדוגמא, עדיין נראה מרוח בזום של 1:1, וכל תמונה, כמו זו המוצגת כאן, נשמרת באיכות רעה מדי.

Tel Aviv View

הצילום בתנאי תאורה מוגבלת, כמו כאן נראה סביר במיוחד, ומפצה על העדר הפלאש. עדיין, אם חושבים על טלפון שיהיה מרכז מדיה, הטלפון הזה אינו מספק את הסחורה.
לסיכום: בתור מרכז טכנולוגיה אישי, הטלפון הזה עשוי להיות הרבה יותר ממה שרובכם תזקקו בחייכם: הוא מאפשר שליחה של מיילים בצורה טבעית ודרך אפליקציות צד ג' (כמו ג'ימייל), הדפדפן המובנה שימש אותי אך ורק להורדת Opera Mini והנגן מספק איכות שמע שמחליפה את הנגן הקודם שלי. הטלפון שוקל כ70 גרם ולא מתחמם בעת שיחה, הוא מאפשר לי כמעט את כל מה שאני זקוק לו וחוסך לי בערך רבע  מהפתיחות המיותרות של המחשב (אני עוד צריך להתרגל לקריאת RSS). אם לא חשובה לכם איכות הצילום בטלפון, אפשר לומר שהטלפון הזה, במחיר של בערך 1,000 ש"ח, הוא הרכישה הטובה ביותר שתמצאו.

Nokia XpressMusic 5310
מחיר נמוך בזאפ בעת הכתיבה: 1050 ש"ח.
יתרונות: כניסת אוזניות סטנדרטית, כפתורי שמע ידידותיים, מסך גדול, משקל נמוך, דק,כרטיס זכרון סטנדרטי, צריכת סוללה.
חסרונות: מצלמה איטית ולא איכותית, העדר פלאש, אין דור שלישי.

Img CC-BY-SA-NC Cidadevazia

7 thoughts on “Nokia 5310 : שבועיים עם טלפון חדש, סקירה קצרה.

  1. אני השתמשתי בגרסה אחרת של טלפון-נגן של סמסונג – ה-E500. גרסה הרבה יותר מוגבלת, והרבה יותר זולה מן הסתם.
    יחסית למחיר, מקבלים הרבה מאוד – לא ראיתי טלפון בטווח מחירים דומה שיכול לשמש כנגן.

    לצערי, עברתי (כחלק מעסקה של הקיבוץ) לפלאפון וקיבלתי טלפון CDMA פרימיטיבי.

  2. גם ה-E65 של נוקיה אטי למדי כמצלמה, ונטול פלאש, ואמנם יש לו "מצב לילה", אבל הוא עושה אותו עוד יותר איטי ולא באמת מספק תוצאות מרשימות, והוא גם לא מצלמת הוידאו הכי טובה בעולם, אבל הוא עושה את העבודה כשצריך (והוא עובד יותר טוב מהרובוט של בן גוריון שזה מספיק, לא?).

    אני חושדת שזו מחלה שלוקים בה רוב מכשירי הטלפון הסלולריים שהמצלמה היא לא ה-selling point החזק שלהם (בניגוד ל-N95 שלדעתי יש לו 5 מגהפיקסל).

    אבל שכחת לציין כאן את הדבר הי חשוב בנוגע לטלפון שלך: הוא מגיע גם בוורוד, שזה הרבה יותר משמעותי מרוב הפיצ'רים שסקרת כאן!

  3. סקירה יפה.

    אני בספק אם מהירות מערכת ההפעלה מושפעת מזה שנוקיה מאפשרת למפעיל הסלולרי להוסיף פריט נוסף בתפריט. מערכת ההפעלה S40 פשוטה יחסית, והמכשירים היום חזקים יחסית, כך שדי הגיוני שההפעלה תהיה מהירה (ולא שב6230i היא כ"כ איטית, אם כי זו גירסה ישנה יותר של המערכת).

    אני לא יודע איך זה בסלקום, אבל באורנג' אפשר לקבל את הגדרות השעון מהרשת על חיבור הGPRS, כלומר ברגע שמנסים לגלוש מקבלים הצעה לעדכון השעון במכשיר, אם הוא לא תואם למה שהרשת משדרת. (תלוי בהגדרות המכשיר, בהגדרות השעון, כיוון אוטומטי).

    על EQO אתה מוכן לסמוך מבחינת פרטיות? בדיוק לפני כמה ימים שאלו אותי אם אני מכיר קליינט סלולרי לגוגל טוק, אז הפוסט הזה בא לי בדיוק בזמן. תודה!

  4. תתחדש…

    בדיוק בימים אלה גם אני קניתי טלפון חדש של נוקיה, מהאינטרנט כמובן. העדפתי לשלם קצת יותר (בעצם 550 ש"ח יותר), ולקנות את ה- E51 שאמור להגיע בקרוב לרשתות הסלולריות. השיקולים היו טלפון עם מערכת Symbian ו- WiFi. איך שקיבלתי אותו התקשרתי לסלקום לבטל את חבילת האינטרנט, גם ככה היום אפשר למצוא נקודות חמות (ככה זה נקרא?) כמעט בכל מקום. אתמול למשל, הצלחתי להתחבר לאינטרנט מתוך איצטדיון הכדורגל של אשדוד, מה שמאוד הפתיע אותי.

  5. היי, אני קניתי גם פלאפון 5310 נוקיה ואין לי הגדרות אינטרנט. איך אני יכולה להוריד הגדרות? בבקשה תעזרו לי.

Comments are closed.