כאן המקום לקרוא לועדת חקירה | מתי הממשלה התחילה לשקר לנו?

החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר שבים הביתה בארון. לא שזה לא היה צפוי או משהו, אבל השאלה האמיתית היא מתי מדינת ישראל התחילה לשקר. כלומר, יוסי גורביץ מעלה לא מעט תהיות בפוסט שלו על סימנים מקדימים לכך שהמדינה ידעה שמדובר בחילופי גופות. ניתן להסיק, לפחות מהכתבה בYnet שפורסמה הבוקר שבשעה 06:43 כבר ידעו על כך שמדובר בגופות, אחרת הלוגיקה של "ב-9:00 בבוקר יגיעו אלדד רגב ואהוד גולדווסר לראש הנקרה, מיד אחר כך יתחיל תהליך הזיהוי, שעשוי להימשך בין שעה למספר שעות." לא ממש תופסת. כבר אתמול, כשנשיא המדינה, שמעון פרס חתם על חנינתו של סמיר קונטאר, הוסבר כי זו חנינה על תנאי: "חתימתו תכנס לתוקף רק אחרי זיהוי ודאי של החיילים הישראלים,רגב וגולדווסר" הוסבר באתר קשת. NRGמעריב מדווח עוד אמש בשעה 20:30 כי הרבנות החלה בהליך לזיהוי החיילים.

השאלה היחידה שאזרחי ישראל צריכים לשאול את עצמם היא האם הם יכולים לסמוך על בת הזוג שלהם ששיקרה להם עד כה? כמה זמן יכול עם שלם להשלים עם כך שהשקרים היו לצורך "מוראל לאומי" או לצורך אישור עסקה שנועדה להציל את שלטון אולמרט במקרה הטוב ולתת לחיזבאללה, ברשלנות, כח עודף במקרה הרע. צרכי בטחון לא היו כאן, ואם ממשלת ישראל היתה יודעת שהיא מחליפה גופות בחטופים, היה עליה לומר זאת בריש גלי, לא להצהיר ש"רבנים יקבעו" אלא פשוט לומר זאת: "גולדווסר ורגב מתים".

אז מתי אתם איבדתם אמון בממשלה שלכם?

15 thoughts on “כאן המקום לקרוא לועדת חקירה | מתי הממשלה התחילה לשקר לנו?

  1. אבים,
    אני לא מאשים את המשפחות שדואגות לגורל ילדיהן. אני מאשים ישירות את הממשלה שבחרה לשקר לנו.

  2. כמה עצוב. אבל כבר מזמן אין לנו אמון בפוליטיקאים, או לפחות ברובם. במיוחד לא בכאלו שנדבקים לכסא ראשות הממשלה למרות שאין להם קופת שרצים מאחוריהם, אלא יש להם הר שרצים שמכסה אותם. (וכזכור, העם מאמין רק בצה"ל.)

  3. מתי איבדתי אמון בממשלה שלי? בשמונה עשרה לאוגוסט, 2005

  4. אני באמת לא סובל את הממשלה הזו, אבל כאן היא לא זו ששיקרה. אתה חושב שהממשלה קובעת את הכותרות של ידיעות או ווינט? המדינה כזכור כבר התחילה בנוהל של הכרזה עליהם כחללים. הטרמינולוגיה של "להשיב את הבנים" או "לחבק את אודי ואלדד" כולה יצירה של התקשורת, שאגב ידעה בדיוק כמו הממשלה שהם נהרגו ובחרה לפנות לצהוב וליצור "מתח" לא אמיתי מתוך אינטרס כלכלי טהור.

    אם עוד יש למישהו איזה שהם ספקות לגבי כמה נמוך מסוגלת להגיע התקשורת וכמה היא מוכנה לשקר בבוטות כדי להעלות רייטינג, כדאי לקרוא את הרשימה הזו של יוני כיתאין:
    http://notes.co.il/kitain/45463.asp

  5. אולמרט אמר עוד לפני אישור העסקה שהם מתים:
    "היעד וגם ההנחה שעל פיה פעלנו כל הזמן היה שאנחנו פועלים להחזרת אנשים חיים. היום אנחנו יודעים בוודאות שאין כל סיכוי לכך. הידיעה הזו חייבת להיות הבסיס שעליו מתנהל הדיון היום".

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3561624,00.html

  6. מעולם לא איבדתי את האמון שלי בממשלת ישראל. אף פעם לא האמנתי בה

  7. may 2000
    and i will not vote until i find a politician who is not corrupt.

  8. אולמרט אמר מפורשות שמדובר בחללים אחרי אישור העסקה (האישור הראשון). גם שרים התבטאו כך.
    וזו היתה טעות לדעתי. לא מפני שהיה צריך לשקר לעם, אלא מפני שהם לא באמת ידעו לבטח אלא היתה להם סבירות גבוהה מאד לידיעה הזו.
    אם הם לא ידעו לבטח, שישתקו. זה גם היה מציג את עסקת השבויים באור קצת שונה.

  9. אלירם צודק, אני גם זוכרת בברור שדובר על כך רבות בתקשורת. לכולם היה ברור שהחטופים אינם חיים. יש סיבות רבות לא להאמין לפוליטיקאים בכלל, ולממשלה הזאת בפרט, אך זו לא אחת מהן. ראש הממשלה שלנו הוא כנראה גנב, שלא נדבר על כך שהוא גם חדל אישים (בלי "כנראה") – זה לא מספיק טוב?

  10. לא מסכים. לו חלילה קרובי משפחה שלך היו נפגעים בתאונת דרכים, לא היית רוצה שיבשרו לך על זה לפני שבוצע הליך ווידוא מסודר. זה נכון גם פה. הממשלה יצאה מנקודת הנחה שהם מתים וכך נוהל המו"מ, אבל לא מצהירים בגלוי שמדובר בגופות עד שביצעת הליך שמזהה את מותם בוודאות מוחלטת. עניין של כבוד האדם, שדוחה פה בטיפה את זכות הציבור לדעת.

Comments are closed.