דב לשמוע | דב להקשיב | דב לדבר

החלטתו של דב חנין להתמודד על ראשות עיריית תל-אביב מול ראש עיר מכהן, רון חולדאי, היא החלטה אמיצה שכולי תקווה שתאפשר לנו בעיר בחירות אמיתיות וכנות. הזיהוי של חנין עם "עיר לכולנו" ולאו דווקא עם מפלגת חד"ש, יכול שיעבוד לטובתו, אבל עדיין מציב את חנין בבעיה: חנין (ומפלגתו) זקוק למימון עבור הקמפיין. בעלי ההון לא ירוצו לממן את מי שמנסה להפוך את תל-אביב לעיר לכולם, עם אמצעים למגורים ברי השגה, כאשר התחרות היא מול ראש עיר שעובד קשה כדי להפוך את כל תל-אביב לצהלה.

לחצו כאן כדי להעביר את כתובת המגורים שלכם לתל-אביב אם עוד לא עשיתם זאת.]

השאלה היחידה, אולי שלי, היא כיצד חנין יטפל בבעיית הבילוי בעיר. כשהבילוי אינו בעיה, אבל מקבל יחס של כזה. כיום יש רגולציה עודפת של תרבות הבילוי וחוסר יכולת של המשטרה לאכוף את בעיית הצפיפות ועבודה מאסיבית נגד עסקים קטנים תוך העדפה של מתחמי בילוי מאסיביים שרק מעודדים אלימות ופשיעה. בעיית התחבורה היא גם נושא שקרוב אליי, וקשור ישירות כאן.
בתמונה: דב חנין מכריז על מועמדותו. צילום: יואב לרמן ברשיון cc-by-sa-nc.
הקמפיין למען חנין חייב להיות, כפי שיואב לרמן מציין, קמפיין אינטרנטי. חנין מבין שהאזרחים שיעבדו עבורו מצפים ממנו לעבוד עבורם, כפי שהוא עשה בכנסת הנוכחית בעת שהוא עבד למען אוויר נקי ולמען חיים יותר טובים כאן. חנין היה גם מראשוני חברי הכנסת שפתחו בלוג, עוד באפריל 2006.

הסיבה שאותה אינטרנט, גלובאלית ככל שתהיה, היא יותר מכל אישית וקטנה היא כי היא מאפשרת לאנשים להתארגן יחדיו על מנת להשפיע על הבוחרים שאינם מעוניינים עדיין לצאת מהבית. גל מור מסביר בפוסט שנראה ספק-קשור-ספק-לא-קשור שבעצם כל האינטרנט הזה עדיין לא הצליח לצור תרבות לוקאלית. דווקא בתחום התל-אביבי דווקא ישנם מספר בלוגים שכותבים על המוניציפליה, בין אם תרבות הבילוי של ניימן, לרמן או אפילו יוחאי שמעביר רגשות וחוויות תל-אביביות. הבעיה? עדיין, אף בלוג לא החליף את מגזין הבילוי התל-אביבי. הסיבה שבתל-אביב המקומונים כל כך חזקים היא שתל-אביב היא עיר של בילוי. תל-אביב היא עיר תרבות שצריכה להיות בלי הפסקה, עדכונים ברצף כמו פיד RSS. השאלה היא מי ראש העיר שיאפשר לנו לעשות את זה. חולדאי הוא בטוח לא האדם הנכון כאן.

[פורסם במקור ב"עבודה שחורה" בגרסא שונה במעט]

16 thoughts on “דב לשמוע | דב להקשיב | דב לדבר

  1. כשאתה כותב "הקמפיין למען חנין חייב להיות, כפי שיואב לרמן מציין, קמפיין אינטרנטי." למה אתה מתכוון?

  2. אה, אז הייתי מוסיף שם "גם". אני הבנתי שהכוונה היא שהקמפיין צריך להתנהל באינטרנט, ולפי האינטרנט סביבי (AKA הגרייפסיאדה), העבודה-מרצ-חד"ש היו צריכות לזכות בבחירות.

  3. אני מתכוון בעיקר לשזה שדב יקשיב לאזרחים באמצעות התארחות בפורומים בynet וכאלה, לאו דווקא על ידי קמפיין של בלוגרים.

  4. א. סליחה, אבל תל אביב היא לא רק עיר של בילויים, וחלק גדול מהמבלים בה הם לא תושבי תל אביב אלא אנשים מבחוץ , בגיל מסויים ובחתך מסויים.

    ב. יש הרבה תושבי תל אביב שכבר לא מבלים כל כך , ותל אביב היא גם מטרופלין לעסקים ולמסחר ולא רק לבילויים.

    ג. נראה שלחנין ולעיר לכולנו יש בעיה להבין שבאינטרנט הם צריכים להיות דו סטריים ולדבר עם הגושלים ולא מעליהם (אגב , חנין התראיין בפורום "סביבה" של קפה דה מארקר מספר שבועות לפני ההודעה, וחולדאי התראיין בפורום "תל אביב" של תפוז). – מקווה שזה יפתר בקרוב. – למרבה הצער הם לפחות עושים את זה כנראה מחוסר מודעות או חוסר במשאבים (יש שם הרבה פעילי שטח ולאו דווקא גולשי אינרטנט דגולים). – במקומות האחרים אני מניח שזה משהו מכוון הרבה יותר.

    ד. יש את הויקי של הבחירות בתל אביב-יפו ,
    לא זה של חולדאי http://wiki-tlv.co.il

    אלא משהו אחר http://tly2008.org

  5. דרור,
    בילוי הוא לא רק מועדונים אלא גם הליכה ברחוב בצורה שקטה.

    עסקים ומסחר לא מעניינים את התושב; רוב הבנקים הגדולים שיושבים בעיר לא עושים טוב לעיר, כמו גם כל המשרדים שיושבים בבתי מגורים.

  6. דרור,
    בהזדמנויות אחרות כבר יצא לנו לדבר על כך שהאתר של עיר לכולנו, מכל מיני סיבות, נמצא כרגע בשיפוצים. עובדים על זה, חושבים על זה ועושים לא מעט עבודה. האתר, דרך אגב, אמור לעלות בסוף החודש.
    בקרוב מאוד תתחיל לראות גם קמפיינים סדורים יותר ברחבי הרשת.
    לבינתיים ובנוסף לאתר, לעיר לכולנו יש חשבון משתמש ביו-טיוב [http://www.youtube.com/user/city4all] אליו הועלו כל הסרטונים שהופקו עד כה ויש קבוצת פייסבוק פעילה [תל אביב-יפו עיר לכולנו] ומלבד זאת יש מספר מיזמים עצמאיים שאנו [בעיר לכולנו] תומכים בהם ומלווים אותם בשמחה ובהתרגשות.
    בכל מקרה, אם אתה מעוניין לעזור בעניין זה, אנא צור קשר ואשמח לקשר אותך למנהלים [האמיתיים] של האינטרנט ;)

  7. יונתן, בהחלט.
    המנהלים האמיתיים, המקוריים.
    הפרטים, מטבע הדברים, שמורים במערכת [עיר לכולנו].

  8. הבנתי מצוין.
    זו כנראה הנטייה של ההומור שלי להשאר סתום ועמום לפרקים.
    ניסתי להציע שמצאנו את אותו האחראי.

  9. בילוי בהחלט עלול להיות בעיה אם אתה גר מעל למקום בילוי. זה מאוד נחמד להגיד שבילוי זה פולקלור עירוני עד שאתה גר מעל לבר שפתוח כל הלילה, הבאסים לא נותנים לך לישון, שיכורים צועקים לך מתחת לחלון ואתה צריך לקום לעבודה בבוקר.

    כדאי לך לשמוע מה גיא פינס אמר על זה http://cli.gs/5d5mMd

  10. ענת,
    איזה כיף לקבל טוקבק פיקטיביים מדמויות שנשכרו מטעם.

    לא דיברנו על זה כבר? לטקבק בפוסט בן חודשיים לא עוזר במיוחד, גם לא לתת לינק לידיעה מיותרת ולא נכונה.

    אם חולדאי רוצה באנרים, את יודעת לאן לשלוח אותוץ.

Comments are closed.