אחד למיליון

0.
אחד הכללים הראשונים אצלנו בפוקר הוא שהמשחק חייב להיות חברי. אנחנו משחקים על סכומים נמוכים מאוד, בדרך כלל קונים 100 צ'יפים בעשרים שקלים חדשים, והמשחק מאוד ידידותי. אנחנו חברים קרובים שמשחקים כבר לא מעט שנים ומכירים אחד את השני. הפוקר הפך להיות הבילוי הקבוע שלנו בסופי השבוע, והכלל הוא שכל עוד הבירה, האוכל והדברים מסביב עולים פחות מכמה שמישהו מפסיד, אז אין שום בעיה לשחק על סכומים כאלו.

1.
Dwags Playing Pokerכיף, זה הכלל העיקרי כשמשחקים קלפים. אם אתה לא נהנה, אלא בא להרוויח כסף, רוב הסיכויים שלא תהנה איתנו. אנחנו חבורה יחסית מיומנת שמכירה אחד את השני טוב, ואנחנו יכולים להרגיע אנשים שמשחקים אגרסיבית. לכן, יש לנו כמה כללים נגד משחק אגרסיבי.

2.
הכלל הכי חשוב הוא שבמידה ומישהו מוציא Royal Straight Flush ומראה אותו אז כל אחד מהאנשים שקיבל קלפים באותו סיבוב חייב לשלם לו את הBuy-In. כשאני אומר מראה אותו, אני מתכוון שהוא מביא את הסיבוב למצב שבו פותחים קלפים, כלומר שאיש אחד נשאר לפחות מולו. המטרה היא למנוע חמדנות כשלמישהו יש את היד המנצחת, ולהביא למשחק יותר מעניין.

3.
אנחנו משחקים עשר שנים, וזה אף פעם לא קרה. ההסתברות להוציא Royal Straight Flush היא כל כך אפסית, שבעשרות אלפי הידיים ששיחקתי קיבלתי אולי 6 פעמים Straight Flush. פעם אמרנו שאם יצא אחד כזה על השולחן (לא בידים), כלומר שיפתחו כל החמישה בתור קלפים משותפים, כל אחד ישים חמישים ש"ח על הקבר של קרן. גם זה עדיין לא קרה.

4.
ביום כיפור אנחנו משחקים פוקר אחר טיפה. הכניסה היא 50 ש"ח, הכיבוד עוד 25 ש"ח. אנחנו מגיעים למשחק ארוך, שבדרך כלל נמשך עד הבוקר. זה אקט מסורתי, מינגלינג, יושבים, מנגנים גם, פותחים פה ומדברים. המטרה היא להנות מהחג ולהפיג את המתחים הרגילים.

5.
Dwags Playing Pokerזה היה עוד סיבוב פשוט, היו לי ביד מלך ועשר תלתן, ואני הייתי הSmall-Blind, הראשון אחרי הדילר שמקבל קלפים. כולם שמו את שני הצ'יפים שלהם בתורם (שני צ'יפים הם בערך חצי ש"ח) ואורן (שהיה אחד לפני הדילר) החליט להעלות בשלושים. שחף, הדילר, פורש. היתה לי הרגשה טובה על היד הזו, אז שילמתי; קלפים טובים בסך הכל, ושווה להכנס. אחרי כולם פרשו.

6.
אורן פותח Flop, עשר לב, נסיך תלתן ואס תלתן. הלב שלי דופק. יש לי את הזוג הנמוך על המגרש וסיכויים לא רעים לStraight או לFlush. אני אומר צ'ק ומעביר את התור לאורן. אורן מעלה בשישים ואני משווה. אני אומר לעצמי שהעשר הזה יכול להיות מספיק טוב.

7.
אורן פותח מלכה תלתן. לי יש כבר את הNuts, הקלפים הכי טובים שיכולים להיות על השולחן. אני חייב להחריש. עידן, בפינה השניה של השולחן לוחש לאמיר כבר "יש לו פוקר עד האס". אורן שואל אותי "כמה צ'יפים יש לך?" ואני עונה לו "מאה עשרים ושתיים" בתקווה שהוא יעלה אותי. אני בחיים לא אעלה אותו, לא משנה מה; הסכנה שמא הוא יפרוש תעלה לי במחיר יקר. "למה הוא לא הימר?" חשבתי לעצמי. אורן היה יכול בקלות לנסות להפחיד אותי עם All-in של 122 צ'יפים ולקוות שאולי אני אפרוש. הקופה היתה גדולה.

8.
אורן אומר צ'ק ונפתח מלך לב. על השולחן יש רצף. אני אומר "צ'ק" ואורן מסתכל עליי. שחף שואל "אז אתם מתחלקים?". אני עונה לו "לא, אבל כל אחד מכם יצטרך כנראה לשלם לי חמישים ש"ח".

9.
אני חושף את הקלפים. Royal Straight Flush שמזכה אותי בשלוש מאות וחמישים ש"ח (יחד עם כמה גרושים שהיו בקופה). אולה, למזלה, היתה בשירותים ולא קיבלה קלפים. הייתי יכול להיות עשיר בחמישים ש"ח.

10.
משם ואילך הערב התדרדר. מצד שני, עדיין יצאתי עם לא מעט כסף.

My first Royal Straight Flush | הפוקר הראשון שלי

[לקבוצת הפליקר שלנו Dwags Playing Poker]

14 thoughts on “אחד למיליון

  1. ביום ההולדת ה28 שלי היו כמה Straight Flushes והיו גם לא מעט רביעיות, אבל רביעיה הפך להיות משהו סטנדרטי אצלי. לקחתי פעם 300 ומשהו ש"ח מגדי שמשון, אפי פוקס ועוד כמה כשהיו לי זוג שישיות ביד, בפלופ נפתחו שש, תשע ואס (שניים מתוכם יהלומים), בטרן נפתחה עוד תשע (ביהלום) ואז בריבר עוד שש. כולם שילמו כל כך הרבה שלא הייתי צריך לרפד את זה.

    אולי תצטרפו אלינו פעם. יהיה תענוג לשחק מול אנשים שאני לא מכיר…

  2. כבר אמרתי לך, זה לא פוקר מה שאתם משחקים, זה אימון נחמד. בכל מקרה הסיכוי לרויאל הוא אחת לששמאות ושבעים אלף (יש איזה 2.7 מיליון אפשרויות שונות לחלוקת ידיים. חלקן מתקזזות כי זה פשוט יד דומה בסידור אחר).
    ואין כמובן ספק, המטרה בפוקר היא למנוע חמדנות. אחל לי הרבה סאקרים להערב (כי למזל, כידוע, אין קשר בין הדברים).
    אני לא זוכר ששיחקתי אתך ועם אפי באותו שולחן, אבל אשמח כשזה יקרה. בטק-אד הבא, אני משער.

  3. גדי,
    הגיל משפיע עלייך. שיחקנו לפני שנה וחצי, הגענו אפי ואני באיחור מהקלטה של הפודקאסט של זיו. לך היה צבע, לאפי היה פול האוס על התשע ואחיך ניסה לבלף.

  4. just a shame you are in someones house and you still chose to use plastic cups.

    save the planet jonjon one ugly one-time plastic dispencer at a time!

  5. מיה,
    השימוש בכוסות פלסטיק (א) חוסך דטרגנטים לסביבה ו(ב) נועד כיוון שלא תמיד יש מספיק כוסות בבית.

    אכן, סיימנו עם הפרקטיקה הפסולה הזו כבר מזמן.

  6. חייב להגיב על זה:
    א. גדי שמשון לימד אותי פוקר, זה עלה לי בבריאות ואיזה חצי משכורת. (גדי, אתה אשכרה מזדקן… שיחקתי אצלך פעמיים.. פעם עם יהונתן ופעם בלי. פעם עצבנתי אותך ופעם את אחיך).
    ב. השיעורים השתלמו. יש לי קבוצת חברים שמשחקת אצלי כל יום ד' ועד היום החזרתי את שכר הלימוד של גדי.
    ג. יום ג' האחרון. טורניר אצלי, שלוש ורבע לפנות בוקר ואני נכנסתי למוד "אללה באבאלה", (מתחיל כשאני מת ללכת לישון ולא אכפת לי כבר לחזור לכניסה שלי). הריבר מראה עלה אחד וארבעה יהלום על השולחן שהגבוה הוא 10 . לי יש ביד מלכה יהלום. חבר שלי קצת משתולל בהימור, אני אול-אין. כולם פרשו, חבר שלי שם שישים שקל על השולחן. אני סוגר ומראה את היד. אמרתי לו שאם יש לו אס או קינג יהלום אני אצדיע לו.
    היה לו קינג.
    הצדעתי.
    בכל פעם שאני חוטף משהו כזה, אני רואה את הקטע הזה ומבין שאני בר מזל:
    http://www.youtube.com/watch?v=5k8mdvx0RWM

Comments are closed.