הירוקים מסיתים נגד דב חנין | יש ראיות אמיתיות, חבר'ה

תקציר: משהו עובר על תל-אביב. רוח של שינוי, השאלה אם זו בועה או לא כבר אינה רלוונטית. עיר לכולנו, מבחינתי, כבר ניצחה את הבחירות. העובדה שדב חנין, המועמד שלי לראשות העיר, מתראיין ב"לונדון וקירשנבאום" ומקבל יחס רציני לתשובות שהוא נותן היא רק התחלה. הדרך האמיתית להראות שדב עומד להיות ראש העיר הבא (אם רק תבואו להצביע בבחירות), היא להראות מה אלו שלא רוצים את דב לראשות העיר מוכנים לעשות (וכשאני אומר "לעשות", אני מתכוון להפר את החוק).

בימים האחרונים מופצים פליירים שמכפישים את דב חנין ברחבי העיר. הפליירים עצמם מחולקים בצורה אנונימית, בניגוד להוראות חוק הבחירות (דרכי תעמולה). בין היתר, הפליירים מהווים הפרעה בלתי הוגנת לתעמולה של רשימה אחרת, ונוגדים את הוראות החוק בנוגע לתעמולה מודפסת כיוון שאינם מכילים את זהות האדם שהזמין את התעמולה*.

* כעקרון, החוק חל על מודעות מודפסות, כלומר שלטים הנתלים בחוצות העיר ומודעות בעיתונות. אולם, סעיף 10א לחוק קובע שהדרישות יחולו גם, בשינויים המתחייבים, על כל תעמולה מודפסת או בלתי מודפסת אחרת.

אותם פליירים, כמו תעמולה אחרת שפורסמה באינטרנט ונדבר עליה עוד מעט, היו אנונימיים. הבעיה עם אנונימיות, כידוע, היא שהיא מצב יחסי וזמני לעיתים, פשוט המצב הזה מסתיים.

עיר לכולנו חקרה ומצאה כי רשימת הירוקים, שהכחישה כל מעורבות בפליירים, הזמינה מחברת "עלונים" את הפליירים שמכפישים את דב חנין [מסמך PDF]. מסתבר, שאותה הכחשה של פאר ויסנר שאמר לNRG ש"איני יודע דבר על הפשקווילים, אך מי שרוצה להפיץ כרוזים מפיץ כרוזים. אנחנו דואגים להפיץ רק את שקשור לתורת הירוקים, מה כבר עשינו ומה יעשה בהמשך" יכול שיהיה נכון (כלומר, יכול להיות שויסנר לא ידע) אבל זה לא אומר שהירוקים לא עמדו מאחורי זה, ויסנר, כהרגלו, ממשיך להתנהג כאילו הציבור מטומטם.

סרט נוסף, שקורא לדב חנין בוגד, עלה לרשת אתמול. כמובן שלקרוא למישהו "בוגד" חוסה בצל חופש הביטוי, אבל לא להסית לאלימות נגדו, יחד עם סרטונים אחרים כמו סרטון הטאליבן נגד דב, דומה שיש מישהו שמנסה לעשות הכל על מנת להפחיד את התושבים ולהטיל בהם אימה. אבל סרטונים בצד, השאלה היא מדוע הלחץ?

הצוות של רון חולדאי מנסה לבלבל אתכם עם טענות קצרות, הוא יוצא נגד סרטון התמיכה בדב חנין (שזכה להיות לא רק הסרטון הישראלי הנצפה ביותר ביוטיוב בשבוע שעבר בתחום החדשות והפוליטיקה, אלא גם המועדף ביותר) בטענה כאילו לסלבריטאים שמופיעים שם יש אג'נדה רק של מועדונים ובילויים. הוא שוכח שחלק ניכר מהסרט מדבר על בעיות התחבורה, על מחירי השכירות ועל הבעיות של לגור כאן.

אם לא נדבר רק על בועת הבלוגוספרה הקטנה שלנו, אפשר להתרשם מגידול הטרנד של דב חנין בחיפושים הרגילים,אם בתחילת ספטמבר דיברתי על עליה רצינית בטרנד, אז היום אפשר לראות לא רק שהחיפושים אחרי דב משמעותית יותר פופולריים מאשר החיפושים אחרי חולדאי, אלא שהטרנד הוא במגמת עליה:

את הטרנד הזה כולם רואים, דב צובר פופולריות גדולה והדרך שבה מנסים לעצור אותו היא על ידי הכפשות. מכתב החמישה, בו חמישה קצינים שלחו בקשה להסיר את מועמדותו של דב חנין, היא דוגמא אחת. דוגמא אחרת היא גיוס עובדי עירייה לתעמולה למען חולדאי וגיוס ועד העובדים לטובת תעמולה.

האם אלו האנשים שאתם רוצים שיעמדו בראשות העיר שלכם? וחשוב להגיד, ראש העיר הוא ראש העיר שלכם: העיר היא שלכם והראש הוא שלכם. תפקידו של ראש העיר הוא לעבוד עבורכם. ראש העיר "שלכם" כבר הצהיר שהוא יתן לנאשם בפלילים לכהן כממלא מקומו, אחרי שסיעת הנאשם הביעה את תמיכתה בחולדאי. ראש העיר שלי לא צריך לעשות דברים כאלה.

אגב לגמרי, מצער ביותר שאורן שחור לא השכיל לקדם את קמפיין הרשת שלו יותר טוב. החל מהבחירה התמוהה בדומיין oren4telavivyafo.co.il שהיה יכול להיות יעיל בערך כמו bestmayorforthecityiloveandlivein.com או משהו כזה, דרך השימוש בתבנית K2 עבור וורדפרס ללא כל צורך. מצד שני, הבלוג שלו נכון להיום לא מופיע בעמוד הראשון בחיפוש אחר שמו…

11 thoughts on “הירוקים מסיתים נגד דב חנין | יש ראיות אמיתיות, חבר'ה

  1. האם יש איפשהו מקור אמין שמסביר מה סביר שדב חנין יעשה למען תל אביב לעומת מה שרון חולדאי יעשה? משהו אובייקטיבי, לא "מטה תעמולה" או votary מכל סוג של כל אחד מהצדדים. עם כל הכבוד לדב חנין, דב חנין עדיין פוליטיקאי ופוליטיקאי פר הגדרה בראש ובראשונה רוצה להבחר. אני לא יודע כלום לא על דב חנין ולא על רון חולדאי והנחת המוצא שלי היא ששניהם שקרנים.

  2. אני לא חושב שיש מקור אובייקטיבי שידווח על התחייבויות לעתיד, אלא רק על ביצועים.

    אני מציע שתחפש בגוגל קצת על מה שכל אחד מהם עשה עד עכשיו, זה מספיק לדעתי.

  3. הבעיה היא שאני בטוח שיש מלא זבל לא אמין, לכן אני שואל אותך אם אתה מכיר זבל אמין. בקיצור, אני רוצה למקד את החיפוש. אם אני אחפש "דב חנין", אני בטח אתקל באיזה מיליארד פוסטים על זה שדב חנין אונס דתיות קטינות ושרון חולדאי קניבל. אני לא רוצה לפחות איזשהי אפרוקסימציה של המציאות.

  4. אני מציע שתתחיל אולי לחפש דווקא בבלוג הרשמי של דב, זה שמסקר את מה שהוא עושה בכנסת. ואז תראה מה הוא אומר שהוא עושה.

    אני מציע שתנסה את החיפוש הזה בגוגל, בכוונה עשיתי -רון-חולדאי כדי שלא יהיו תוצאות שבהן חולדאי מוזכר, מה שאומר שהן כנראה רלוונטיות לתחום המוניציפלי (ואני יודע שמאבדים ככה הרבה, אבל שיהיה).

  5. תודה רבה. האידיאל מבחינתי יהיה לראות לא רק את מה שמדווחים על דב חנין או על רון חולדאי, למשל, אלא גם ביקורת של כל אחד מהצדדים אחד של השני. סביר להניח שרוב הדברים שכתובים בבלוג של דב חנין הם דברים חיוביים על דב חנין. אין שם שום אזכור לפעילויות פחות חיוביות שלו, ואני בטוח אף אחד, לא רון ולא דב, הם ללא רבב. מה שכן, למרות שאין בכוח לתעדף אף אחד מהם משום שאיני תושב תל אביב, זה לפחות יתן לי תמונה כוללת למדוע דב חנין יהיה שונה באיזשהי צורה מרון חולדאי.

  6. Freidenker: נסה את אתר הבחירות של תל-אביב, שהוא לא מפלגתי (ויש גילוי נאות בדף ה"אודות" שלהם):
    http://www.telavivtoday.co.il

    לטעמי האתר הזה אכן לא לוקח צדדים.

  7. אתם מוזמנים לפנות אישית אל קובי פלקסר, ראש מטה מפלג הירוקים והאיש שחתום על העלון המביש הזה, בכתובת [email protected] ולהביע את אכזבתכם ממהלך זה.

  8. אם ב"עלונים" הכוונה לאלו שבהם קוראים לחנין בשמו המלא, ומציינים את האמת המצערת שהוא קומוניסט ואת זו המשובבת שהוא אנטי ציוני, לא הבנתי איפה ההכפשה כאן. איזו עובדה לא נכונה?

  9. אני דווקא דיברתי על דברים נוספים שכתובים שם. אבל מבנה המנשר, יחד עם הקריאה 'אנטי ציוני' היא לשון הרע על גבול ההסתה. ייחוס שמו האמצעי לזיהוי עם קומוניזם, גם כן, מהווה דיבה נגד עדה שלמה.

Comments are closed.