חיילי צה"ל יודעים שלא יענשו אם יתעללו בפלשתינאים

חיילי גולני צילמו את עצמם מתעללים [מילולית] בפלשתינאי כפות.החיילים, כמובן, מתנהגים כמו חבורה של ערסים טיפוסיים שמבקשים מהפלשתינאי לדבר בעברית, צוחקים עליו ומעלים את הכל לאתר שיתוף הסרטים, יוטיוב. העובדה שהם עשו את זה, נובעת ככל הנראה מכך שהם ידעו שכלום לא יקרה להם. בסך הכל, הם יודעים שאפילו אם הם היו יורים בפלשתינאי, אז ככל הנראה הם היו יוצאים בלי עונש ובסך הכל הכל היה מטויח בפנים. הבעיה מתחילה, כמובן, כשהשטויות האלה מגיעות לתקשורת.

אחרי שלפני ארבעה חודשים [לא] הזדעזעה המערכת כשסגן אלוף עמרי בורברג בסך הכל הועבר מתפקידו ויואשם בהתנהגות בלתי הולמת אחרי שפיקד על חייל שירה בפלשתינאי כפות. אותו מג"ד הוא לא הבעיה, הוא הסימפטום של מדינת ישראל שמגבה את חייליה שמוציאים שם רע למדינה. מעניין לראות מה יקרה עכשיו, כמובן, הבעיה של נעלין היא שלפלשתינאים יש מצלמות ולחיילים יש רובים.

אבל מה קורה כשהחיילים משתמשים במצלמות, הנשק של הפלשתינאים, נגד עצמם? חיילים אמריקאים כבר עושים את זה, ועכשיו אנחנו, כאחינו הקלגסים, רוצים להתעלל בעם נכבש.

הפתרון הנכון היה לא לקרוא לאותם אנשים "חיילי צה"ל", אלא למצוא את שמותיהם של אותם חיילים ולפרסם אותם, לדאוג שאותם "גיבורים" ישבו בכלא על פשעי מלחמה, ולאחר מכן, שהם לא ילכו לשום מקום בלי שידעו שאותם אנשים הם  החיילים המתעללים. אין הבדל בין האלימות הארסית [והערסית] של אותם חיילים לבין אלימות במערכת החינוך נגד ילדים, והפתרון צריך להיות זהה: אכיפה.

4 thoughts on “חיילי צה"ל יודעים שלא יענשו אם יתעללו בפלשתינאים

  1. just thought i would mention that you were wrong.

    and not only that but you are also wrong in the way you portraid the army.

Comments are closed.