נוביטרויקה | לאומית, חברתית, לא דמוקרטית

הדיל המוכחש בין בנימין נתניהו ואלי ישי, לפיו ש"ס תתמוך בנתניהו לראשות הממשלה צריכה לעורר מספר שאלות קשות. הראשונה והחשובה ביותר היא מה יעלה בגורלן של הזכויות האזרחיות להן אזרחי ישראל פיללו: האם התנגדותו של אלי ישי לזכויות הומסקסואלים היא רק סמל למה יקרה על ידי מי שרוצה להיות השר החברתי הבא או שמא נסגר דיל לפיו הליכוד, בראשות נתניהו, יתמכו בחוק הצנזורה באינטרנט? (הרי ש"ס והליכוד מחזרות אחת אחרי השניה כבר חצי שנה)

בעוד הבלוגוספרה מתכתשת בין התנועה הירוקה-מימד, מרצ וחד"ש, המאבק האמיתי הוא ברור: צריך לעצור את אביגדור ליברמן, אמנון כהן ובנימין נתניהו. השלישיה הזו, שמורכבת מעבריין מורשע שמכה ילדים, אדם שמאמין כי מנהג תרבותי מאפשר תקיפה מינית של קטינים, ומי שהוגדר כשקרן פתולוגי, היא השלישיה שיכולה לעשות כל כך הרבה נזק לציבור הישראלי. האיחוד בין ה"לאומיות" של ישראל ביתנו וה"חברתיות" מבית ש"ס יוצרת סכנה לזכויות האזרח וסכנה לחופש הביטוי.

הרי מדובר כאן במאזן נוחות של שני כוחות: הלאומי והעדתי שמחכים לנפילתו של נתניהו כדי לחיות מפרוריו. אלי ישי, יו"ר ש"ס, לא ממש תומך במדיניות הכלכלית של נתניהו ומודע לכך שהמצב יהיה רע תחת שלטונו ההיפר-קפיטליסטי, הוא פשוט מקווה לחלק לאנשי שלומו די מהקופה. מנגד, ליברמן יודע שנתניהו יתמוך בתהליך מדיני, אך הוא יחכה עד שזה יוותר דיו כדי לקדם את האג'נדה הגזענית שלו.

בניגוד לחברי התמימים, הבלוגוספרה לא צריכה לעשות דבר בבחירות הזה מלבד קמפיין שלילי. היא חייבת להזכיר לקוראים לצאת מהאדישות ולהבהיר להם שכל קול לנתניהו, ישי או ליברמן הוא קול נגד הזכות של הבלוגרים להרים את קולם.לפי הסקרים האחרונים, נתניהו יכול להרכיב ממשלה יפה עם ליברמן, ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה. זו הממשלה המסוכנת ביותר שיכולה להיות והיא גם בדיוק הסיבה מדוע צריך להרים את קולנו ולומר 'לא'.

אחוזים לא מעטים מהציבור עדיין מתלבטים, הגיע הזמן להסביר להם למי כן להצביע: תהיה זו קדימה, התנועה הירוקה-מימד, חד"ש או אפילו מרצ. תבחרו מפלגה שחשובה לכם וקרובה לכם ותדאגו שהיא תכנס לכנסת. תבהירו לכולם שכל קול לנתניהו הוא קול לש"ס וליברמן, ולהפך.

אם תשאלו אותי, יש רק ראש ממשלה אחת שראוי שתהיה כאן; ואם היא חכמה מספיק, אפשר לחזק אותה משמאל.

15 thoughts on “נוביטרויקה | לאומית, חברתית, לא דמוקרטית

  1. לא נביא אנוכי, ובכל זאת אני מוכן לשער מספר השערות מושכלות:

    ביבי נתניהו יהיה ראש הממשלה.
    ש"ס יהיו בקואליציה.
    סיכוי לא קטן שגם ליברמן יהיה בקואליציה.
    לא תהיה מגיפה של הכאת ילדים.
    לא תהיה מגיפה של תקיפת קטינים.
    הממשלה תשקר לציבור לא יותר (גם אם לא פחות) מהממשלות הקודמות.
    חופש הביטוי ישאר על כנו (ואולי סוף סוף יאופשר גם למפגינים ימניים…).
    ניכנס למיתון כמו שאר העולם, אך ישראל תעמוד באופן טוב יחסית.
    אתה ובלוגרים אחרים תמשיכו להרים קולכם.
    ולמי שהיה ספק – לא. לא יפרוץ שלום עם הפלשתינים.

    מידי פעם בפעם יש גם ממשלת ימין בישראל, אבל לא צריך להיכנס לפניקה.
    שתו מים!

  2. מדי פעם בפעם להבדיל מאיזה מן הממשלות האחרונות שלנו ?

  3. יהונתן: למה לבני? אני מעדיף אותה על ברק וביבי, אבל יש לך משהו חיובי להגיד עליה? היא נראית לי רצינית, אבל מי יודע. היא חולקת באחריות לשתי מלחמות.

    בנוגע לשאר דבריך: צודק מאד. הקמפיין שמפגינה הבלוגוספירה החוצה צריך להיות "רק לא ביבי", והטיעון צריך להיות שביבי יצור מפלגת ליכוד-ימין קיצוני-דתיים, ואז אפילו אלוהים לא יוכל לעזור לנו.

  4. אני סבור שלבני מפספסת לגמרי את היתרון שיש לה ונגררת להלחם בנתניהו. חבל.

    הצהרה אחת ברורה על הכרה במטפלות ומעונות יום כהוצאה מוכרת וכבר האג'נדה הכלכלית שלה טובה יותר משל נתניהו.

    במקום להביא את השיח למקום שבו היא חזקה, היא מנסה להתחרות בנתניהו בנושאי בטחון. טעות.

  5. אהבתי את סוף תשדיר הבחירות של הליכוד כאשר ביבי אומר "בעזרת השם". smooth.

  6. יוחאי, בדיוק – אז ממה בדיוק הלחץ?

    יהונתן – פוליטאי אחד אמר על אחר שהוא משוגע זה לא בדיוק אבחנה קלינית למרות מה שהפוליטיקאי אומר. האם באמת אין לך מה להגיד על נתניהו פרט לציטוטים של פוליטיקאים מתוסכלים מדרג ג'?
    למעשה לפחות ברמה ההצהרית נתניהו וליברמן מחויבים הרבה יותר למדיניות ליברלית מאשר מפלגת העבודה.

    כמובן שליבני היא הפוליטיקאית היחידה כרגע שהמעשים שלה מזכירים במשהו את הצהרות שלה על אג'נדה אזרחית מסוג כלשהוא (כן, אני מסתכל עליך מר ברק) וזו תהיה הסיבה שאני אצביע קדימה למרות מופז ורמון ודליה איציק ויתר העבמים שמאכלסים את הרשימה.

  7. יהונתן,
    מי הגדיר את ביבי כשקרן פתולוגי,אתה במקרה?
    אלי ישי הוא סחטן, אך הוא היה מצטרף לממשלה גם בראשות קדימה.ליברמן הוא בעיקר קשקשן.המחשבה על ליבני כראש ממשלה,אם ממשלת שמאל-ש"ס מעוררת בי ביעותים.ד"א, על מי בדיוק תשפיע ה"בלוגוספירה"? מצביעי מרצ שיצביעו עבודה ולהיפך?

  8. מרק ק – הדרדרות מתמדת בהרבה מאוד תחומים ביחד עם העברת הימין ימינה והצגת השמאל כקיצוני יותר ?

  9. קדימה לא שייכת לגוש השמאל. אני לא מבין איך אפשר בכלל לחשוב שאנשים כמו שאול מופז או רוחמה אברהם-בלילא לא ירוצו הישר לידיו של נתניהו. בכלל זה, כל מפלגת מרכז תמיד תרצה להיות חברה בממשלה; אין שום הצדקה לקיומה של קדימה אם היא לא חלק מהממשלה, אין לה הרי אג'נדה אמיתית.

    גוש השמאל, בראייתי, כולל את העבודה, התנועה החדשה-מרצ, התנועה הירוקה-מימד וחד"ש.

  10. לפעמים אני נדהם ממך יהונתן..
    למי ששכח, זו היתה מרצ שהציעה את הצעת החוק הזו נגד העתקה לא חוקית של קבצים, ואותה הצעה גם היתה מכניסה לצרות משפטיות כל מי שמשתמש בתוכנות קוד פתוח כגון: mplayer, xine או VLC (הצעת החוק לא מרשה לפתח ו/או להשתמש בתוכנות המנגנות דברים מוגנים כמו DVD, והתוכנות הנ"ל משתמשות בספריה הנקראת libdvdcss שבעצם "מפרקת" זמנית את ההגנה של ה-DVD על מנת לנגן אותו).
    מהיכן אתה קובע ש"שכל קול לנתניהו, ישי או ליברמן הוא קול נגד הזכות של הבלוגרים להרים את קולם"? האם אני צריך להזכיר לך את הצעתו של ח"כ חסון? אתה הרי השתתפת (כמדומני) בישיבות לגבי הצעתו האינפנטילית והתנגדת לכך נמרצות. גם קדימה וגם העבודה הדגימו שוב ושוב בממשלה הנוכחית וגם בזמן שהעבודה היתה המפלגה השליטה שכ-ש"ס מעלה הצעות חוק, גם העבודה וגם קדימה עושות קולות של שטיח.
    אדרבא, הליכוד של 2003 אינו הליכוד של 2009. יש אנשים כמו גלעד ארדן וגדעון סער בליכוד, אנשים רציניים שגם מבינים דבר או שניים באינטרנט, ואני חושב שאם יהיו נסיונות לסתום לבלוגרים את קולם, הם יעמדו על רגליהם האחוריות למנוע זאת. בינתיים בקטע הזה דווקא המפלגות שאתה ממליץ עליהם אחז בהם שיתוק בנושא זה.

    אם ישאלו אותי, אני לא חושב שלתת קולות לציפי לבני זה רעיון טוב, במיוחד שהרקורד שלה פשוט שומם (החלטה 1701 היתה כשלון מהדהד, אפילו החיזבאללה מתהדר שיש לו פי 3 טילים למרות אותה החלטה). ברק? הוא יכול להוות מדריך מצוין לביבי כיצד לזגזג במהירות שיא והוא גם נותן לו "פור" בשקרים ואיומים לפרוש מהממשלה.

  11. ד',
    אני חושש שאתה צודק.

    אלעד,
    אחת הסיבות בגינה אני מעדיף את ציפי לבני היא לא שלבני תפריט פחות (כי היא תפריט) אלא כי היא לא סגרה עדיין דיל עם ליברמן וש"ס. ודיל עם ליברמן וש"ס הוא לא דבר טוב.

    מרק,
    לא אמרתי שביבי שקרן קליני, אמרתי שפוליטיקאים אחרים אומרים עליו את זה. אני אומר שלביבי יש הפרעה קלה: הוא לא עונה לשאלות שהוא נשאל עליהן. הבעיה השניה היא האנשים אשר רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה, והם ליברמן ואלי ישי. נתניהו לא מחוייב למדיניות ליברלית, אלא למדיניות שמרנית.

    רגיש,
    אני רוצה שהבלוגוספרה תוציא קול ותשכנע את מי שלא חושב ללכת להצביע ללכת להצביע נגד ביבי.

    חץ,
    אם ליברמן וישי סגרו דיל עם נתניהו, זה אומר שהם ישבו בממשלה שלו. אני מסכים איתך שיש לא מעט בעיות אחרות, אבל אל תשכח שישראל חסון היה חבר במפלגתו של ליברמן ושש"ס הציעה את חוק הצנזורה. אל תשכח גם שאני לא מתלהב מלהצביע למרצ או לציפי לבני, אבל אני מעדיף אותם על ביבי.

Comments are closed.