אביגדור ליברמן הוא אשטון קוצ'ר

0.
על המאבק של אשטון קוצ'ר נגד CNN כבר כתבו וטחנו, גל מור תוהה אם מדובר בתעלול יח"צני ויובל דרור מתקשה להבין את התופעה. בקצרה, אם נחתתם ממאדים השבוע או שבאמת רכילות זולה לא מעניינת אתכם: אשטון קוצ'ר הוא שחקן מתחן ומשעשע שהחליט להיות הטוויטריסט הראשון שמגיע למיליון עוקבים, CNN הכריזו מלחמה וכל הסיפור הפך להיות מגעיל במיוחד כשלא היה ניתן להסיר את עצמך מרשימת העוקבים של קוצ'ר. העניין הוא, שבעקבות יחסי הציבור המאסיביים של קוצ'ר, לא מעט אנשים החליטו לפתוח טוויטר, והוא הפך למדיום המוני.

1.
אבל, יותר מכל, סטריפ הקומיקס הבא בThe Joy of Tech מדגים את הבעיה: אכן, אשטון ניצח והגיע למיליון קוראים, אבל האם זה אומר משהו על הקוראים, על התרבות או על השינוי בה? (מומלץ להסתכל בסטריפ המלא)
http://www.geekculture.com/joyoftech/joyarchives/1235.html

2.
וובכן, אם לא היה ברור לכם מה קורה כשההמונים מקבלים מה שהם רוצים, אז הסיפור הבא שמובא בTechCrunch שופך מעט אור: מספר גולשים באתר פורומים פופולרי, 4chan, בו גולשים צעירים רבים ומקדמים ממים אינטרנטיים ותמונות משעשעות, החליטו לקדם את מייסד האתר לראש טבלת מאה האנשים החשובים של טיים. באמצעות מספר סקריפטים ועבודת נמלים, הם הצליחו להביא לכך שבראש הטבלה יעמוד מייסד האתר, צעיר בן 21. מעבר לכך, הם הצליחו (ככל הנראה) לסדר גם אקרוסטיכון ששמות כל המועמדים יאייתו marblecake (עוגת שיש), פעולה מינית בעלת הקשרים דוחים למחצה.

3.

4.
אבל האם זה באמת סוף העולם, האם זו סוף התרבות כפי שאנו מכירים אותה? הפוסטמודרנה בהתגלמותה? האם הצלחנו להרוג את סוכני החברות ולהביא את הגיבורים החדשים לתור זהב בו כל מה שהם רוצים הוא להנות? בעצם, פרידריך ניטשה והניהליזם שלו עשויים לזכות באמצעות האינטרנט רק כיוון שלשאר החברה לא באמת איכפת. כוחות ניהליסטים, שמעוניינים בהנאה גולמית, התענגות, ריקרולינג, האינטרנט נועד לכיף.

5.
אולי אותה אדישות מדגימה את הפוליטיקה, יותר מכל. אחוזי הצבעה נמוכים וחוסר עניין בהצבעה מאפיינים את ההמונים כיום. אותו חוסר עניין מאפשר למועמדים שטחיים שמעוניינים להציג פתרונות מהירים לקבל תמיכה מאלו שלא באמת מעוניינים בהם. האינטרנט הוא הדמוקרטיה האמיתית, אבל מה שאנחנו מגלים מאותה דמוקרטיה הוא שההמונים לא באמת חכמים. ההמונים רוצים לראות פורנו, לשמוע מוסיקת פופ ולצחוק מחתלתולים. במצב הזה, בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן מספקים את הסחורה.

24 thoughts on “אביגדור ליברמן הוא אשטון קוצ'ר

  1. הפוסט הזה הרבה יותר מעניין אם היה בו סרטון של חתלתולים.
    או של ביבי וליברמן לבושים כחתלתולים – גם זו אופציה

  2. וואייי קלינגר, הביצוע הזה ל-It's The End of The World As We Know It מעולה, לול. עשית לי את היום.

  3. אוי, הגוזמה…

    בחיאת יהונתן: סוף העולם כפי שאנו מכירים אותו?

    אנשים רוצים את הריכוז. אז בעוד שנה וחצי כבר לא יקראו לזה "סינדיקציה" אלא "אגרגציה". המשמעות תישאר אותה משמעות: מישהו אחר חושב בשבילך מה אתה רוצה לדעת.

    ואנשים אוהבים את זה. למעשה, הרוב המכריע של האנשים מחפש את זה באופן די נואש. תאר לעצמך את הבהלה של אנשים, אם תאמר להם שבמקום שתהיינה להם "כותרות" ממתינות בעיתון הבוקר, הם יצטרכו לאסוף אותן בעצמם.

    למשל, את הרוב המכריע של האנשים לא מעניין "מה יש לכל הבלוגרים האלה לומר". זה חבל, כי יש להם הרבה דברים מעניינים לומר…

    דותן

  4. גדי,
    רק למחצה, יש גרסא שלא כוללת יותר מדי הפרשות גוף לא רצוניות.

    דותן,
    אם אנשים יחיו רק על כותרות, לא יהיה יותר מדי דרך לקדם את האנושות.

  5. אביגדור ליברמן הוא השטן הקוצר? ספר לי משהו שלא ידעתי!

  6. זו הגירסה הכי מצחיקה שראיתי ever לשיר הזה, ובאופן כללי אחד הקאוורים הכי מצחיקים, ויש מצב שגם אחד מסרטוני היוטיוב הכי מוצדקים.

  7. קלינגר, הנה משהו שמצאתי בתגובות:
    "
    “What does it mean? Marblecake is a sophomoric sexual reference, which is in keeping with the spirit of 4chan, which also claims to be where Rickrolling and Lolcats got their start.”

    Wrong, 100%. Marblecake was a group of people who were influential in starting the battle between Anonymous and Scientology. They made the Message to Scientology video that has a few million views on youtube. They also did this hack.
    "

  8. אגב, זה רק אני או שהבחורה מימין נראית כמו התאומה של מיה דגן והבחורה משמאל גם נראית דומה למישהי מפורסמת (אמריקאית)?

  9. יהונתן, אני מצפה בכליון עיניים לפוסט אקסהביציוניסטי על התנסויותיך עם marblecake ו/או עם גרסתו הדוחה למחצה.

    לגבי סעיף 5 – לפני שהגעתי לשורה האחרונה בפסקה חשבתי שאתה מדבר על הצלחת "עיר לכולנו" בבחירות המקומיות בת"א.

  10. אביגדור ליברמן הוא הרבה יותר אחמדינאג'אד מאשטון קוצ'ר.

  11. יניב,
    יכול להיות, אבל אשטון קוצ'ר יותר פופולרי.

    אבינועם,
    תודה.

    אלי,
    נסה לשלוח לה הודעה.

    ?,
    לא מכיר את מיה דגן. לגבי הmarblecake, אפשר לנסות.

  12. מילא מוזיקת פופ, מילא ממשלה, מילא LOLCats, אבל ביבי וליברמן עושים גם פורנו?! מי לאזעזל ירצה לראות פורנו של ביבי וליברמן?

    שמע, אני יודע שיש את חוק 34, אבל זה כבר מוגזם!

  13. אשטון קוצ'ר אינו מזיק לאיש, ואיש לא שמע עליו מלבדך ומלבד עוד כמה מכורים כמוך.

    ליברמן, לעומת זאת, על אף שהוא פחות פופולרי, משפיע על גורל חייך, חיי, וחייהם של עוד כמה מליונים באיזורנו (ואולי גם מחוצה לו).

  14. מיה דגן:
    (יש תמונות עם זויות צילום הרבה יותר טובות, אבל גם זו מספקת פחות או יותר)

    http://www.movix.co.il/data/celeb/101840/big/102394.jpg

    ולא הבנת את התגובה שלהם.
    התגובה אומרת שMARBELCAKE, זו קבוצה של האקרים (שהתחילה מלחמה עם הסיינטולוגים) והיא זו שפרצה לאתר.
    :)

Comments are closed.