מה Google Voice יעשה למערכות היחסים שלכם? (וגם קצת על האח הגדול)

ברוכים הבאים לקץ הפרטיות בחסות גוגל. Google Voice הוא שירות טלפוניה יעיל ביותר מבית גוגל (סקירה מעמיקה של השירות מבית שליו בן-ארי) שמאפשר לך לאחד את כל מספרי הטלפון שלך למערכת אחת, להפנות את השיחות, לנהל תא קולי ולתמלל את שיחות הטלפון שלך. כמו שטובים ואחרים כבר מסבירים, השירות יוכל לאחסן טביעות קול של המתקשרים אלייך ולתמלל את כל השיחות שתבצע, לנוחיותך. לנוחיותך, גם, אם אתה ממשלה, תוכל לקבל רשימה של משתמשים שמדברים על נושאים מסוימים או מזכירים אנשים מסוימים. בעצם, את חוק האח הגדול תוכל ליישם באמצעות שירות API נוח.

הטכנולוגיה היא נייטרלית כמובן. כמו Face.com שמספקים שירות זיהוי ופענוח תמונה כל כך טוב עד כדי שהוא פוגע בפרטיות, Google Voice תוכל לספק לך שירות זיהוי קולי על סמך תבניות הקול של המתקשר, לאפשר לשירותים חיצוניים כמו גלאי-שקר להתממשק, ולאחסן לתקופה בלתי מוגבלת את המידע על אותה שיחה: האם בן הזוג שלך שיקר לך כשהוא  אמר משהו?

הנייטרליות כה אינהרנטית כאן, כאשר הויתור על הפרטיות לטובת הנוחות הוא משמעותי: תמיד תוכל לתמלל את הריבים שהיו לך עם החברה, ולזכור מי צדק ומי לא. תוכל תמיד לחפש מה היא אמרה על בגידות והאם האפליקציה אמרה שהיא שיקרה שם, הריב האינסופי שיכול היה להגמר בחילוקי דעות נגמר כאן. Google Voice תהרוג לכם את היכולת לנהל זוגיות בצורה שלמה: כל אחד יחזור ל"מי צודק".

ובכלל, מה יקרה כשהוא יפרוץ לה לחשבון הVoice? האם הוא יוכל להכנס לתמלילי שיחות שלה ולראות שיחות שיכולות להתפרש כבגידה? האם כעת היא תבקש את  הססמאות לחשבון הVoice שלו כמו שהיא  מבקשת לחשבון המייל? ומה עם הזכות שלהם לנהל חיים נפרדים?

אני לא טכנופוב; אני מאמין שעם ארכיטקטורה נכונה היה אפשר לעשות את זה אחרת. אם יש דבר שלמדנו מהחיים הוא שיותר מדי כח במקום אחד גורם לשחיתות.

5 thoughts on “מה Google Voice יעשה למערכות היחסים שלכם? (וגם קצת על האח הגדול)

  1. תמיד תוכל לחזור לטלפונים האנלוגים, וגם יש חוגה שזה מגניב.

  2. זה יהיה נאיבי בעיניך לחשוב שאת חוק האח הגדול לא מיישמים כבר עכשיו עם API נוח, שמנתח את השיחות שלך, מתמלל אותם ונותן זיהוי קולי על סמך הקול שלך.
    גוגל בסה"כ נותנים לך עכשיו כשירות, את מה שהNSA כבר שנים מבצע גם כך.

  3. מחזק את דניאל ,
    הבנתי שגם בישראל מאזינים להרבה טלפונים גם בלי גוגל..

  4. יהונתן מעלה פה סוגיה נוספת מלבד סוגית האח הגדול: סוגיית הפרטיות בזוגיות. אני חושב שהחשש שהשירות יפגע בפרטיות בין בני זוג אינו מצדיק את פסילת השירות. לדעתי, אם בני זוג רוצים לריב, הם ימצאו כבר סיבה. ככל ששיחותינו יותר מתומללות, כך גדל הסיכוי שבן הזוג ימצא שיחות אינטימיות לגיטימיות שערכנו לפני שנים עם האקסים. כולם צריכים להבין שחפירה כזאת בתמלילים אינה בריאה.

    אם יש לך מאהבת ואתה רוצה להסתיר אותה, אז תתאמץ קצת ואל תתמלל את עצמך.

    הבעיה היותר חמורה היא שהצד השני לא יודע שמתמללים אותו. אולי זה יפתר כשכולם יתמללו הכל, ואז כולם יקחו בחשבון שמתמללים אותם. יש המנבאים שעד 2020 יהיה מכשיר תמלול נישא שיתעד את חיינו (Long bets #16).

    כל זה יחייב אותנו יותר ויותר לחשוב לפני שאנחנו מדברים. האם זה ייצור דיקטטורה תרבותית שבה השונה פוחד לפצות את הפה? יתכן מאוד.

  5. אני רום ואני "גוגליסט" כבד.

    יונתן אכן מעלה נקודה חשובה:

    מה אם יפרצו לי לחשבון?
    מה אם בת זוגתי תכנס לחשבון?

    התשובה: קבע סיסמא מורכבת, שמור עליה בסוד והחלף אותה באופן קבוע.

    האם יש הבדל בין גוגל לבין אתר האינטרנט של הבנק שלי?

    הסיכון העיקרי – מאגר ידע בגוגל – מייל, לוח-שנה, אנשי קשר, תכנים אישיים, ועכשיו גם – הודעות ותמלול שיחות הטלפון.

    מה יקרה ביום בו יחליטו לגבות מאיתנו "רק דולר אחד" עבור השירותים? איזה ברירה תהיה למי שחייו מתנהלים בשרתי גוגל?

    אבל בסה"כ – גוגל מעולים ושרק ימשיכו בקו פעילות שלהם.
    שנה טובה.

Comments are closed.