מאיר שטרית יודע איך המשטרה נראית באמת, ועדיין הוא רוצה לתת לה סמכויות.

0.
אחרי שהבנו שהגורמים שהולכים לנהל את תעודות הזהות הביומטריות כשלו כבר בעבר בניהול מידע רגיש אנחנו מגלים היום שגם מי שיקבל את המידע הביומטרי לא ממש מתכנן לנקוט בו משנה זהירות. לאורך כל הדיונים, מנסה נצ"מ איילת אלישר, נציגת המשטרה, להבהיר לנו שאין לנו מה לפחד מהאח הגדול וכי שוטרי ישראל לא יעשו שימוש לרעה בסמכויותיהם. אולם, ההיסטוריה מראה שדליפות מסוג זה ושימוש לרעה בסמכויות של המשטרה הוא עניין של מה בכך וקורה כל הזמן, אבל אנחנו כאזרחים צריכים לסמוך על המשטרה (שלא סומכת עלינו).

1.
הדיון אתמול בועדה, יחד עם הדיון בועדת שרים לענייני חקיקה הוא מצחיק. כל עוד ועדת השרים הורתה (כעת) לבחון מחדש את הצורך במאגר ביומטרי (או כדברי כב' השר אלי ישי, הוא יתייעץ עם מאיר שטרית ויחזור אל הועדה), אין כל טעם להמשיך את הדיונים בועדת המדע של הכנסת. הרי, אנחנו היום (ומחר, וביום חמישי) נעבור על סעיפים שיכול להיות שישונו מהיסוד, ואת שעות העבודה שלי כאן אני לא אקבל בחזרה (או בכסף) מאף אחד.

2.
כשאנחנו מדברים על חוסר הרצינות בדיון בדיוק על זה אנחנו מדברים. יש להיטות מצד מאיר שטרית להעביר את החוק בכל מחיר, והלהיטות הזו פוגעת ביכולת שלנו לנהל דיון אמיתי.

3.
אבל זה בכלל לא רלוונטי. [משטרת הגירוש | מנהלת ההגירה | מנהלת האוכלוסין | רשות ההגירה, או איך שלא תקראו לה], שיוזמת את המאגר הביומטרי, מפעילה כבר קרוב לארבע שנים מאגר ביומטרי של עובדים זרים, זה לא מונע ממנה להיות מושפעת משיקולים פוליטיים כשהיא מאמצת את נוהל "גדרה-חדרה"; אבל הסכנה האמיתית היא כשרואים שפחות מ20% מהעצורים והמעוכבים של רשות ההגירה החדשה הם אכן אנשים ששוהים בניגוד לחוק. אז אם ככה הם עובדים על עובדים זרים, איך הם יתייחסו לערבים ישראלים? כשהם אונסים קרבנות זנות, וגם סוחטים עובדים זרים, אני לא רואה את הדרך שבה אני "ארגע".

16 thoughts on “מאיר שטרית יודע איך המשטרה נראית באמת, ועדיין הוא רוצה לתת לה סמכויות.

  1. יהונתן, אתה חוזר שוב ושוב על "את שעות העבודה שלי כאן לא אקבל בחזרה" מאף אחד בפוסטים האחרונים. מה דעתך להציב תיבת תרומות? (ברצינות)

  2. יהונתן, אתה חוזר שוב ושוב על "את שעות העבודה שלי כאן לא אקבל בחזרה מאף אחד" בפוסטים האחרונים. מה דעתך להציב תיבת תרומות? (ברצינות)

  3. דרור,
    אני פשוט מתוסכל מכל מיני דברים שקורים בעבודה. אני מצטער… זה פשוט מייאש אותי שאני עובד כל כך הרבה על זה ואני לא מצליח להביא תוצאות.

  4. יהונתן, אל לך להצטער, כל ימי העבודה והכספים שאתה משקיע בהתנגדות לדבר הנורא הזה, הם מבורכים והמינימום שמותר לך זה להוציא את הייאוש שלך בפומבי. אין בעיה.

    כל עוד הייאוש לא יגרום לך להפסיק את ההתנגדות אלא רק לקטר על כך, אני מוכן לשמוע את הקיטורים שלך יום יום עד הנצחון!

    תודה!!

  5. יהונתן,
    אם שעות מזמנך בזבזת, להקים משטר חדש \
    שעות מזמנך בזבזת, למשטר חדש \
    לא לשווא, אחי, שעות בזבזת, למשטר חדש \
    כי מן השעות המבוזבזות האלה, ייבנה מקדש!

    (Novartza the poet, paraphrasing Naomi Shemer, 2009)

  6. יהונתן, אסור לנו להתייאש, אסור להרגיש תסכול! נכון לנו אף אחד לא מבטיח תוצאות או תגמול מסויים, אולי ה"תגמול" היחיד שנקבל על המאבק (גם אם הוא יצליח) זה יריקה בפנים כי הציבור לא מודע בכלל על מה המהומה ולא מבין שגם זכויות האזרח שלהם תלויים ב"שמאלנים מסריחים שבעד זכויות אדם" (כן ככה הם מכנים כל אחד שבא ומקטר להם על זכויות אדם ופרטיות, הם חושבים כולם שמאלנים, הכי מצחיק שגם השמאלנים בעדר לא מבינים על מה המהומה).

    בקיצור אסור להתייאש, אנחנו מתמודדים עם מכונה ענקית ומשומנת היטב! אנחנו מתמודדים עם אדם עיקש ומאוד אגואיסט (שטרית) הוא לא יזוז מעמדתו כך סתם, אלא אם כן יתגלה איכשהו (בדרך נס אולי) שהוא יש לו אינטרסים אישיים ואולי אפילו פיננסיים במאגר הזה, הרי ברור כאן שטובת הציבור ובטחון הציבור לא מעניינים אותו כ"כ, הוא רק מתעטה במסכה טובה ובא בחיוך להגיד שהוא רוצה לשים סוף לגניבו זהות "למען הציבור" אבל זה לא שזה באמת מטריד אותו, הרי עם חסינות או בלי הוא גם ככה לא יהיה במאגר הזה, לא אישתו ולא הילדים שלו, אז מה אכפת לאדון שטרית? זה לא מעניין לו את הנחיר!

    השאלה מה אנחנו עושים? שותקים ואחרי כל המאמץ שהשקענו בליידע את הציבור, טוקבקים על ימין ועל שמאל, אתרים, בלוגים, דיווחים, ניסיון להעיר אחרים בין אם זה חברים או סתם הודעות הסברה בפורמים, האם נזרוק את הכל לפח ונקבל את הגזרה? (הגזרה הזו תפתח דלת חדשה לחוקים אחרים עוד יותר אפלים בעתיד, מבית היוצר של מדיניות האח הגדול שהולכת ומתפשטת לה בכל העולם) ואז בכלל נהיה חסרי אונים וחסרי כל שחר.
    כי אי אפשר לתת לזה לעבור על סדר היום! חייבים למצוא משהו בין כל החוקים האלו שכופים עלינו שיהוו שטחים אפורים ונקודות מפלט, כי החוק הזה יעבור ואז כל המאבק היה לשוא, להפך אותי רק נכנס לרשימה השחורה של האח הגדול וזה יעזור לסתימת הפיות בעתיד.. בגלל זה אסור לנו לתת לזה לקרות וחייבים לעשות מעשה, הפגנה, מהומות, משהו, ללמוד קצת ממה שהחרדים עושים בירושלים! אולי אם נפגין כל שבוע זה יעזור לאנשים להבין שיש פה משהו וזה חשוב.. לא יודע כבר, גם אני מרגיש עייף ומתוסכל. אבל אי אפשר לוותר להם ככה סתם!

  7. יהונתן, לא הבנת אותי! חס וחלילה שאתלונן על השיתוף בקשיים… התכוונתי ברצינות לכך שלפחות בפן הכלכלי, אולי הקוראים (ואחרים) מוכנים לעזור? אני יודע שאני מוכן – אתה מתפקד ממש כנציג שלנו שם. כך לפחות אוכל להועיל בפן אחד של הבעיה. אני אמנם בספק אם אנחנו מספיק (ובעלי יכולת כלכלית מספיקה) כדי ממש לפצות אותך על השקעת הזמן, אבל אולי לפחות חלקית?

  8. ובינתיים בחזית המוניציפלית… צרה חדשה עומדת להתרחש ואין מי שזועק על נושאי פרטיות ואבטחת מידע. הרשויות המקומיות אמורות לאסוף נתונים עדכניים על מי שגר בפועל (כולל שוכרים, זוגות למיניהם מכל המגדרים… בכל יחידת דיור, כולל שמות ות.ז. נתוני מרשם האוכלוסין הם בדיחה לעומת מאגר המידע המטוייב הזה, שיהיה חשוף לכל פקיד במחלקת המים והגביה של הרשויות המקומיות. בודאי יהיה מי שיבנה מאגר ארצי ויצליב עם מרשם האוכלוסין שכבר דלף. מהר מאד ידלוף למשרדי ממשלה למיניהם, לאויב, לחוקרים פרטיים, גובים (לגיטימיים ולא כ"כ) ולשאר בעלי מקצועות ועיסוקים לא חוקיים כמו שודדים ואנסים שיוכלו להיעזר באי אלו שאילתות וחתכים יצירתיים.

  9. אופס… שכחתי לציין שאיסוף הנתונים הוא כדי לגבות את מס המים הבא עלינו לרעה.

  10. ככה זה.
    כשנוטלים מאדם חופש אחד, צריך לנטול ממנו חופש אחר כדי להמשיך להצדיק את זה.
    מדינת ישראל מתבססת על רשת על גבי רשת של נטילת חירויות.
    המאגר הביומטרי נוצר כדי למנוע זיוף תעודות זהות.
    אבל תעודות זהות מלכתחילה היו נטילת חירות – ובמדינות רבות אין אפילו קונספט כזה.
    נטילת הפרטיות שלנו למאגר הנתונים לגבי צריכת המים מגיע מנטילת החירות שלנו לצרוך מים בהתאם לצרכינו ויכולתנו.
    בקולקטיביזם הישראלי, אין מקום לפרט, לזכויות שלו, לרכוש שלו או לחופש שלו.

  11. דניאל אתה קצת לא מדייק, המאגר לא נוצר (עדיין) כדי למנוע זיוף ת.ז!
    הוא בחיים לא יאפשר מניעת גניבת זהות או זיוף זהות! זה ישמש את הממשל, המשטר ואת גופי הביון לצרכים שלהם שהאזרחים לא ידעו בכלל עלייהם.
    אבל אין מה להכנס לזה יותר מדי, חלק חושבים ששטרית סתם טיפש, חלק חושבים שיש לו את סרחון ההון-שלטון (יכול מאוד להיות) יש כאלו שאומרים שהוא סתם יהיר ואין כלום מאחורי זה ויש את אלה שטוענים שמישהו בעל השפעה הבטיח משהו לשטרית ולכן הנחישות..
    בכל מקרה חשוב להבין ששום דבר לא קורה סתם כי ח"כ אחד החליט, זה הולך לשרת גופים רבים ואינטרסים של גורמים שספק אם נדע עלייהם בכלל. וההחלטות בנוגע לכל זה בטח לא התקבלו כאן בארץ, זה דברים שבאים כנראה גבוהה מלמעלה..
    גבוהה מדי כנראה, אבל כמו כל הטיעונים, עוד מוקדם לקבוע. נעקוב בשקט.

    אלא אם כן נצליח לטרפד קודם כל את המאגר השטני הזה, אז הכל יהיה בסדר..
    בהנחה שמיד לאחר מכן נצליח למחוא על שיטת הצילום החדשה של משרד התחבורה, על שיטת איסוף טביעות האצבע של לשכת התעסוקה וכו'..
    בטח יש עוד מאגרים כאלו שאנו לא מודעים, לכו תדעו למה ואת מי זה משמש..

  12. אתה צודק.
    אכן אין צורך במאגר כדי למנוע זיוף תעודה, אלא רק בתעודות זהות חכמות.
    אני לא מאמין שמדובר ברוע של שטרית, אלא בבורות פושעת, לצד חוסר יצירתיות.

    עדיף להמנע מתאוריות הקונספירציה. הן לא מעניינות ולא רלוונטיות.
    אנחנו נאבקים כאן לא נגד שטרית, ולא נגד הון שלטון. אנחנו נאבקים על עקרון ברור – וזה הזכות שלנו לפרטיות.

    שאלה מעניינת היא איך החוק הזה מסתדר עם סעיף 47 לפקודת הראיות תשל"א-1971:
    "א) אין אדם חייב למסור ראיה אם יש בה הודיה בעובדה שהיא יסוד מיסודותיה של עבירה שהוא מואשם בה או עשוי להיות מואשם בה.
    ב) ביקש אדם להימנע ממסירת ראיה מחמת שהיא עשויה להפלילו כאמור בסעיף קטן א' ובית המשפט דחה את הבקשה והראיה נמסרה, לא תוגש הראיה נגד אותו אדם במשפט שבו הוא מואשם בשל העבירה שהעובדה המתגלית מן הראיה היא יסוד מיסודותיה, אלא אם הסכים לכך.
    ג) נאשם שבחר להעיד במשפטו כעד הסניגוריה, לא יחול עליו סעיף זה לגבי העבירה שהוא מואשם בה באותו משפט."

    מסירת טביעת אצבע, מתוך ידיעה שתשמש את המשטרה לאיתור פושעים, ואף לפענוח עבירות בעבר – הרי שיש בה משום הפללה עצמית.

    בנוסף, כדאי להבטיח את הזכות של אנשים להסיר את עצמם ממאגרים ביומטריים, אפילו אם הצטרפו בעבר מרצון.

  13. דניאל אתה דבק בחוק ובעובדות, אבל החוק מכיל חוקים אפורים גם, לא הכל שחור או לבן. קודם כל טוב לדעת את הסעיפים האלו, דבר שני קונספירציות (בלשון העם) ותאוריות קשר (בלשון המקצועית) הם דבר מעניין מטיבעם, תלוי את מי כמובן. אבל אסור לשלול שום קצה חוט כי כרגע מלבד לעובדות לא ברור מה בוער לשטרית ומי לוחץ עליו, מצבים כאלו הם דלק למוחו הקודח של הקונספירטור הממוצע :)

    בכל מקרה אין כאן שום ניסיון לקבוע חד וחלק מה באמת קורה, אבל בשל ריבוי החוקים של מדיניות "האח הגדול" יש כאן יותר מדי תרחישים שהם כבר מזמן לא "צירופי מקרים" כי כנראה שזה בא באמת מלמעלה, אם לא ממושכי החוטים אז מכל מיני פרשיות הון-שלטון שאולי אין להם מטרה "להשתלט על העולם" אבל בהחלט יש להם צורך בלגזור קופון ע"ח אנשים תמימים שלא מודעים לחסרונות ולסכנות של חוקים כאלו.

    בנוסף לזה האופציה שנתת בשורה האחרונה היא אופציה לא ישימה! כי אין דבר כזה להסיר משהו מדאטה בייס מסויים, יש לך רקע בתכנות? בניית מסדי נתונים? בניית אתרים?
    מסדי נתונים זה דבר שלא כ"כ אוהב שינויים, כל מה שהגיע לשם הגיע מסיבה מסויימת, מחיקה נדיר שתתבצע במסד נתונים שמכיל המון נתונים! בגלל זה בשום מסד נתונים לא באמת מתבצעת מחיקה, אלא "הקפאה" נגיד קח לדוגמא את פייסבוק, כשאתה מוחק את עצמך, זה לא באמת מוחק! זה מסמן לDB שאתה לא פעיל יותר ושהחשבון "מנוטרל" או אם תרצה "מורדם" אבל מצד האח הגדול (במקרה הזה הבעלים של פייסבוק) הם יכולים להכנס לחשבון שלך ולעשות עם זה מה שהם רוצים, ראה את המידיניות השרירותית של פייסבוק שהייתה סביבה המון מהומה אבל דבר לא השתנה, הם לוקחים את הזכויות לכל דבר שתעלה או העלת לפייסבוק, כלומר זה שייך להם ולא לך! גם תמונות שלך במקלחת אם העלת – זה שלהם! פשוט דיקטטורה שרירותית!
    אז אם תאגיד אחד קטן יכול, מדוע שהממשלה לא תעשה כך? הרי מדובר בהתנהלות דומה, עם חוקים ונורמות, מי אמר שאם אי אפשר לסמוך על תאגיד, אז למה שיהיה אפשר לסמוך על ממשל? לא לסמוך על אף אחד ולא לסמוך על סעיף כזה או אחר! כי כולנו יודעים מה יקרה בדיוק, גם הסעיפים ששטרית "ניטרל" ושינה קלות בגלל המהומות של השר איתן ושל המתנגדים המועטים (אנחנו) מה שהוא שינה זה זמני בלבד, כי הוא נחוש להעביר את החוק ויהי מה, אחרי זה? הוא יתחיל לחגוג עם זה כאוות נפשו ואיש לא יעצור אותו! אם עכשיו אף אחד לא שם לו רגל אז מה נראה לכם שיקרה אחרי שהמאגר כבר ירוץ? הוא יחזיר את הסעיף שאומר שאם תסרב לתת אצבע תזרק לכלא! הוא כבר ימצא איזה תרוץ עלוב להכריח את כולם, כי כבר יש מאגר אז למה שהוא לא ינצל את זה? בקיצור חברים זו מלחמה אבודה מראש, תפנימו שזה לא קבלת החלטות מקומית! זה מתבצע בכל העולם, ראו דוגמא מה המצב של בריטניה מבחינת "האח הגדול" ראו את החוקים החדשים בארה"ב והמסמכים שעלייהם חתם בוש בתקופת כהונתו.. זה כבר ממש לא דמוקרטיה, זה המסלול המהיר לדיקטטורה. לא רק אצלנו, כל מדינות המערב באותה הסירה וחבל. הגלובליזציה הזו לא עושה טוב לנו, אבל להם, לבעלי הכסף והאג'נדה זה הולך להיות גן עדן של ממש. חכו תראו, כשהמיסוי הירוק יהפוך למשהו נורמטיבי לגבי כל דבר (האוויר שאתה נושם?) אתה כבר תתחיל להתגעגע למאה ה20 ותחילת המאה ה21.. כי העולם ישתנה לרעה בשביל הכבשים בעדר.. רועי הצאן יחיו דווקא באוטופיה חדשה שיצרו לעצמם.
    חייבים לטרפד כל ניסיון להקמת חוקים דיקטטוריים כאלו, לא מאגר ביומטרי ולא שום דבר כזה! זה יפגע רק בנו!

  14. כמעט שכחתי, גם תעודה "חכמה" זה דבר מיותר, "חכם" זה אומר צ'יפ, במקרה הפופולרי בעולם זה אומר RFID, אולי גם GPS בקרוב.. אנחנו צריכים סה"כ תעודה פשוטה, זולה וקשה לזיוף. מבחינתי שיעשו תעודה כמו השטר החדש של 20 ש"ח. כבר מספיק זמן בשוק ואין זיופים.

    תעודה "חכמה" לאזרחים טיפשים זה ממש מיותר.. במיוחד שבארה"ב כבר החלו לשלוף מידע משבבי הRFID שבתעודות האלו, חפש כתבה בYNET ותשכיל.
    ערב טוב.

  15. תום, אני מעדיף להמנע מתאוריות קונספירציה, כי קשה מאוד לשכנע אנשים בצדקתך.
    יותר קל לאנשים להזדהות עם המחשבה שנציגי הציבור שלהם פשוט מטומטמים, מאשר לחשוב שנציגי הציבור שלהם הם שליחים רשעיםשל בעלי הון / האמריקאים / משפחות יהודיות עשירות באנגליה / NWO / Neo cons / בונים חופשיים / אילומינטי / בילדרברגים / שליחי הארכיונים של הותיקן / חייזרים.

    (שים לב כמה מהר וקל היה לי לגחך אותך – וזאת בדיוק הבעיה עם תאוריות קונספירציה – מהר מאוד הטיעונים שלך מקבלים תוקף אל מול כאלה שקוראים לך "פראנואיד").

    לעניינים הטכניים שהצגת –
    בסיס נתונים של הממשלה הוא לא בסיס נתונים של פייסבוק.
    אם החוק והנהלים יגידו שצריך למחוק, צריך למחוק
    ניתן גם בהגדרת המערכת ובבנייה שלו לוודא זאת, ואפילו ליצור מנגנון פיקוח שהתפקיד שלו זה לוודא מחיקה של אנשים מהמאגר.
    השבוע חגגתי 10 שנים ליום שבו התחלתי לתכנת בצורה מקצועית, אז כן – אל תדאג לניסיון שלי :)

    תעודה חכמה זה לא RFID.
    RFID לתוך תעודת זהות זה אסון.
    תעודה חכמה זה Smartcard, מבחינתי בשום פנים ואופן לא אלחוטי- אבל עם זכרון פנימי מוגן, ומעבד חזק שיודע לבצע פעולות קריפטוגריות.

    כמו שאמרתי – אני תומך בתעודות חכמות רק אם זה נעשה נכון, ומיושם כראוי. אבל ספציפית תעודות חכמות אני מאמין שניתן ליישם כראוי.
    המאגר – בלי קשר לצורת היישום – הוא טעות.

Comments are closed.