שערוריית האפוד הזוהר, או האם חברי מרכז הליכוד מתעשרים על חשבוננו?

מראש, אני מתנצל על האופי העיתונאי של הכתבה, שנועד רק להראות איך משתמשים בקלישאות זולות כדי לשבש את דעת הקהל. בכוונה לקחתי מודל שקל מאוד להציג ועל ידי כך הדמגוגיה מתגברת. המובא כאן הינו לא בהכרח אמיתי ולא אומת מעולם.


עוד מיום שהועבר התיקון לתקנות התעבורה המחייב נסיעה עם אפוד זוהר החלו ספקות בנוגע למטרות המחוקק. אותו חבר הכנסת גלעד ארדן, הנמנה על אלו שקידמו את חוק הג'ובים לא הוצג כישר וכמאמין גדול בשלטון החוק. בכתבה זו נחקור ונברר האם ישנו אינטרס כמוס מאחורי חוק זה, ואם כן, האם נעשתה קופה על גבו של הציבור?


עוד בתגובות לכתבה המקורית הופיעו ספקות, "שימ" מקצרין שאל האם ארדן שותף לקומבינה ובעלים של חברה לייצור אפודים זוהרים (תגובה 4), מגיב 8 האנונימי שאל "והיבואן.. הוא חבר של איזה חבר מרכז או ח"כ???", ושי מגבעתיים (תגובה 16) אמר: "לא אתפלא עם יתברר שמקורב לח"כ ארדן הוא יבואן אפודים זוהרים." (הכתבה מיום 17.05.2005). אלו הן מקצת התגובות הסוערות שעלו, ורק התגובות בידיעות. בעיתונות האינטרנט הופיעו כפטריות לאחר הגשם ספקות בנוגע לכוונותיו של חבר הכנסת ארדן.

בסוף דצמבר 2005, בכדי להודיע לציבור על חובת לבישת האפוד, פרסמו מחדש העיתונים את הידיעה. כאן, בתגובות לידיעה באתר הארץ נשמעו קריאות יותר חריפות. מגיב 39, תחת הפסבדונים "מושחתים נמאסתם" כתב "צריך לבדוק מי מייצר את האיפודים האלה ומי יעשה עלינו מליונים. האם שם משפחתו הוא לא שיטרית במקרה ?????" ומגיב 43 קרא למבקר המדינה לחקור את העניין באמרו: "מבקר המדינה: נא לבדוק למי מהבאים יש בן משפחה, חבר, שותף אשר מיבא אפודים: גלעד ארדן (ליכוד, אולי כבר בקדימה), שטרית, מי מחברי מרכז הליכוד מיבא אפודים מסין? אנא אינפומציה: מי מיבא אפודים ? כולנו לחפש איפה שרק אפשר." פנינו הן לשטרית והן למבקר המדינה בדואר אלקטרוני היום בבוקר, עד ליום זה לא התקבלה הכחשה מפורשת מצדם לנושא.

בינתיים, צצו כפטריות לאחר הגשם אתרים נוספים הבודקים את כנות כוונותיו של חבר הכנסת ארדן, תאגיד "קונספיציות בע"מ", חברה שלא רשומה למסחר בישראל ובעלי מניותיה אינם ידועים, פרסם בחודש אוגוסט ידיעה בה הוא מציין כי ידם של חברי מרכז הליכוד במעל. חברת קונספירציות בע"מ מפנה אותנו לאתר http://www.efod-zoher.co.il, שעד ליום הכנת תחקיר זה ירד מן האינטרנט ולא ניתן למצוא העתקים מהאתר במטמון גוגל, ומציינת:

חבר הכנסת ושאר הח"כים והשרים שהצביעו בעד הצעת החוק ,הצביעו למטרה אחת(ייתכן ולא כל מי שהצביע ידע שזאת המטרה המקורית) , והיא להציל את חבר המרכז בעל העסק הכושל לאפודים זוהרים. אותו חבר מרכז פנה לגלעד ארדן כבר בקיץ שעבר בהצעת חוק זאת , לאחר שביקורת ציבורית כבדה על מינויים פוליטים , מנעה ממנו לקבל תפקיד מפתח במשרד החוץ. אותו חבר מרכז היה חייב להציל את חשבונו הכספי הרעוע. כמו כן ניתן לראות באתר החברה http://www.efod-zoher.co.il/ הסברים על החוק ,מכתבים פנימיים של הממשלה ועוד.

גם באתר "חלם", בו מאוזכרת הידיעה תחת פורום "מנהל תקין" מועלות שאלות קשות: מדוע ישנה אפליה בתקינה ומדוע לא מאשר מכון התקנים ייבוא אפודים זוהרים. מקורות יודעי דבר שהעדיפו להתראיין בעילום שם מסרו כי: "המטרות של חבר הכנסת ארדן היו נפסדות, לא היה כל צורך בטיחותי באפוד, בסך הכל דובר בשלושה חברי מרכז שייבאו אפודים כתומים להתנתקות ונותרו לו לא מעט." למיותר לציין שאפודים כתומים נמכרים כיום על ידי קבוצת אנשי מועצת יש"ע לכל הדורש.

פנינו לחבר הכנסת ארדן בבקשה להכחיש האמור בידיעה אולם הדבר לא הוכחש. פנינו לבעלי אתר אפוד-זוהר.קו.איל בבקשה להכחיש, עד לרגע פרסום הכתבה לא הוכחשה חברותו במרכז הליכוד. כמו כן, פנינו ליבואנים אחרים בדרישה שיציינו כי לא הם ולא קרוביהם ומקורביהם מתעסקים בדבר. אף אחד מהם לא הסכים להכחיש לציטוט כי הוא מקורב לח"כ ארדן וקידם חקיקה זו. האם מדובר בתחילתה של שחיתות שלטונית מדרגה חדשה?

במסגרת עידוד האקטיביזם, אנו קוראים לקוראי העיתון לפנות אישית לחבר הכנסת ארדן בדואר אלקטרוני, פקס או טלפון, ולבקש ממנו להכחיש מעורבותו בעניין. כמו כן, נבקש שתשאלו אותו מדוע הוא מתעקש שידרש מרשם רופא בכדי לצרוך משקאות אלכוהולים.

4 thoughts on “שערוריית האפוד הזוהר, או האם חברי מרכז הליכוד מתעשרים על חשבוננו?

  1. קראתי שערוריית האייפוד הזוהר. לדעתי חייבים לכפות על כל נהג לרכוש אייפוד ומכשיר דוד. כי ביבי אמר שייחסל את העוני

  2. תודה יהונתן. בדיוק סיימתי לשחרר קיטור על חוק שיזם גלעד ארדן שהטינופת פשוט נוזלת ממנו (ולפי דעתי בצורה יותר גלויה מהחוק הנ"ל). עכשיו גיליתי שזו לא מעידה חד פעמית אלא דפוס חוזר של ח"כ ארדן. אין גבול לבושה.

Comments are closed.