לילה לבן

הסיוט של כל בלוגר הוא קריסת האתר שלו. כמעט כמו איך שהרגישו אלפי הלקוחות של במה חדשה כשנפל האתר. בתחילת השבוע שעבר קמתי בתופת. החברה בה אחסנתי את האתר החליטה שהיא משעה לי את החשבון עקב מתקפת ספאם. הבעיה היתה, בין היתר, שהמערכת שעבדתי עליה, Movable Type, לא היתה יציבה מספיק וסבלה מפריצות שאפשרו לספאמרים להשתמש בסקריפטים שלה ולתקוע את המערכת. ניסיתי להתמקח עמם וכתבתי להם שאני אעביר את הבלוג לוורדפרס עד סוף השבוע כדי שאוכל להמשיך להתאחסן. בסך הכל היה מדובר בחברה זולה יחסית שלא היתה נוראית עד שבחודשיים האחרונים הכל התדרדר. זה התחיל עם זה שהם החליטו לא לאחסן לבן את האתר בגלל שהוא תקע להם את השרת עם הגלריה שלו, אחר כך הם סגרו את קלינגר.קום בלי התרעה והיינו צריכים להעביר אותו, כולל הבלוגים לאחסנה ביאהו! עם החשבון העסקי כיוון שרצינו חברה שתהיה מספיק אמינה. לכן, אני לא ידעתי מה לעשות.

אתמול, בעת שאני יושב ושותה קפה ומסיים את ההכנות למיגרציה הסופית לוורדפרס (בערך אחרי שהעברתי את הפידים אוטומאטית) הם סגרו לי את החשבון. האתר נפל והם לא הסכימו לענות למיילים שלי עד 3 בבוקר (12 שעות אחרי שהאתר נפל). בכל אותה העת אני ניסיתי לשחזר את מה שאפשר ממקומות אחרים (כיוון שהייתי במהלך עבודה על קבצים היה נראה זה מיותר לנסות לגבות אותם, לא?) עד שבחמש, כשחזרתי הביתה הם שלחו לי לינק (לא מאובטח) להורדת הגיבוי האחרון של האתר בעת הסגירה (גיבוי שלא ניתן לשחזור אוטומאטי, אלא ידני).

רכשתי חבילת אחסון, בהמלצת אחי, בWebhostingbuzz, חבילת ריסלר, שבעצם באותו המחיר, 5$ לחודש, אני מקבל את אותם תנאים שהיו לי ועוד יתרון אחד. אני מסוגל לאחסן על השרת כעת כמות בלתי מוגבלת של דומיינים תחת חבילות אחסון שונות; בעצם אני חוות שרתים משל עצמי כעת (בערך, אבל ממש בערך). זה אמנם לא כמו הנגב, אבל לפחות אני יכול לתת קצת אחסון לפרוייקטים ולא כל פעם לשפוך עוד דולר בחודש על אחסון של עוד אתר שלא יקבל יותר מדי טראפיק.

כל הלינקים הישנים נותרו פעילים, מסתבר שMT יצר לינקים סטטיים כך שלא הייתי צריך להתקין את המערכת הדינמית, אלא רק להעזר בעמרי כדי להחליף את שמות הקבצים.

לבינתיים אני עוד מנסה לעברת את הTheme בצורה סופית כדי שיעבוד עם עברית (כשהוא יהיה מוכן תהיה גם גרסא להורדה, תודה שרון) ואני עוד אצטרך לעבוד כמה שעות כדי שהעברית והאנגלית יראו אותו דבר בערך, לא?

אני אנסה להחזיר בימים הקרובים את רשימת התפוצה במייל, אך אני לא בטוח שזה יעבוד, שוב.


פרט לכך היה לי יום מאוד מוזר היום; ואני לא בהכרח מדבר על העניין של המחשבים. דווקא העניין היותר מוחשי. הבוקר השתתפתי בסט צילומים של גיל לביא (ולא גיל לביא הזה) שצילם אותי מנגן (תמונות אחרי הריטוש יועלו לפליקר) בערך ארבע שעות. דווקא היה מוזר, כי הרבה זמן לא ניגנתי כל כך הרבה רצוף ולבד. מוזר ומעניין. באותו עניין ובעניין אחר, אני לא מאמין שיום שישי היום ואני הולך להיות כזה מבוזבז ולא לצאת. התכנית המקורית היתה לעבוד על הטמפלט, אבל אני פשוט לא במוזה לקודד עוד PHP או HTML.אני גם לא הצלחתי להרדם עכשיו, אז אני ממש לא יודע מה לעשות. אולי פשוט עוד טיפה מרה.


גיא קלינגר קרוב לוודאי,
שאם אני אזדקק מתישהו
לשירותי בריאות הנפש
הם יקחוני בשמחה.
אולם,
למעט חברים בודדים,
לא סבורתני שמישהו
כלל יטרח להזעיקם.

Technorati Tags: , , , , ,

17 thoughts on “לילה לבן

  1. תודה על האינפורמציה. אני גם מתלבט בימים אלו לגבי חברות אחסון.

  2. תודה? בבקשה.
    (על מה בעצם?)

    בכל מקרה, מז"ט להשקת הבלוג המחודש. :)

  3. א. אין בעד מה.
    ב. למעלה, מתחת להדר ומעל לכותרת של הפוסט יש בר ניווט. לפני יומיים באקספלורר הוא היה בצד הימני הקיצוני ודפק את כל הבלוג 300 פיקסלים ימינה, זוכרת? אז חוץ מזה את קצת עודדת אותי כשישבתי לשחזר את הכל. המחשבה על "אנשים מחכים לחזור לכאן".

  4. אני לא אוהב את התמה החדשה – בעיקר בגלל התפריט העליון; הריבועים הלבנים הנפרדים האלה מזעזעים, ואפילו לא משתלבים יפה עם תמונת הכותרת. כמו כן, מבדיקה באקספלורר 7, התפריט הנ"ל עדיין קצת עקום, וברגע שהסמן מרחף מעליו הוא "קופץ" לשמאל.

    אה, כן, מרוב ביקורת שכחתי את הסיבה בשלה התכנסנו כאן – יהונתן, תתחדש.

  5. אם יש לך איך לפתור את זה אני אשמח. אני עוד מנסה להלחם קצת עם ההטמל…

  6. אני אישית ממליץ לאחסן אצל LunarPages – אני אצלם כבר כמעט שנה, ומאוד מאוד מרוצה. הם גם מאפשרים תחת חשבון אחד לאחסן עד 10 אתרים בלי תשלום נוסף.

    בזמנו הייתי מאוחסן אצל TextDrive, ועל אף הרושם הראשוני הטוב שהם יוצרים, השירות שלהם ממש גרוע והאתר היה ממש איטי.

    אריק

  7. גם לי יש חשבון ריסלר אבל אני לא משתמשת בו כמו שצריך.
    אני כמובן גם מציעה את עזרתי אבל כמו שאתה יודע האקספלורר שלי דפוק.
    אתה מתכוון לכך שאתה מנסה להתאים את הבתנית שהייתה בבלוג הקודם לוורדפרס?
    נשמע לי כמו כאב ראש.

  8. אני חושש שלהתאים את התבנית הקודמת לוורדפרס יהיה בלתי אפשרי, אני אסתפק בכך שתבנית זו תעבוד כמו שצריך (שימי לב לבאג הכללי עם בר הניווט).

  9. יהונתן, למרבה הצער השבוע שלי קצת עמוס בעבודה ובסופו אני יוצא למילואים. אם לא ייצא לי השבוע, אבדוק שוב בעוד שבועיים למקרה שהבעיה לא נפתרה.

  10. יהונתן – תתחדש!
    חייבת לציין שהעיצוב החדש הרבה יותר נעים לי לעין מהקודם :)
    לגבי הבאג: ה-HTML שלך לא ואלידי, ולפעמים הבאגים האלה מסתדרים כשמתקנים את הבעיות הנ"ל .
    אם זה לא מסתדר, אתה מוזמן לשלוח לי אי מייל ואני אנסה לעזור :)

  11. אני רואה עכשיו באקספלורר לאיזה באג התכוונת.
    מאיפה אפשר להוריד את התבנית לנסות לראות מה מקור הבעיה?

  12. א' כל – לא הייתי פה מזמן. ככה בבום הוחלף כל המערכת והעיצוב למשהו אחר שלא הכרתי.

    ב'- מזל טוב על הבלוג המחודש! בהצלחה עם וורדפרס, אם אתה צריך עזרה גם אני יכול לעזור בזמני הפנוי (אי-מייל בדואל של התגובה הנ"ל).

  13. שרית, שלחתי במייל (ההודעה היא בעצם לכל מי שלא שרית ורוצה, שגם ישאיר תגובה).
    שדון, אני אדבר איתך על זה יותר מאוחר, כשאתפנה.

  14. אני תוהה אם לא הספקת עקב מה שקרה לבמה, להגיע לבלוג שלי, או שהספקת ואף על פי בקשת אישור הקריאה שלך.. לא השבת לי ;-)
    בכל מקרה אני עדיין כאן, ומקווה שגם במה חדשה יחזור לחיים בקרוב, כיוון שהיום הסתבר לי שרוב הגיבוי (הדיסקטי) שהיה לי לבלוג התחרבש לגמרי… כך שאני מאד מאד מזדהה איתך ברגעים אלו.
    בידידות,
    Mיקי

Comments are closed.