פעמון מלחמה

פעמון מלחמה מצלצל בדלתות
אנשים מופתעים זה לא יכול להיות
ואני כמו תמיד בלי לשאול שאלות
אני נועלת ת'דלת מכבה ת'אורות.. להתראות
(תום פטרובר, היהודים, פעמון מלחמה)

המִתְּנֶכָּלִים מתכננים לחזור בשבוע הבא להתנחלות חומש וליישב אותה. המשטרה, כרגיל, משחקת לידם ומחליטה לצאת חוצץ ולתבוע את מארגני המרד על מנת לחייב אותם בהוצאות השיטור, המתנכלים כרגיל זועמים על העניין וטוענים לאפליה באכיפה. כמובן שבניגוד ל"מתפרעים" בבילעין ולשאל האנשים המוזהרים שם, המתנכלים לא ממש עומדים בקצה אחד עם החוק (ראו גם אייל גרוס, כשבריאות הופכת למצרך, 26.12.2006).

הבעיה העיקרית עם האירידנטיות של הימין הישראלי, אגב, הוא שהוא מתרחש במערך חוץ טריטוריאלי, ובכלל – לאור התיקון לפקודת הנזיקין האזרחיים (אחריות המדינה) (לפחות החלק שלא נפסל על ידי בג"צ), אני בספק עם הימין יהיה זכאי לפיצוי בעבור פינוי עמונה (אם בגלל נגרם לו נזק בהתרשלות של המדינה). כשאתה חושב אבל בצורה זו – המתנכלים כלל לא זכאים לפיצוי כלשהו על הנזקים הרבים שגרמו במהלך השנים למדינה (ומומלץ לקרוא את הטור הנהדר של נתן זהבי השבוע במעריב)

דמיינו לכם מצב שקבוצת ישראלים נוסעת למסע שורשים לפולין, אותם ישראלים מתיישבים בקרקוב ומחליטים באלימות לכבוש את העיר ולהחזיר את השלטון לידיהם. על ידי פעולה אלימה זו הם גורמים לא רק נזק לרכוש ומטילים מחיר יקר על כוחות המשטרה, אלא גם פוגעים ביחסי החוץ של ישראל. זה בדיוק מה שהמתנכלים עושים.

מה שהמתנכלים הוא בדיוק זה – הם פועלים מחוץ לגבולות ישראל הריבונית, פולשים לשטח אויב ומחליטים להשתלט. אין הבדל אם מדובר ב"חומש", בלבנון, בסוריה או אפילו בפולין. רעיון של פלישה לארץ זרה על ידי אזרח היא הכרזת מלחמה על המדינה ההיא. אין הבדל בין המתנכלים לבין החיזבאללה, וכך אמרתי עוד ביולי השנה:

"חריג לכלל הזה הוא ככל הנראה חיזבאללה, חיזבאללה אמנם אינו מוסמך להפעיל אלימות, אבל הוא הגוף היחיד המפעיל אותה בדרום לבנון. יש המאשימים את ממשלת לבנון באזלת ידה ויש המאשימים את ישראל, דווקא. אולם, החיזבאללה הוא הריבון בדרום לבנון, והמדינה נמנעת מלהפעיל אמצעי כפיה על מנת לווסת את האלימות (והשווה, לדוגמא בלבד: פתח תקווה). מסיבה זו, כל הכרזת מלחמה, שצריכה להיות מדינתית, תהיה הכרזת מלחמה כנגד לבנון ולא בהכרח כנגד החיזבאללה."

מה שהמתנכלים הולכים לעשות לישראל הוא בדיוק מה שחיזבאללה מנסה לעשות בדרום לבנון. להכריז מלחמה על גוף אחר ולפגוע ביחסי החוץ של ישראל, והכל בשם מה?

Technorati Tags: , , , , , ,

10 thoughts on “פעמון מלחמה

  1. לאיזו ארץ הם פולשים? נדמה לי שבפעם האחרונה היתה זו ריבונות ירדנית. האם ירדן מבקשת את השטח חזרה?

  2. אלעד: מלך ירדן הקודם הצהיר רשמית כי ירדן אינה דורשת את השטח לעצמה. על פי הסכמי אוסלו, זהו שטח פלסטיני. אם זה לא ברור, אני אסביר: ממשלת ישראל הצהירה (והכנסת אישרה) שהשטח אינו שייך למדינת ישראל.

  3. אלעד,
    (מסכים עם ר"ש)
    באיזו זכות הם יוצאים מהמדינה ללא דרכון ובאיזו זכות הם מתיישבים שם? האם הם קנו את הקרקע בטאבו? האם הם קיבלו זכות קניינית כלשהיא שם?

  4. רגע, אתם טוענים שזה לא חוקי. בבקשה, גשו לבג"ץ, והוא יורה לכל המתנחלים לצאת מהשטחים. מה הבעיה?

  5. זה לא כל כך פשוט – לבג"צ אין סמכות על אזרחים ישראלים שפועלים בניגוד לחוק במדינות זרות. לעומת זאת, בג"צ כן החליט שיש לפנות מאחזים מסוימים שבנויים בניגוד לחוק. המדינה פשוט נמנעת מלעשות זאת.

  6. הכל שאלה של לפי איזה דין. לפי המשפט הישראלי יש כמה התנחלויות שמוכרות כחוקיות, לפי החוק הבינלאומי לא. זו סוגיה שבג"צ ניסה להמנע מלהחליט בה, כמו סוגיית החיסולים.

  7. רחמים, למה לצטט את היהודים? כשצריך ציטוטים טובים אני נכנסת ל-thinkexist.

  8. כי היהודים פשוט היו במקום שם, במיוחד השיר הספציפי הזה.

Comments are closed.