מזיילר ועד הלמו: רשלנות כח השיטור

מפחיד לחיות במדינה הזאת. ולא רק בגלל השחיתות הגואה בצמרת הפוליטית, ואולי לא גם בגלל השחיתות בצמרת המשטרה ומערכת אכיפת החוק. אם מה שחנן כהן מדווח היום אכן התרחש, ולא היה כאן מעשה זיוף מתוחכם, אז המדינה כבר הפכה להיות מדינת משטרה, ואין שום צורך בחוק או במערכת משפט, הכל כבר נקבע מראש.

משה הלוי ויואב יצחק, ידידים-אויביםcc-by-sa-nc אהוד קינן את הלמו אני לא מניח שיש צורך להציג. משה הלוי מעכו, אזרח שהולך על הקצה לאורך כל שהותו ברשת, נעצר בחשד להדלפת שמה של המתלוננות א' וה' באינטרנט (שעד כה המשטרה הוכיחה שהיא לא באמת מעוניינת לעצור את ההדלפה), הכריז על פרישה מהאינטרנט לא פעם אחת. הלמו ידוע במיוחד בחיבתו העזה למשטרת ישראל, עד כדי כך שפרסם (או נחשד בפרסום) של תמונתו של משה קראדי על רקע הדגל הנאצי, בין היתר. הלמו הוא קופירייטר מוכשר, בעל חוש הומור חריף במיוחד שספק אם משרדי הפרסום בישראל היו יכולים בכלל להתחרות בו.

אם נתחיל לציין את הפרשות בהן הלמו הסתבך ואת האנשים שנעלבו ממנו (מבלי להגיד שהלמו העליב) לא נסיים את הפוסט הזה, אלא אולי יש מקום למהדורה מיוחד של ספר: "הלמו ומשפט המחשב בישראל". עם זאת, הדיווח של חנן הבוקר בא לי כהפתעה.

אחרי שהלמו האשים כבר את משטרת ישראל בזיוף צווים, לאחר שאלו הגיעו לביתו וחיפשו באמצעות הצו החרימו את הדיסק הקשיח שלו (לדבריו). במקרה אחר, צו חיפוש שניתן כנגד הלמו ואביו כלל לא היה חוקי, ונציבת תלונות השופטים, השופטת טובה שטרסברג-כהן, החליטה כי תלונתו של הלמו נגד השופט אברהם הימן שהפיק את הצו היתה מוצדקת (PDF) (לא ברור אם בכך יש כדי לבטל את הצו עצמו, אגב, מה שיוביל למהלך אחר בנושא הפוסט הזה).

אולם מה שחנן מדווח היום הוא שונה לגמרי, הוא לא רק עוד מאבק של הלמו, שידוע בפרובוקציות שלו, כנגד המשטרה ומערכת החוק, אלא הוא משהו שככל הנראה יכול שיהפך לסטנדרטי. לדבריו של הלמו, במסגרת עתירתו להשבת הפריטים שהוחרמו בעקבות חשיפת שמות המתלוננות (לכאורה), קיבל בתשובת המדינה את נספח ג'. אותו נספח ג' הוא החלטת השופט אברהם הימן, במסגרת תיק החקירה נגד הלמו, שניתנה בדלתיים סגורות וכלל לא הומצאה להלמו, הקובעת כי "מתוך החומר המצוי בדיסק נמצאו תמונות של אנשי ציבור שונים מהארץ והעולם. בתמונות האלו נעשה שינוי באופן שהוצמדו להם סמלים מבזים, או נעשה שינוי חזותי בהם. תוצאות השינויים כאמור היא בכך שאנשי הציבור האלו קיבלו חזות נאצית. על פי חומר החקירה המצוי בתיק החקירה שעיינתי בו עולה כי תמונות אלו פורסמו בציבור. אשר על כן, עולה חשד סביר, כי, נעברו עבירות או התכוונו לעבור עבירות באמצעות החומר שנתפס שעניינו של העלבת עובד ציבור" (העברית הקלוקלת במקור – י.ק.)

החלטתו של הימן אומרת בעצם שהאחזקה של החומר, ולא הפצתו, דיה בכדי להיות נסיון לעבור עבירה. מבלי כל בדיקה אם כבר הוגשו כתבי אישום בנושא או שהוחלט כי אין להעמידו לדין, החליט השופט הימן להשאיר את הדיסק הקשיח בידי המשטרה (ולא להשתמש באמצעי הפוגע פחות, של העתקת החומר).

קודם כל, ההשלכות של החזקת דיסק קשיח הן חמורות במיוחד, כיוון שבמקביל לחומרים הפוגעים (לכאורה) שהלמו החזיק, ככל הנראה היו קבצים חשובים אחרים (למרות שבמקרה של הלמו אני סמוך ובטוח שיש גיבוי לכל קובץ לפחות חמש פעמים במקומות שונים במרחב הרשת), ולכן אי שחרור הדיסק הקשיח פוגעת בצורה חמורה בעיסוקיו, בפרנסתו ובקניינו האישי.

האם בכך באמת תתחיל 'משטרת מחשבות' בישראל או שהדבר פשוט מראה על פרוצדורה לקויה שמאפשרת למשטרה לעשות כרצונה במערכת המשפט? אני מאמין דווקא שרשלנות רבתי של המשטרה בהתנהלות היא זו שהובילה דווקא למקרה זה. אותה משטרה שעסוקה כל כך בפעילות הבטחונית ובמאבק בעברייני המהירות מבינה שצריך לסיים עם הפשיעה בצורה המהירה ביותר.

כמו שאמרתי בשבוע שעבר, המשטרה חייבת להראות שהיא שולטת ביד רמה במדינה, בעוד שבפועל מערכת אכיפת החוק משוללת כל יכולת לאכוף את החוק עצמו. המערכת זקוקה לשעירים לעזאזל כדוגמת הלמו לא פחות משזה זקוק לה על מנת להציג את תיאטרון האבסורד המכונה משפט צדק. אז למה דווקא הלמו?

יש פשעים חמורים מ'פשעו' של הלמו (וראו את דעתו המלומדת של דר' חיים משגב על העלבת עובד ציבור) שטרם נחקרו במשטרה וטרם פוענחו. ענת פלינר נרצחה לפני שנה (כמעט) וטרם פוענח הרצח, כך גם עם רוצחה (האמיתי) של תאיר ראדה שטרם נמצא (לפחות לדעת המשפחה). הלמו עבר עבירה (כנראה) שהצליחה לעצבן את המשטרה מספיק בשביל שהם יתחילו להתנקם בו, המשטרה נפלה בפח שהיא עצמה טמנה והוכיחה שבענייני אכיפת חוק, הכל אישי.

חשיפתו של הלמו יכולה להיות הראשונה במגדל הקלפים שימוטט את כל החקירות (הפוליטיות) האחרונות של המשטרה (או לפחות כך קונספירטורים משני הצדדים הקיצוניים יכולים לחשוב) ולהראות שהרדיפה אחר משה קצב גם היא אישית, או שלא. אבל סדר העדיפויות של המשטרה, בהתחשב בכמות העבודה שהם משקיעים בתיק, בהחלט מצביעה על פסול כלשהוא בהתנהגותה.

הלמו מצליח להראות למשטרה שכל נסיון לרדוף אותו בעבור מעשיו (שאני לא מסכים עמם בחלק מהמקרים) רק יביא לה נזק. אני מקווה שבסיום ההליך שלו בבג"צ יוכל לחשוף את כל העובדות הרלוונטיות שהביאו לעובדה שהוא נעצר על מה שהמשטרה רק אמרה אמש: "בנסיבות אלה, ולנוכח היקפי ההפצה הניכרים והשרשור בין תיבות הדואר השונות וכן לאור משך הזמן שבו מופצת ההודעה, הוחלט כי חקירת אירוע זה איננה מעשית" ()

Technorati Tags: , , , , , , , ,

3 thoughts on “מזיילר ועד הלמו: רשלנות כח השיטור

  1. הלמו רולז!

    הוא בהחלט חושף את ערוות המשטרה, ועושה רושם שגם את זו של מערכת המשפט. יצא לך לשמוע את ההקלטה המפורסמת בה הקליט שוטרים שהתנכלו לו כשיצא לרוץ באמצע הלילה?

    מה שכן, חבל שהוא נאלץ לשלם מחיר אישי כה גבוה בעבור פעולותיו אלה. נראה לי שצריך אופי מיוחד במינו כדי להמשיך ולהילחם בהם, במקום שאחרים כבר היו מוותרים ומתקפלים בשקט, העיקר שיחזירו כבר את הדיסק.

    והרי הצהרתי: גם לי יש בדיסק קומיקס הומוריסטי המעליב עובדי ציבור. אין בכוונתי לפרסמו, נכון לעכשיו.

    סליחה, הלכתי לגבות את הדיסק ולחכות לשוטרים.

  2. זוש,
    כולם משלמים מחיר אישי כדי להתקדם. אני מאוד מעריך אותו על זה למרות שאני חושב שחלק מהפרובוקציות שלו היו קיצוניות מדי. מצד שני, אני אעשה כמיטב יכולתי להגן על זכויותיו.

  3. כל הכבוד למשה הלוי שיש לו האומץ להציג את פרצופו האמתי של משה קראדי הקוף – "קרד" قرد בערבית "קוף"…

Comments are closed.