ביבי לא היה בכיכר

עוד תומך פייגלין אין מה לדאוג לזהות ההפגנה שנערכה היום בכיכר רבין. המפגינים לא היו מצביעים לבנימין נתניהו גם אם חייהם היו תלויים בכך. רוב המפגינים הערב היו בוחרים בעיניים עצומות בברוך מרזל ובמשה פייגלין להנהיג את המדינה. בעוד שהשמאל היה עסוק בויכוח הפנימי של האם ללכת להפגנה או לא, כיוון שהליכה להפגנה עשויה להביא ללגיטימציה של הימנים; דווקא הימין לא הגיע בהמוניו – אבל הגיע עמוס מספיק כדי לאכלס את הכיכר. אם אני אסתמך על חושי האמדן שלי, ולא על התקשורת, אז להערכתי לא היו בכיכר יותר מ60,000 אנשים. רובם המוחלט, אגב, ימניים וחובשי כיפות.

בעוד שבמפלגת מרצ הראו שבלון האוויר החם שלהם לא מתרומם (בפועל, אגב, כיוון שהם לא ידעו איך לנפח אותו), הימין הסתובב עם שלל שלטים שקראו להדחת אהוד אולמרט וקיוו להחליפו בשליט ראוי יותר, הימנים היו מסוגלים לספוג את קריאתו של מאיר שלו לכך שההזנחה של ישובי הצפון באה בעקבות השמירה בהתנחלויות (הציטוט לא מופיע בכתבה) ואפילו כמעט ולא החמיצו פנים כאשר אביב גפן שר "בואו נצעד לחלום בלי גזע ולאום". המתנחלים הראו שהם יודעים כיצד עושים כאן הפיכה – באמצעות לגיטימציה המונית

הדבר החשוב ביותר עבור אותם מפגינים היה להשיג את החזות הלא ימנית קיצונית; להראות שכל העם תומך בהפלת אולמרט. אני חושש שאם כל העם היה רואה את ההפגנה בצורה בלתי אמצעית הוא היה מאמין שלאולמרט אולי אין תמיכה רבה ברחוב, אבל בהחלט הרוב לא קורא להדיחו.

חסרו לי אנשי השמאל בכיכר; חסרו לי החברים והרבים שהיו מאוד מעוניינים בשינוי השיטה בצורה אמיתית, כאלו שלא רצו רק להפיל את הממשלה, אלא הציעו אלטרנטיבה שהיא לא פייגליןן. המחשבה על כך שהשמאל זנח את המחאה כיוון שהימין יושב שם עושה לי רע, עושה לי רע מאוד.

אני הגעתי להפגנה כדי לשנות, כדי להראות שאנחנו מאמינים שיש קלון בעם שבחר את אולמרט, יותר מאשר באולמרט עצמו אבל זה לא היה נראה שאף אחד היה נכון להקשיב. השמאל היה מחופר בעמדותיו, הימין גם כן, ורק אני ישבתי בלי עמדה בכלל.

16 thoughts on “ביבי לא היה בכיכר

  1. "חסרו לי החברים והרבים שהיו מאוד מעוניינים בשינוי השיטה בצורה אמיתית"- היינו שם, אני ועוד חבר, אפילו חלפת על פנינו ליד הבמה… :-)

    קריאות הבוז שהיו לידי כשמאיר שלו דיבר וכשאביב גפן שר החרישו את אזני, אגב, אבל יתכן וזה היה משהו מקומי בלבד.

  2. אורן,
    כשאתה רואה אותי, תעצור אותי ותאמר שלוןם, אתה יודע….

  3. גם אותי מעציבה הגישה המפונקת של השמאל הציוני, ככר מרצ בואכה העבודה (לא רוצים לעמוד ליד ימנים / דתיים / חרדים / אנשים שמדברים מצחיק).
    בסוף אפשר יהיה לוותר על הפגנות שמאל (מתי היתה האחרונה?) ולהכריז על התכנסות באיזה בית קפה לניסוח מודעת הפרופסורים הבאה.

  4. היית מנתח את המצב בצורה מעט אחרת.
    כמדומני שבניתוח עם פחות דעות קדומות הייתי אומר כי הימין הראה כי הוא יותר אכפתי ומעורב ולפיכך מגיע להפגנות בהרכב מלא גם אם הם לא בדיוק לחלוטין כוס התה שלו. הוא מוכן לשמוע גידופים נגדו מצד מארגני עצרת שאותה הוא בא לחזק (אולי כי הוא התרגל אך אולי גם) כי בסופו של דבר המהות, היא זו שחשובה לו.
    הימין הראה שגם אם כולנו הפכנו לאימפוטנטים, הוא עדיין יודע איך נראה כח גברא.

  5. עודד,
    מצטער, לא מקבל את הפרשנות שלך. הימין היה שם בנסיון לתפוס את הלגיטימציה של השמאל לקיומו הגזעני. ההפגנה נועדה להפוך את כוס התה שלו לכוס התה של כולם. אם תראה את תנועת אם תרצו תבין שמדובר בלא יותר מתנועת ימין שמנסה לקבל חלק מתמיכת השמאל, כך גם אתר "מסקנות ועדת וינוגרד" שמנוהל על ידי יוני גולדבלט לבב שכבר הסתבך עמי פעם אחת על הצגת מידע בדמות "זכות הציבור לדעת". הימין הקיצוני מוביל את ההתקפה על אולמרט, ואנחנו כשמאלנים עשינו טעות שהסכמנו להאמין שהאויב של האויב הוא חבר.

  6. לא הייתי. מהתמונות בפליקר של הבלוגרים, נראה לי שהיו שם הרבה שלטים מודפסים. אוטובוסים ושלטים מודפסים. מחאה עממית?

  7. אני דווקא הרגשתי שיש מגוון של אנשים. בלי דומיננטית מדי של הימין.
    יהיו עוד הפגנות. נתראה!

  8. קלינגר, בקושי היו כמה ימנים שם, פשוט יחסית לתל-אביב זה נראה הרבה. היו גם הרבה שמאלנים, שלום עכשיו ומרצ כאלה. חוצמזה, רק על ההפקרות שהייתה בעורף בזמן המלחמה, אולמרט חייב ללכת.

  9. המחאה היא מחאה פוליטית ולכן גם לבניית אלטרנטיבה אין קשר להפגנה. ההצגה כאילו היא "מכל רחבי הקשת הפוליטית" מוטלת בספק ומי שמרוויח ממנה הוא רק הימין.

  10. יואב,
    מלא ימנים… מלא מתנחלים… מלא אנשים שלא מאמינים בכוחה של הדמוקרטיה ובעובדה שכל בני האדם נבראו בצלם.

    כולם רצו להפיל את הממשלה. לצערנו גם אנחנו.

  11. ואני שאלתי את עצמי היום בבוקר האם העובדה שאני רואה את השם שלך בעמוד 2 או 4 של הכותרת של ידיעות אחרונות כמשתתף זה בגלל ההאנג אובר של אתמול או שאני צריך להבדק…

  12. מעבר לכל זה יהונתן, בעוד השמאל קרי מר"צ מנסה להעביר הצעות חוק להגבלת האינטרנט ושיתוף הקבצים בו, נתניהו מפרסם את הבלוג שלו תחת רשיון Creative commons:
    http://netanyahu.co.il/

Comments are closed.