לשבת על שרביטים

אבל זה לא עובד. אז כנראה אני אעשה את זה משפט אחרי משפט. (מחווה לזו ש…) שרון תייגה אותי בלספר איך התחברתי לאינטרנט (למרות שאני מתחת לגיל 30). הסיפור עצמו לא מעניין כמו האקדמה. את המחשב הראשון שלי קיבלתי בגיל מאוד צעיר; למדתי לכתוב בערך בגיל שלוש וחצי, להקליד למדתי בגיל 5 (על מכונת כתיבה חשמלית של IBM) ואת המחשב הראשון קיבלנו לא מעט אחר כך. אבא קנה לאמא מחשב Apple 2C כדי שתוכל לעבוד מהבית, לא שהיתה מדפסת או עברית במחשב, אבל איפשהו מחשב נקשר עם "עבודה". לאפל לא היו יותר מדי תוכנות, וגם לא היו לי חברים שידעו מה לעשות עם המחשב, אז מצאתי את עצמי, בכיתה א' או ב' הולך לשיעורי תכנות.

אחרי שמיצית את שלב המשחקים התחלתי לתכנת מודלים. בכיתה ב' או ג' כבר היה לנו 286 איכותי עם דיסק קשיח של 20 מגה-בייט; המחשב עלה כמעט 10,000 ש"ח כמדומני והיה עם מסך EGA בעל 16 (!!) צבעים. עם השנים למדתי לתכנת יותר ויותר, אבל גם התחלתי את התקשורת עם הBBSים; בסוף היסודי, בערך בשנת 1991 או 1992 הקמתי את הBBS הראשון שלי, שגם הוריד דואר אלקטרוני מרשת Fidonet, כך שהמנוים של הBBS שלי יכלו לדבר עם אנשים בכל העולם ולשלוח להם דואר אלקטרוני שהיה מגיע תוך יום או יומיים (כי מה לעשות, אני הייתי מתחבר לשרת פעם ביום – שיחה לחו"ל, והוא היה מקבל ממני דואר ושולח אליי דואר).

ב1992 אחרי זמן לא מועט על מחשבים ובכלל שעות תכנות, עיצוב ותקשורת אל תוך הלילה, גילה לי נדב גרדי על כך שאחיו (כמדומני) מתחבר לאוניברסיטה באמצעות המודם ומקבל גישה למחשבים שם שבאמצעותה אפשר להגיע לכל מחשב בכל אוניברסיטה בעולם. הוא אמר לי שלא רק שהמחשבים מחוברים ואפשר לשלוט עליהם, אלא שאנשים חולקים קבצים – בין היתר משחקים, תמונות ומידע.

אתרים כמו יאהו! לא היו בנמצא באותה תקופה, אבל באמצעות חברים וחברים של חברים היינו מקבלים "כתובות" של שרתי FTP שעליהם יש אוצרות חבויים ומצליחים להעביר לBBSים שלנו מידע שלא היה זמין כל כך בישראל. היינו מקבלים מסטודנטים באוניברסיטה (שהיו מבוגרים ממני, להערכתי, לפחות בעשור) את חשבונות האינטרנט שלהם (עוד לא היו ספקי אינטרנט) ואז משתמשים בהם; הסטודנטים ככל הנראה לא ידעו מה זה ומה עושים עם זה.

בשנת 1993 או 1994 התחברתי כבר עם תוכנת TVTEL וגילית את נפלאות הIRC והLynx, שעד היום אני עובד איתו. מאז אני מחובר לאינטרנט, והשאר היסטוריה.

אני רוצה לתייג את עידו קינן, מוסיף, (כאן הייתי מתייג את האחים שלי, אבל אני יודע איך הם התחברו), בנימין נתניהו, ותומר ליכטש.

Technorati Tags: , , ,

13 thoughts on “לשבת על שרביטים

  1. אתה באמת חושב שאדון נתניהו יואיל ויספר לנו את מעללי האינטרנט שלו? ;-)

  2. לול. צריך להיות בחור די בטוח בעצמו כדי לאמץ את הצעתי לשבת על שרביט
    :)

  3. זו ש,
    אין לי בעיה לשבת על השרביט ישיבה מלאה, כל עוד הוא לא נכנס למקומות אסטרטגיים.

  4. כרמל,
    הייתי מחובר בעיקר בUndernet אבל בערוצים של הWarez, Cracks וכדומה. אז לא נראה לי שנפגשנו.

  5. מזתומרת?
    לתומי חשבתי שעל שרביט יושבים אך ורק במטרה שהוא, ובכן, ישרבט.
    (ואם כבר ישיבה רבתי, את הפרסומת הוותיקה והקורעת הזו אתה מכיר?: http://www.everythingsbeendone.com/media/manixgel.jpg )

    לגבי המקומות האסטרטגיים – לדעתי זה שטח צבאי סגור לרגל החג ממילא.

  6. איציק,
    הראשון היה בסביבות גיל 12, נדמה לי.

  7. אח, הנוסטלגיה..
    אני זוכר את תקופת ההורדות מהBBSים: מורידים WORMS בחמש שעות (משהו כמו 13 מגה)! ורק אתה יכול להתחבר!
    איזה כיף, זה הרבה יותר מהיר מלהעביר את זה עם דיסקטים מחברים.

    לך תסביר את זה לילדים היום.

Comments are closed.