ערוץ 1: היום בין 17:00 ל18:00

עדכון 1947:: סרטון CAM של הראיון (סרטונים באיכות גבוהה יותר יכובדו)
גל מור הפנה את ערוץ 1 אלי ואני אתראיין היום בערוץ בין השעות 17:00 ל18:00. בפועל אני אקבל פחות זמן מסך, בערך 6 דקות, ואני צריך להבהיר את הנושא בנקודות. חנן כהן הורה לי לרשום בכתוביות "מרכז מאבק הבלוגרים נגד חוק חסימת האתרים", לי ממש לא נוח מהתואר, במיוחד כי אני לא הוסמכתי\נבחרתי\מוניתי על ידי אף אחד, אבל אני מבין את ההערות של חנן לגבי מדוע העניין חשוב. אם למישהו יש התנגדות לתואר או להגדרה, אני אשמח לשמוע.

הנקודות שאותן אני אנסה להעלות:
00:00 – 01:00 "אתר למבוגרים" – אתר אינטרנט שמהותו העיקרית עיסוק במין, באלימות, או בהימורים; ניתוח של המשפט: מהו אתר שעיסוקו העיקרי? האם תפוז שמציג תוכן גולשים למבוגרים וזה אינו עיסוקו העיקרי ראוי להחסם גם כן? למה החסימה היא נגד אתרים כשמרבית התעבורה הפורנוגרפית היא ברשתות P2P?
01:00 – 02:00 מהו זיהוי ביומטרי? מה הסכנות בניהול מאגר מידע ביומטרי. נכון להיום החוק מאפשר מאגר מידע ביומטרי למשטרת ישראל בלבד, כשמאגר זה יכול להכיל רק פרטים של חשודים ומורשעים בעבירות ויש לעשות בו שימוש רק למטרות גילוי עבירה; המאגר כיום מוגן על ידי הוראות הגנת פרטיות מקיפות, דבר שלא קיים בחוק
02:00 – 03:00 מהי הדרך הנכונה להגביל גלישה של קטינים? חינוך, חינוך, חינוך וגם הצבה של המחשב בסלון. מחשב בסלון מסייע יותר.
03:00 – 04:00 חוק במתכונת דומה הועבר כבר בארצות הברית ונפסל על ידי בית המשפט העליון כלא חוקתי. בארץ אנחנו נעמוד במצב דומה אם החוק יעבור ואנחנו לא נהסס להגיש בג"צ כנגדו. אם החוק יעבור אנחנו נצטרף למועדון מפוקפק ביותר של מדינות שחוסמות אתרים. (גידול בצנזורה ברשת)
04:00 – 05:30 מדוע החוק לא אכיף, מדוע אפשר לעקוף אותו בכל דרך.
05:30 – 06:00 קריאה לחברי הכנסת להתגייס נגד החוק והצעה של הבלוגרים לסייע לחברי הכנסת.

ועכשיו ברצינות לרגע: היום, בזמן שעשיתי ספונג'ה, דיברתי עם חבר בטלפון; סיפרתי לו שאני מופיע בטלויזיה היום והוא מה הסיבה. סיפרתי לו על הצעת החוק והוא לא האמין לי. חשוב שתבינו, הנושא עוד לא זוכה למספיק סיקור בתקשורת הממוסדת ואם אנחנו לא נאבק ונספר (ויראלית) לכל אחד מחברינו על הנושא יש סיכוי שהחוק באמת יעבור. כשכתבתי ב2005 טענה יומרנית שהמטרה של 2006 היא להעביר לפחות 2 הצעות חוק שאני מנסה לקדם ולבטל לא פחות מ5 חוקים רעים, התכוונתי לזה. אני באמת מאמין שאם נעבוד קשה מספיק נוכל לבטל את החוק, אבל בשביל זה צריך לגייס את כולם. החבר שדיברתי איתו בטלפון מעולם לא היה בהפגנה ולא היה פעיל פוליטי, אבל כשזה מגיע לפורנו שלו הוא אמר שאם זה יהיה כך הוא ירד מהארץ; הוא אמר גם שהוא יבוא להפגנה.

הפגנה יכולה להיות התחלה, אבל צריך ליידע את כולם.

שוב,
תודה לגל מור שהפנה אלי את ערוץ 1.

33 thoughts on “ערוץ 1: היום בין 17:00 ל18:00

  1. קלינגר, אני איתך, מעודד מהקווים. גם מגן על חופש הביטוי וגם עושה ספונג'ה, סחתיין.

  2. סבבה. יש מה לראות מה בטלוויזיה בשישי.

    ממני,

    מרכז מאבק הבלוגרים נגד שריפת עוגות שוקולד בתנור ביום שישי בצהריים :)

    וכעת לכמה הערות שוליים שממש לא נוגעות לך אישית:

    (אתה עורך דין ואתה בלוגר. אתה איש מהשורה שחושב שזה לא ראוי שיחסמו לך את האינטרנט)

    (וקח בחשבון שרוב הסיכויים שתהיה "שרוף" בגופי המדיה האחרים. חדשות ערוץ 2 לא ירצו לראיין את מי שהתראיין כבר למקום אחר. הם לא ימחזרו אייטם)

    (ויש לי כל כך מה להגיד על תחושת הבעלות ועל התואר אבל מאחר ומדובר באנשים שעושים דברים ולא רק יושבים על הישבן אני מניח שאשתוק)

    (ואני מניח שזו היתה תגובה די צפויה. אם אני לא עושה כלום שלפחות אשב בצד ולא אפריע לאנשים)

    (ועדיין זה מפריע לי. כי אני כבר רואה בדמיוני הלא כל כך פרוע לאן זה יילך במידה ומישהו יעז חס וחלילה למתוח ביקורת על הדבר)

    (מצד שני, גם אם המאבק יוקפא, מישהו ייקח את זה הלאה)

    (אני מניח)

  3. יהונתן,
    א. אני מסמיך אותך לייצג אותי בפני הציבור ולצורך כך לבחור לעצמך כל תואר שאתה מוצא לנכון.
    ב. קח בחשבון שמתוך שש דקות, המראיין ידבר שלוש.
    ג. רוב האנשים לא קולטים כלום אחרי שלוש נקודות.

  4. רק אל תגיד שאתה בלוגר בהקשר הזה. יסתכלו עלייך כאילו נפלת מהגג של עירית תל-אביב, במיוחד שזה ערוץ 1.
    "If you can't beat them, join them and then beat them"

  5. השאלה לגבי ישימות החוק היא אנקדוטה, האם גישתנו לחוק הייתה צריכה להיות שונה לו הוא היה ישים? כמובן שלא.
    נקודה עקרונית שצריך, לדעתי כמובן להדגיש, שלמדינה אין סמכות לקבוע את התכנים אותם אתה צורך. ואם הורים רוצים להגביל את צריכת הפורנו של ילדיהם הם יכולים, וצריכים, לעשות את זה בעצמם (ראיתי שבנקודות שהכנת אתה מציין את הטכנולוגיות שעומדות לרשות ההורים).

  6. יהונתן,
    נאה טענת. ולטעמי, גם בנקודה הנכונה ביותר: שילוב של חינוך מחד יחד עם אחריות הורית שנמשכת מאז ומתמיד, גם בעידן האינטרנט, מאידך.

  7. יהונתן, היה מצויין. העברת את המסר היטב. בעיקר מצא חן בעיני שהשורה התחתונה, כפי שהמראיין הבין אותה, היתה שהחוק הוא לא ישים ולא מידתי, ובעיקר שהפתרון הוא אחריות הורית וחינוכית.

    שיעשע אותי שבמקביל לשיחה שלכם הראו במסך המפוצל גלישה באתרי אינטרנט (בלתי רלוונטיים ברובם) ואחר כך עברו להציג משום מה שימוש ב-word. כאילו זה לגמרי לא משנה מה מראים, העיקר שזה במחשב :))

  8. אז קודם כל- ראיתי. נתת הופעה יפה.
    חבל שלא הסתכלת על המצלמה יותר… בעיקר הסתכלת למטה והצידה.
    את עיקרי הדברים הצלחת להעביר. ואם יורשה לי, אני חושב שהמאבק צריך להתרחש יותר באינטרנט, לאו דווקא בטלויזיה.
    פה צריכה לקום הצעקה, גדולה כזאת, עם הרבה פיקסלים.

  9. "מרכז מאבק הבלוגרים נגד החוק". נשמע די האנדרגראונד, מי שלא הקשיב בטח חושב שמדובר באיזה גוף אנטי ממסדי. ;-)

  10. היום "הבלוגרים נגד החוק", מחר "החוק נגד הבלוגרים".

    ומאזינה, לעניין הWORD, רציתי לכתוב על זה פוסט :(

  11. גם לי נראה שעשית עבודה טובה. כמובן שזה היה בתוכנית שהרייטינג שלה יותר נמוך מזה של הגלוב (לא ידעתי שהיא קיימת בכלל, ומה בכלל התפקיד של זאתי שנמצאת עם אורי לוי פרט ללהפריע לאנשים לדבר?), אבל זה כבר לא בשליטתך.

  12. א: אח שלי הקליט, בקרוב ביוטיוב הקרוב לביתכם.
    ב: היה קצר מאוד, הבטיחו לי שש דקות וקיבלתי פחות משלוש, ניסיתי להעביר את המסר כמה מהר שאפשר.
    ג: אביעד, אני איתך בהתלבטויות – אמרתי לחנן שאני לא יכול לקחת כזה תואר על עצמי בלי הסכמה של שאר הבלוגרים; מצד שני, אני מוכן להעביר את התואר לכל מי שיתראיין בטלויזיה.
    ד: מאזינה בקרע, העניין של עמודי וורד היה כל כך לא במקום שהייתי מחליף אותו באתרי פורנו; מצד שני, אז הרייטינג של ערוץ 1 היה קופץ.
    ה: מרק, מסכים איתך על הרייטינג, למרות שנראה לי שהפוסט הזה הקפיץ לערוץ אחד את הרייטינג בכמה מאות אחוזים (מ0.6% ל1.0% או משהו)

  13. אח שלי, מה זו התמונה הזו?
    כל כך מתבקש לצטט את מוניקה וצ'נדלר.
    they say the camera adds 10 pounds. How many cameras were on you?

  14. אני חושב שכשאח שלנו יעלה את הסרטון מיוטיוב זה יראה אחרת, לא?

  15. אני רק חייב להעיר שאני לא מסכים עם ההערה של מרק לגבי הרייטינג.

    החוכמה היא להעלות את העניין לסדר היום. יש מספיק אנשים אומללים שעובדים עבור שכר זעום (וזוכים לכינוי "תחקירנים") שהעבודה שלהם היא למצוא אייטמים.

    אם מדברים על זה איפשהו – הם ימצאו את זה.

    הצעד הבא צריך להיות ראיון אצל יעל דן בגל"צ ביום ראשון בבוקר. אני מוכן לנדב את הטלפון של המערכת.

Comments are closed.