מעילה טובה בכספי עמותה רעה?

אולי יותר מהמעילה בכספים שביצעה מנהלת העמותה, מגעילה אותי הפעילות של עמותת "יחדיו עם אחד" שמונעת מאנשים לממש את זוגיותם. [אזהרת גודווין]

ב'יחדיו עם-אחד' מתארים מציאות קשה בה "אלפי בנות גרמניות, החל מגיל 11 נושרות מבתי הספר מסיבות שונות ומשוטטות ברחובות הערים סביב הריין. על פי נתונים עדכניים של משרד העבודה והרווחה, 31.000 בנות מחפשות כעת בית או מנה חמה לאכול ומיטה לישון". עוד מציינים בעמותה כי "340 מהבנות מצויות על סף אבדון, אולם בגלל קיצוצים בתקציב אין באפשרות משרד העבודה והרווחה לטפל בעניין באופן רציני ומעמיק".

אנשי 'יחדיו עם אחד' מספרים כי יהודים דוברי גרמנית הנראים כגרמנים לכל דבר מתידדים עם הנערות. בשל מצבן הרגשי הירוד הן מחפשות סעד רגשי ומוצאות אותו אצל אותם יהודים. "בתוך זמן קצר בנות רבות עוברות לגור בשטעטל היהודי עם אותם חברים חדשים. בנות אלה אבודות למשפחותיהן, למדינתן, למורשתן ובסופו של דבר גם לעצמן, אומרים אנשי העמותה. (המקור)

לא בכדי אופיר פינס יצא אתמול בראיון נגד חוק קק"ל ואמר “אם היתה מדינה שאסור היה בה למכור קרקעות ליהודים, היינו מכנסים את האו”ם והינו מפגינים מול שגרירות אותה מדינה והינו מחרימים את אותה המדינה ומחזירים את השגריר ממנה”. אותה דיאלקטיקה שהובילה לשנאת היהודים משמת כעת את היהודים עצמם בכדי לצאת נגד אלו החיים בקרבם. האיסור על מכירת קרקעות לערבים לא שונה מהאיסורים בחוקי נירמברג, שקבעו שנישואים בין יהודים ובין נתיני המדינה בעלי דם גרמני או בעלי דם קרוב לו אסורים; יחסים מחוץ לנישואים בין יהודים ונתיני המדינה, בעלי דם גרמני או בעלי דם קרוב לו אסורים, ויהודים אינם רשאים להעסיק במשק ביתם נתינות המדינה בעלות דם גרמני או בעלות דם קרוב לו.

האם זה הכיוון שאליו אנו הולכים?

9 thoughts on “מעילה טובה בכספי עמותה רעה?

  1. אווווו מה יהיה איתך??? הכסף של קק"ל הוא כספם הפרטי של יהודים מכל העולם (בעיקר מאמריקה) שתרמו אותו על מנת לממש חלום ציוני של ישוב הארץ ב…יהודים!!! היית מאמין?! לכן, הגיוני שימכרו את אדמות קק"ל שנרכשו במיטב כספם של יהודים רק ליהודים על מנת לממש את צוואתם של אלו הראשונים. דוואי?

  2. מישאל,
    1. אם קק"ל היא קרן פרטית, אז היא יכולה למכור למי שהיא רוצה את האדמות, ולא צריך לחוקק חוק שאוסר עליה למכור קרקעות לערבים, נכון?

    אולם, חברה בת נוספת של ההסתדרות הציונית, 'בנק אוצר ההתיישבות' עם השנים הפך להיות גם חברה מסחרית יותר מאשר ציונית וכיום נקרא "בנק לאומי", אותו בנק לאומי, לדוגמא, לא מונע מערבים לפתוח חשבון בנק ו\או להחזיק מניות בבנק , נכון?

    2. אפשרות אחרת היא שקק"ל היא ציבורית (או ציבורית למחצה) ואז, בכפוף לחוק, היא חייבת למכור לכ-ו-ל-ם, ללא הבדלים.

    3. מי ש"תרם" לקק"ל את אדמותיה הם בעיקר התושבים הערבים שנסו בשנת 48 מבתיהם ורכושם הועבר לאוצר קק"ל.

  3. מה שיפה בכל הסיפור זה שהחקירה נגד העמותה היא על כך שהם לא עשו את זה…

  4. שטויות מוחלטות הנובעות מבורות!
    האדמות של קק"ל נקנו מערבים בשלהי המאה ה-19 וקצת בתחילת המאה ה20 עד שהחל המאבק המזוין של הערבים בעליה הציונית ש"גולת הכותרת" שלו היתה מאורעות תרפ"ט והפוגרום ביהודי חברון בשנת 1929 הרבה הרבה לפני קום המדינה והפליטים שאתה מציין.

    אוי…גם שמאלני, גם בור וגם…אין תקוה איתך

  5. ממש לא.
    הקרקעות שנקנו בתחילת המאה היו ממש שוליות יחסית לכמות הקרקע ש"נרכשה" על ידי קק"ל אחרי 48; מה שאגב לא משנה את טענות 1+2 ונכונותן…

    עד הקמת מנהל מקרקעי ישראל היתה הקק"ל בעלים של הקרקעות במדינה ועל כן הועברו לה מקרקעין לניהולה.

    לידיעת ישראל הראל: שני מיליון דונם מתוך יותר משניים וחצי מיליון שבבעלות קק"ל, לא נקנו בפרוטות שהושמו בקופסת התכלת אלא היו אדמות נטושות של ערבים שדוד בן גוריון "מכר", במניפולציה אופיינית, לקק"ל ב-1949-1950. העסקה הראשונה סוכמה ב-27 בינואר 1949. היא כללה מכירת מיליון דונם של אדמות נטושות באזורים שונים תמורת כ-18 מיליון לירות. (…)

  6. אוקיי…עדיין כספם של יהודים טובים שימש לרכישת אדמות כאלו ואחרות ע"י הקרן. אין פה סטירה!
    למה מניפולציה? המדינה היתה זקוקה לכסף…הקרן היתה זקוקה לאדמות…18 מיליון לירות זה לא כסף? הרי על כל גרגר אבק בארץ ישראל יקום איזה ערבי שסבתא שלו החליקה עליו לפני כך וכך שנים..באותה מידה יקום איזה מתנחל שיגיד שסבא של סבתא של סבתא של סבתא שלו היה לו מקוה לפני 1800 שנה בדיוק על הגרגר אבק הזה
    בכל מקרה…

  7. למה מניפולציה? כי המדינה לא מכרה לקק"ל את הקרקעות במחיר שוק, ואם הן היו נותרות קרקעות מדינה אזי המדינה היתה חייבת להמשיך למכור אותן לערבים.

    בלי שום קשר להיסטוריה של הקרקע, אם נניח שביום שקמה מדינת ישראל הבעלות על הקרקע היתה עוברת למנהל מקרקעי ישראל, אז כל אדם היה זכאי לרכוש את הקרקע בצורה שווינית.

Comments are closed.