לידיעת לקוחות פלאפון: עוקבים אחריכם

אלא אם אתם נתתם את הסכמתכם לשמש כמנוף הכנסה חדש לחברת פלאפון, אז תדעו לכם שנתוני המיקום שלכם משמשים מיזם חדש לדיווחי תנועה; וכמו שאמרתי, פרטיות היא עניין של רזולוציה, לא הרבה יותר מזה.

(אבל גם ללקוחות פרטנר אין הרבה מה לעשות, )

(דמיינו בבקשה פוסט ארוך שמסביר על הזכות לפרטיות, מסביר למה יש לכם זכות לבעלות על המידע ולמה לא באמת צריך את חוק נתוני תקשורת (חוק האח הגדול) כשיש חברות עם אינטרס עסקי)

11 thoughts on “לידיעת לקוחות פלאפון: עוקבים אחריכם

  1. יהונתן,

    לדעתי אתה טועה (או מיתמם). לא עוקבים אחרי הלקוחות כי נתונים המידע שלהם לא מפורסמים. מפורסמת סטטיסטיקה על נתוני המידע של כל התושבים.

    לטעון שהמערכת הזאת עוקבת אחר הלקוחות זה כמו לטעון שהלמ"ס עוקב אחר כל אזרח במדינה (פרסום מהירות ממוצעת בכביש נתון מתוך נתוני סלולר זהה לפרסום משכורת ממוצעת בענף תעסוקה כלשהו מתוך נתוני מס הכנסה)

    מה שמעלה בראשי שאלה תאורטית: נניח וביצעתי תאונת דרכים ופגעת בטעות ברכבך. שנינו החלטנו שהידע על תאונת הדרכים שייך לנו ואנחנו רוצים להעביר לחברות הביטוח אך לא רוצים שישמש בסטטיסטיקה של מספר תאונות הדרכים במדינה, האם יש לנו זכות \יכולת לעשות זאת?

  2. ניר,
    לכן זה עניין של רזולוציה.

    אבל זה גם עניין של קניין: הזכות לדעת איפה אני נמצא היא זכות שלי, לאחרים אין זכות כזו, לרבות זכות לעשות שימוש בנתונים האלו (אפילו בצורה סטטיסטית) למטרות רווח. חוק הגנת הפרטיות מסביר את זה בצורה נהדרת.

    לגבי הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים: המידע מגיע מהמשטרה לפי כמות המתלוננים על תאונות, זה נתון ציבורי, כמו שאר הנתונים של הלמ"ס, נתון שכל אחד חייב למסור ורשאי לעיין בו. בניגוד, לדוגמא, לסקר שיקבע את הרגלי המין של אזרחים.

  3. די ברור מהכתבה שמדובר לא בנתוני מיקום של אנשים מסוימים אלא בנתוני תקשורת של התחנות הנייחות (מספר מכשירים המתקשרים לאנטנה בתא נתון. זה נתון טכני של של פעילות אותה אנטנה והמיכשור שמחובר אליה באותה תחנה נייחת. די ברור שזה מידע שהוא קניין של מפעיל האנטנה הנייחת ולא של כלל בעלי המכשירים שמתקשרים לאותה תחנה נייחת ברגע נתון.

  4. עופר,
    לכן זה עניין של רזולוציה: לצלם מהאוויר את עומס המכוניות הוא לגיטימי (כמו להסתכל על גודל של בני האדם בקניון); לעומת זאת, כשאדם מודיע לחברת הסלולר על מיקומו, הוא עושה זאת לצורך מתן שירותי תקשורת, חלק מחובת הסודיות של אותה חברה הוא לשמור על המידע הזה.

  5. יהונתן,

    בעצם אתה אומר שחברה עסקית מחוייבת לשמור על סודיות נתונים (כמו מיקום) ולכן זו פגיע בציבור אם היא מפרסמת ממוצע שלהם (מהירות) אבל המדינה לא מחוייבת לשמור על סודיות נתונים (שכר) ולכן כן יכולה לפרסם ממוצע (שכר ממוצע במשק)?

    תמוה.

  6. באמת קצר מידי. חשבתי כבר שזו איזו פונקציה ברסס שמקפלת את הפוסט בצורה יצירתית יותר מלינק "More". (רעיון לתוסף חדש?)

    אבל זה "אור ירוק" שמעודדים את זה! זה חייב להיות משהו טוב!

    עמותה מעצבנת ונראית לי פופוליסטית בעליל. איפה ראיתי בעבר שהתלוננו שאפשר לכנות את תרומת הניידות למשטרה כשוחד לקידום האג'נדה שלהם?

    ספציפית בעניין חברות הסלולר, זכור לי שבהסכם תנאי השימוש שנחתם (בין השאר) ביצירת מנוי סלולר חדש יש סעיף שמתייחס ל"שירותי מיקום" וכמובן מאפשר לחברה הסלולרית להשתמש במידע בחופשיות רבה (אשכרה קראתי את כל הסעיפים האלו).

  7. אופס… אור ירוק זה בקישור לפרטנר.

  8. עופר,
    המדינה מקבלת את הנתונים על מנת לחשב, בין היתר, את השכר הממוצע (כיוון שצריך לגזור ממנו את שכר המינימום). באותה מידה המדינה צריכה לשמור על הסודיות של מידע ומורשית לפרסם את שכר המינימום בחוק.

    האזרח הקטן שמבקש טלפון סלולרי לא ביקש מעולם את לאפשר לסלולרית לעשות שימוש במידע הזה.

    יחזקאל,
    כמעט ואין הבדל בין השימוש של "אור ירוק" לבין השימוש של פלאפון, רק שהשימוש של פלאפון בא למדוד עומס והשימוש של אור ירוק בא למדוד מהירות (מה שכן פוגע בזכות בצורה יותר רצינית).

  9. בחייך, לא יכולת להזכיר לי שאתה זה שכתב על "אור ירוק"?

Comments are closed.