אותה קבוצה פוליטית שמעוניינת בצנזורה באינטרנט היא זו שעמדה מאחורי שריפת הספרים באור-יהודה השבוע.

סגן ראש עיריית אור-יהודה, עו"ד עוזי אהרון, תכנן וארגן שריפת עותקים של הברית החדשה שהופצו על ידי קבוצה שמנסה לקדם רעיונות שמנוגדים לאמונתו הדתית. סגן ראש העיר הינו חבר במפלגה פוליטית לכל דבר, מפלגת ש"ס. אותה מפלגה מקדמת בשנה האחרונה הצעת חוק (אנטי דמוקרטית) שמנסה לקבוע עבור כולנו מה יהיו התכנים שאנו נצרוך באינטרנט, הצעת החוק לסינון אתרים.

כלומר, אותה מפלגה שלא מאמינה שהבעת עמדה דתית מנוגדת לעמדתה היא מעשה לגיטימי היא זו שיושבת וקובעת עבורנו מה יהיו התכנים שאנחנו נצרוך והיא זו שמעוניינת לנהל את הרשימות השחורות.

לא מדובר באמירה פופוליסטית, לא מדובר בנסיון לספין תקשורתי, אלא מדובר בדוגמה קטנה למה נתפס כביטוי בלתי לגיטימי על ידי חברי ש"ס: כמו החמאס שמטיל צנזורה על הרשת, גם שר התקשורת שלנו, ה"ה אריאל אטיאס, מעוניין לקבוע עבורנו את תחום השיח.

אותה קבוצה פוליטית שמעוניינת בצנזורה באינטרנט היא זו שעמדה מאחורי שריפת הספרים באור-יהודה השבוע.

חשוב לזכור שההתקוממות באור יהודה היתה רק התחלה, וששר התקשורת כבר פעל נמרצות באמצעות 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' כדי לחסום ביטוי של גופים המתנגדים לדעותיו כמו גם רקם דילים פוליטיים מסריחים כמו מתן הכשר לשלטי חוצות כל עוד אלו לא מפרסמים תועבה. מעלליה של מפלגה שמעוניינת לצמצם את הביטוי הלגיטימי בישראל הם עניין לספרי ההיסטוריה.

אם זה לא היה ברור עד עכשיו:

(Also in english)

14 thoughts on “אותה קבוצה פוליטית שמעוניינת בצנזורה באינטרנט היא זו שעמדה מאחורי שריפת הספרים באור-יהודה השבוע.

  1. אני חושש שנושא "ועדת הרבנים לענייני תקשורת" משתרבב לכאן בטעות (כבר מהפעם הראשונה שהוזכר במקום שהוזכר) – מדובר בועדה שעוסקת בתקשורת עבור הציבור החרדי.

    אני לא מבטל את הטיעון שהחרדים כנראה "מצנזרים" את הציבור שלהם, אולם קצת קשה להשוות בין מי שקונה במתכוון "טלפון כשר" ומאותו טלפון לא ניתן להתקשר למספרים מסוימים (וכנגד זה הטענה פה) לבין מי שמתקשר לספק אינטרנט ואתה מסנן אותו כברירת מחדל.

    באותה מידה שטוענים כלפי הציבור החרדי, שאל לו להתערב בנעשה בביתו של החילוני, אני חושב שלא כדאי ולא נכון לאחרים להתערב בנעשה בתוך הציבור החרדי.

  2. ישי,
    גם אם אותה ועדה עוסקת רק בתקשורת בתוך העולם החרדי, עדיין הלקוח צריך לדעת שהוא מסונן ועדיין סינון של טלפונים שמעוניינים לסייע למי שמעוניין לצאת מאותה חברה לא בהכרח נחשב כלגיטימי.

  3. מי שקונה "טלפון כשר" יודע שהוא מסונן. זו מהותו של הטלפון הזה, ובשביל זה קונים אותו.

    תנוח דעתך, מי שמעוניין לצאת מאותה חברה ממש לא משתמש בטלפון הכשר הזה, אפילו לא כל הציבור החרדי משתמשמש בו. השימוש ב"טלפון הכשר" הוא וולנטרי לחלוטין.

  4. so, what are we,(the liberal, part of the israelian)are going to do about agroup that acts in non-dempcratic ways? i see no soloution actually.

  5. ישי,
    ומי שמעוניין לרכוש טלפון "כשר" אבל הוא לא ממש חרדי כמו אישתו של יוסי שריד או נניח כמו אנשים אחרים שמעוניינים לחסוך כסף? הרעיון הוא שהטלפון החרדי מאפשר לך לחסוך כסף מצד אחד אבל הוא גם מכשיר שמאפשר גישה לרשת טלפונית?

  6. אני חושב שכדאי להסביר מה זה הטלפון ה"כשר" הזה, על מנת שכל הסיפור יובן:

    היוזמה היא של כמה יזמים חרדיים, בשיתוף איזו ועדה של רבנים (המכונה "ועדת הרבנים לענייני תקשורת").
    כמה מהרבנים החרדיים החשובים החליטו שהתקשורת הסלולרית מאפשרת גישה נרחבת לחומר פורנוגרפי, וגורמת לנזק רב לציבור שלהם, ולפיכך החליטו ליצור מסלול תקשורת סלולרית שלא יאפשר גישה לתכנים מסוג זה.
    אחרי משא ומתן ארוך, הסכימו חברות הסלולר לייצר מסלול שכזה. השימוש הוא בטלפונים מיוחדים ומוגבלים.

    הסיפור של יוסי שריד הוא לא יותר מאנקדוטה. המכשיר ומסלול השירות הזה מיועד לחרדים, נוצר על ידי חרדים, ומותנה בכך שהם מגדירים את הכללים. מי שלא רוצה – לא צריך.

    אין לזה כל קשר להשפעה על הציבור הכללי, לכפיה דתית, או לצנזורה על מה שלא יהיה. במקרה הגרוע – צנזורה עצמית, שגם עליה אפשר לתת את הדעת, אולם אני לא חושב שמי שמגדיר את עצמו כליברל יכול להתערב בכך. זהו עניין חרדי פנימי.

  7. אין איזשהו חוק נגד שריפת ספרי דת? משהו כמו החוק שאוסר על שריפת דגל ישראל?

Comments are closed.