אהוד ברק: המדינה זה אני

קריאתו המרגשת של אהוד ברק לצאת כעת לבחירות היא צעד רע; הסיבה היחידה לצאת כעת לבחירות היא כדי להפוך את אהוד ברק לראש הממשלה במקום אהוד אולמרט שכן זה, כזכור, אינו חבר כנסת ואינו רשאי לכהן כראש ממשלה. הצעד שמפלגת העבודה נוקטת, כמובן, הוא צעד פופוליסטי נטו: זו טרם התפטרה מהקואליציה וזו עדיין מכהנת בתפקידים ונושאת באחריות מלאה למצב הרע ששורר בישראל. שר הרווחה, יצחק בוז'י הרצוג, הוא זה שאחראי למצבם של הקשישים ולא אהוד אולמרט (שקיבל או לא קיבל כסף במעטפות).

אהוד ברק היה צריך ללכת לבחירות ביום שמונה ליושב-ראש מפלגת העבודה, או לפחות היה צריך ללכת לבחירות ביום בו פורסם דו"ח וינוגרד, לא היום ולא ביום בו נפתחה חקירה נגד אהוד אולמרט. השחיתות היא רק גורם אחד מינורי בכשלים הרבים שקיימים בממשלה הנוכחית, ועמידתה של מפלגת העבודה לצדו של אולמרט לאחר המלחמה אינה תירוץ לצאת כעת לבחירות.

Img CC-BY-SA-NC gyuval

בפועל, מעשיו של ברק מנסים להתנער מאולמרט שדבקו בהם לאורך כל הישיבה בקואליציה. החטא הטוטמי של האב שבניו רוצים להרגו, לשכב עם נשותיו ולאכול את בשרו. אהוד ברק אינו מעוניין בטובת הציבור, טובת הציבור היא לחכות, לא להפיל עלויות של בחירות כעת, לא לשנות דבר אלא להחליף את ראש הממשלה בכנסת הנוכחית, להמליך ראש אחרת במקומו שתוכל להביא תוצאות, שינוי ועוד. אהוד ברק לא יכול להגיד שטובתו היא טובת הציבור, שהמדינה היא הוא.

השאלה שמעניינת אותי דווקא היא מה קורה איתי כאן? אני מרגיש חובה לרוץ לכנסת כדי לשנות, אני מאמין שאני יכול לעשות את זה, אני פשוט נתקל כל פעם בתשובה מגמגמת כשאני צריך להסביר באיזו מסגרת אני ארוץ, עם כל הכבוד למפלגת העבודה, ולמרות מאמצים רבים של עבודה שחורה, אני עדיין לא רואה את המפלגה הזו כבית הפוליטי שלי, מלבד זאת, כדי להגיע למקום כלשהוא במפלגת העבודה דרוש מפקד ארגזים, מפקד שאני לא יכול (כלכלית ושחיתותית) לבצע. אני חושש שהדרך היחידה תהיה להקים גוף פוליטי צעיר, גוף לא מושחת שיוכל לקום ולהגיד: "אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים, אבל יש לנו הרגשה שיכול להיות כאן יותר טוב, בואו נתאגד ביחד" בראש יש לי לא מעט חברים שיכולים לעזור, אני מקווה שהם יצטרפו למרות שהם רואים אותי בתור סמולן יפה נפש ואני רואה אותם בתור קפיטליסטים, ימניים או סתם שמרנים. צריך שם, צריך קופירייטר וצריך מיליון ש"ח. למישהו יש את זה?

27 thoughts on “אהוד ברק: המדינה זה אני

  1. השאלה היא איך לגרום לגוף כזה (פוליטי, צעיר ולא מושחת, שלא בהכרח מתואם על מדיניות אחידה*) להיות גוף משמעותי ולא עוד "ישראל אחרת" (או איך שלא קראו להם).

    *בניגוד למה שיכול להשתמע – במצב הנוכחי אני לא רואה את זה כדבר שלילי.

  2. עפרונית,
    לדעתי בונים גוף כזה שיהיה משמעותי על ידי שימוש בפרסונות משמעותיות שיודעות כיצד להסביר את הבעיה לקהל, כמו גם באמצעות פתרון אמיתי לחלק מהשסעים בחברה הישראלית שנובעים מהשחיתות: עקב השחיתות כל חלוקה של משאבים בחברה חייבת להתבצע בצורה לא שוויונית, מה שמוליד מרוץ לתחתית של זכויות חברתיות.

  3. אתה הבנת משהו אחר לגמרי ממה שאני הבנתי מהנאום של אהוד.
    אהוד לא קורא ליציאה עכשיו לבחירות. זו בפירוש משורטטת כאפשרות הפחות-עדיפה. הוא קורא לאולמרט לעזוב את תפקידו.
    להבדיל מהתמונה שטל זילברשטיין היה רוצה לצייר, לאהוד ברק יש תעודות יושר ורקורד ציבורי כמי שנלחם בנורמות שלטון פסולות, כך למשל בדרישתו העיקשת מש"ס להיפטר מאריה דרעי העבריין ולבצע "נקיון" במוסדות המפלגה כתנאי לכניסתם לקואליציה, או המאבק על מינוי ועדת טל (שאמנם את חוק טל אני לא מחבב, אבל הוא גם לא הועבר בכהונתו של ברק) כדי לטפל בנושא הפסול מבחינתה מוסרית וחוקית של שחרור גורף וללא הסדר של בני הישיבות, כך כעת עם דרישתו מאולמרט שלא יכהן כראש ממשלה אקטיבי כאשר הוא תחת חקירות כה חמורות.

    לי אין בעיה עם זה שמפלגת העבודה לא התפטרה אחרי דו"ח וינוגרד. כמי שקרא את הדו"ח, לא היה שם דבר כדי להעיד שתפקודו הנוכחי או שיפוטו של אולמרט לקוי. מי שעוקב אחרי המעט שניתן לדעת מהפרסומים הגלויים, אז גם נעשו כמה מהלכים חשובים (ההפגזה בסוריה, השיחות עם סוריה, התקדמויות במו"מ עם חיזבאללה) שבעודנן היה "שווה" להישאר בממשלה ולא לסחוב את ישראל לבחירות (במיוחד לא כשכנראה ביבי היה מנצח בהן). המצב כיום שונה. יש מקום להניח שהחקירות הצולבות על אלמרט והביקורת הציבורית הקשה משפיעות על יכולתו למלא את תפקידו. אם הדבר יבוא לכדי העמדת כתב אישום, לא ברור שהציבור יוכל לעמוד בזה.

    לגבי עתידך הפוליטי – אני לא יודע למה אתה רוצה להכניס גוף בריא למיטה חולה. מה רע להיות לוביסט? אם הרבה פחות כסף ומאמצים אפשר להפוך סניף ישראלי של eff להיות ה go-guys לכל נושא שקשור בטכנולוגיית מידע. אני יודע שהשאיפות שלך קשורות בהרבה מעבר לתחום הצר הזה, אבל זו גם דלת, שממנה אפשר לפתוח עוד דלתות.
    אני יכול לדבר רק בשם עצמי, אבל אני יודע שאני הייתי מצביע בשבילך למשל בפריימריס של מפלגת העבודה, אבל כנראה שלא הייתי מצביע בשבילך במסגרת מפלגה חדשה, מחשש שהקול שלי יילך לאיבוד. אין למדינה הזו מספיק אנשים שפויים שמצביעים בבחירות כדי להמר על מפלגה שלא בטוח בפנים. אני מצטער, אבל זו דעתי הכנה.

  4. שי,
    מפלגת העבודה הציעה לפזר את הכנסת, כלומר היא רוצה לגשת לבחירות. אני לא חושב שאהוד מושחת כמו שהוא ראש ממשלה רע.

    אה,
    ואני לא לוביסט, אני לא רוצה *רק* סניף ישראלי של EFF (שבינתיים, לצערי, אין לאף אחד את הדרך לממן אותו). אני רוצה טיפה יותר מזה: להשפיע באמת. ללכת ולדבר רק על טכנולוגיה אומר שאני מאבד את היכולת להשפיע באמת על הדברים "הגדולים".

    שוב,
    יכול להיות שמפלגה חדשה זה רעיון רע, אבל היא עדיפה על לשכנע 15,000 אנשים להתפקד למפלגת העבודה ולהצביע: זה יקח ארגזים ומפקד מסריח. אני ממש מעדיף דמוקרטיה ישירה, כזו שהבוחרים באמת מדברים בקלפי. ואם אני ארוץ זה יהיה רק במסגרת שאני אדע שיש סיכוי שהיא תעבור את אחוז החסימה, בלי זה אין טעם.

  5. אני אשמח מאוד לראות אדם כמוך בכנסת, זה יהיה שינוי מרענן. השאלה היא אם המאמץ שווה את התוצאה, האם אחרי שתהיה בכנסת תוכל להזיז משהו? האם תצליח גם לשמור על יושר אישי וגם להזיז דברים?

    אם אני אצביע לך? תלוי מה העמדות.

  6. יחזקאל,
    אני מאמין שהדרך היחידה לשמור על דברים בכנסת ולהזיז היא שמירה על יושרה. אם אני אראה שאי אפשר, אני פשוט אתפטר מהכנסת. אני גם מקווה שנצליח להרכיב נבחרת שתהיה גם אטרקטיבית עבורך.

  7. הצעות שמעלים לסדר יום אפשר גם להוריד, אין שום בעיה. אם תהיה קואליציה בראשות מישהו אחר מקדימה שמפלגת העבודה תרגיש שהיא יכולה לעבוד איתו/ה, אז תהיה קואליציה וההצבעות, גם אם יועלו, תיפולנא. העלאת הצעות לפיזור הכנסת הן דרך להראות את רצינות הכוונה, כלי להפעלת כח פוליטי אם תרצה, אבל הנאום בפירוש מדבר אחרת.

    בהקשר הפוליטי, לצערי בכל מקרה תצטרך אנשי שטח והרבה עבודה, בין אם במסגרת מפלגה כלשהי ובין אם תלך על זה לבד. אם כבר, ללכת לבד זה יותר עבודה. אני הייתי מציע להתחיל משדולה נוסח eff, כי אני חושב שזו הדרך למצוא את עצמך יועץ של ועדות כנסת ופנים מוכרות (אם אתה לא כבר פנים מוכרות) ובנסוף אפשרות לצבור נסיון בניהול ארגון שפועל כמו-מפלגה ולהשיג קצת הצלחות ואיתם חברים ושותפים לדרך-בפוטנציה.
    אני מציע לשחות קצת יותר במים העמוקים (בהנחה שאתה בסך הכל יודע כבר לשחות) לפני שאתה קופץ אליהם ישר.

  8. כל עוד אתה לא נכנס לתחומי הזמאל ההזוי
    יש לך קופי
    ואם המצע שלך יהיה מוצלח אפילו צוות

  9. האם אתה מודע לכך שמפלגת שינוי (מה ששרד ממנה) מחפשת מישהו להוביל את המפלגה?

  10. אני סבור שלירוקים יש סיכוי לא רע להכנס לכנסת הבאה. התדמית הנוכחית שלהם היא עדיין שמאלנית מאד ואתה לא תסייע בנושא זה, אבל אם אחרים יזהו את המגמה הזו יתכן ומפלגת הירוקים תצמח.

  11. כנראה שלא הייתי ברור: המטרה היא לא להכנס לכנסת.

    המטרה היא לשנות את הדרך שבה הציבור בוחר, לגרום לו להצביע עבור מועמדים ראויים.

    אם הייתי רוצה רק להכנס לכנסת הייתי חובר לגאידמק וזהו. אני מאמין שבאמת חייבים לשנות את הפוליטיקה מהיסוד. לכן 'שינוי', הירוקים או הגמלאים הם לא אופציה

  12. חשבתי על זה
    ואני חושב שאתה צריך שינוי תדמית

    ראשית
    השם שלך "יהונתן קלינגר" זה שם של עו"ד או רו"J אשכנזי מרמת השרון
    מה שמפחית את הרושם[לפחות הראשוני] על דמוגרפיות מסוימות
    תחשוב כינוי תחשוב "ג'ומס" תחשוב "בוגי" תחשוב "גנדי"
    מה דעתך על "ג'וני"?
    ג"וני זה שם טוב שמתגלגל על הלשון ואין לו קונוטציות שליליות אצל שום קהל יעד אפשרי. תשקול את זה

    שנית
    האימג'
    כרגע אתה היפי הזוי בעל שיער ארוך, צמחוני שקורא לאוכל פגרים ונבלות שמסרב להרצותבמקומות שמגישים בהם בשר.
    אני לא אומר לך להתחיל לאכול סטייקים על ימין ועל שמאל
    אבל אולי כדאי להוריד פרופיל בפן הלוחמני של הצמחונות
    אולי למכור את זה כהחלטה אישית לגבי בריאות גופנית ותוהר נפשי
    לגבי השיער… או שתסתפר או שתצתרך להתאמץ יותר בשביל לנער מעצמך את תדמית ההיפי. להראות כמי שילחם בפשע בבאר-שבע, יפו והקריות ביד חזקה יעזור מאוד.

    שלישית
    יותר מלחמה על זכויות הפרט ובכפייה דתית ופחות דגש על משא ומתן על מדינה פלסתינאית, למרות שהדעות שלך בנושא ידועות אני הייתי ממליץ ללכת על קו של:"יש צורך במשא ומתן, יש צורך בוויתורים כואבים" אם ישאלו למה הכוונה בוויתורים כואבים אז "זה יקבע במשא ומתן ותלוי במשתנים רבים מדי כך שאי שאתה לא יכול להתחייב על משהו ספציפי"

  13. שי,
    אני אאמץ חלק מההמלצות. אתה מוזמן לקרוא לי ג'וני יחד עם אמא שלי, סבתא שלי, חבר הכי טוב שלי ואולי איזו בחורה שיצאתי איתה. לגבי העניין אבל, המטרה היא לאו דווקא שאני אהיה בכנסת אלא שהבוחרים יתחילו לחשוב.

    אני אשמח להיות בכנסת ולעזור לשנות את המדינה, אבל צריך צוות מנצח.

  14. אני יכול לקרוא לך ג'וני קיי?

    הבעייה היא שאנשים לא רוצים לחשוב
    הם אוהבים כשמישהו אחר חושב בשבילם
    בין אם זה רב כולשהו או יחצ"ן או יאיר לפיד[ימח שמו וזכרו]
    אתה בטוח שאתה לא מעדיף לשכנע אנשים שכדאי להם להביא לך לחשוב במקומם?

    אני אשמח לעזור לך בכל דבר שבכוחי לעשות

  15. שי,
    כן, אתה יכול לקרוא לי כמו הבר שנמצא מתחת לבית שלי.

    עכשיו, אני לא רוצה לומר לאף אחד מה לחשוב, אני חושש שאם העם לא ממש חכם צריך לתת להם חכות… מקסימום הם ירצחו קצת דגים.

  16. אני דווקא חשבתי על הדמות ממשחק הקאלט מורטל קומבאט
    אבל גם הבר זה בסדר

    לתת לעם לחכות?
    אני מבין שיש לך הרבה זמן
    בינתיים אנשים כמו ד"ר אלדד, הרבובדיה, ושאר אנשים לא סימפטיים חושבים במקום העם

    בלתי אפשרי להחליף את השיטה
    אפשר להחליף את מי שבראש הפרימדיה
    אפשר לעשות תיקונים קוסמטיים בשיטה
    אחרי הכל אם זה היה אפשרי להחליף את השיטה מישהו בחמש-שש אלף השנים האחרונות כבר היה עושה את זה

  17. למה לא פשוט תצטרף למרצ? נראה שבעיקרון אתה דיי נוטה להסכים איתם ויש לך יותר סיכוי במפלגה קיימת מאשר אחת חדשה, ויש סיכוי שזה יביא להם בוחרים חדשים (או ישנים שאולי נואשו) למה להתחיל לטרוח עכשיו עם מפלגה חדשה?
    על פניו נראה שעיקר המצע שלך כרגע זה "אנחנו צעירים אידיאליסטים ולא משוחתים" שזה משובב נפש, אבל לא באמת מספיק.
    עלה ירוק (שבעיני הם סתם נהנתנים הזויים חסרי מצע אמיתי אבל אני משום מה נוטה להיות בודדה בדעתי זו) כבר שנים לא מצליחים להיכנס. למה שתצליח אתה איפה שהם נכשלו?

  18. לאחרונה הפך הסיאוב השילטוני למכת המדינה. נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת נמצאים תחת חקירת המשטרה. הקשר בין הון לשלטון ברור ומובן "שמור לי ואשמור לך".
    לכן בעזרת כמה חברים החלטנו לפתוח פרוייקט להצלת המדינה, וייסדנו את מפלגת האינטרנט "הישירה" שתפעל לפי עקרונות הדמוקרטיה הישירה.
    הדמוקרטיה המקורית, ה"דמוס – קרטיה" ("דמוס" – כלל החברים בקהילה, "קרטיה" – שלטון) הומצאה באתונה לפני 2500 שנה. ב"דמוס-קרטיה" הייתה לכל אזרח חפשי ב"דמוס" סמכות להשתתף בכל הצבעה על כל החלטה פוליטית. כיום מה שאנו מכנים "דמוקרטיה", זו הזכות לבחור מי יחליט עבורנו כיצד ייראו חיינו.
    משטר בו מחליט קומץ נציגים את כל ההחלטות הפוליטיות המחייבות את כל תושבי המדינה, נקרא משטר נציגים. נשאלת השאלה מדוע איפה עבר העולם ממשטר דמוקרטי למשטר נציגים?
    והתשובה לכך היא, שהצבעה וספירת קולות של מיליוני מצביעים נמשכת זמן רב, מלבד זאת המרחקים גדלו ולא הייתה אפשרות להגיע לכל הבוחרים לצורך ביצוע המשאל.
    וכעת כל ההחלטות מבוצעות ע"י קומץ נציגים, שכפי שאנו רואים, כלל אינם מתאימים לבצע את ההחלטות הנ"ל.
    האמור להלן היה נכון עד להמצאת האינטרנט. האינטרנט הפך את העולם לכפר גלובלי, יש אפשרות לרתום את הטכנולוגיה הזאת כדי לבצע משאלי דעת קהל.
    ולראשונה מזה 2500 שנים נוכל לראות את ה"דמוס – קרטיה" חוזר, במפלגה "הישירה".
    אך למפלגה שכזאת צריכים לקבוע כללים ועקרונות, שהרי לא מספיק לקיים משאלי עם, צריך גם ליישם אותם בצורה הוגנת. להלן כמה עקרונות יסוד עליהם תהיה מושתת המפלגה "הישירה".

    1.כל הצעת חוק שתעלה בכנסת, תפורט באתר המפלגה, וחברי המפלגה יתבקשו להצביע בעד/נגד. תוצאות ההצבעה יחייבו את נציגי המפלגה להצביע כנ"ל בכנסת.

    2.לאחר כינון המפלגה, הצלחתה בבחירות, וסיום הקדנציה הראשונה, יבחרו נציגי המפלגה לכנסת ע"י כלל חברי המפלגה הרשומים, ע"י הצבעה באתר המפלגה.

    3.מרכז המפלגה הוא רשימת חברי המפלגה שהתפקדו למפלגה, והינם בעלי זכות בחירה, והם אינם חברים בשום מפלגה אחרת. (ההתפקדות תתבצע באמצעות אתר האינטרנט)

    4.למפלגה לא יהיו סניפים ברחבי הארץ מקור המידע, וההתוודעות של המפלגה יהיה אתר האינטרנט שלה, בו יהיו מדורים של.

    4.1.פירוט הצעות חוק שעל הפרק.

    4.2.מדור להצבעת החברים בעד/נגד הצעות החוק.

    4.3.פורומים לדיונים שונים.

    4.4.מדור להעלאת הצעות חוק פרטיות שיעברו לאישור כלל החברים.

    5.כל נציג של המפלגה לכנסת יפקיד מראש מכתב התפטרות חתום מהכנסת, ללא תאריך אצל יו"ר המפלגה, התפטרות זו תצא לפועל במידה והנציג לא יפעל לפי אמות המידה של תקנון המפלגה (כפוף לחוקי הכנסת, ולהסכמת כלל חברי המפלגה).

    בואו לבקר באתר מפלגת האינטרנט "הישירה" שווה לראות. http://www.iwp.co.il/yeshira

    בברכה
    הלל קאופמן מייסד המפלגה הישירה.
    [email protected]

Comments are closed.