ניצחנו 7:1 בהארכה; הצנזורה תצטרך לחכות.

0.
לפני חודשיים הספדתי את חוק הצנזורה והסברתי כי יש סיבה שבהסכם הקואליציוני בין הליכוד לש"ס לא הוזכר חוק הצנזורה וכי הורדת חוק הצנזורה מהפרק היתה הצלחה פושרת, כי "לא היתה הצבעה שניצחנו בה, לא היה אירוע של משיכת הצעת החוק, אלא מספר התבטאויות שמאפשרות לנו להסיק זאת בצורה מושכלת. אין "מסיבת נצחון" ואין דרך להגיד כמה היתה באמת חשיבות לעבודת הבלוגרים שנרתמו, אבל די ברור שהיתה השפעה; חבורת האקטיבסטים עם מקלדות עשתה הרבה יותר מאשר לוביסטים מחודדים ובעלי הון עם אינטרסים."

מסתבר שטעיתי.

1.
כמו זומבי במערכה האחרונה, ניסתה ש"ס להעלות את חוק הצנזורה שוב להצבעה; אמנון כהן ואריאל אטיאס ישבו וקיוו שהליכוד, שצריך אותם יותר מכל בימים קשים של תקציב זה יסכים לצנזר את הרשת, אלא ששרים אמיצים כמו מיכאל איתן, משה כחלון ועוד מטובי הליכוד (שראוי לפירגון כשראוי לתת) הצליחו להביא להחלטה הראשונה שבאמת ראויה לגאווה.

2.
ההגעה של חוק הצנזורה לדיון היום בועדת שרים היתה אירוע קשה ושובר; אני עמוס בדיונים על הביומטרי, צריך להתפרנס (ומה לעשות, אף אחד לא משלם לי על זה), ואפילו בשביל ראיון קצרצר לגלי צה"ל הייתי צריך לפנות מקום בין הבירה בבר לפיצה המלוכלכת של אחרי.

2.1.
אבל ניצחנו. הוכחנו שאפשר עם הסברה, נחישות והרבה רצון טוב לדבר עם נבחרי הציבור ולהראות להם שהחקיקה היא משהו שכולנו צריכים להיות מעורבים בו.

2.2
לפעמים אנשים לא מבינים כמה קל להיות מעורב פוליטית; לא צריך להיות לוביסט או בעל הון, פשוט שולחים מייל לועדה בכנסת שמדברת על החוק ומספרים כמה דברים על עצמכם, תאמינו או לא, ח"כים מקשיבים.

3.
אם יש משהו שמעודד אותי בדחיה של חוק הצנזורה הוא משפט שאמר לי פקיד ממשל שעובד על החוק הביומטרי; אותו פקיד, שמעודד את קיום המאגר אמר לי שאף חבר כנסת לא משוגע מספיק כדי לנסות להעביר חוק צנזורה אחרי מה שהעבירו את הח"כים הקודמים. אתם כבר יודעים לאן אני חותר מכאן.

4.
ולקינוח, פורנו רך.

[פורסם במקור ב"עבודה שחורה"]

12 thoughts on “ניצחנו 7:1 בהארכה; הצנזורה תצטרך לחכות.

  1. קלינגר, איזה תענוג, אכן ניצחון מתוק
    אני יודעת שהשקעת רבות.. מודה לך מאוד- בשם כל שוחרי החופש

  2. אני חושב שכאן המקום לתת לך את הקרדיט העצום שמגיע לך בנוגע לפעולה נגד החוק. בתור אחד שהיה מודע מקרוב וסייע, אתה הקדשת שעות רבות, בזבזת טובות שהיו חייבים לך, ונסעת קילומטרים כדי לרכז את המאבק בדבר הזה רק בשל אמונה גרידא וללא תמורה. הדבר רק סלל את האמונה בכך שאפשר גם מול חוק קשה הרבה יותר כמו הזיהוי הביומטרי.

    באמת כל הכבוד, וברוך שהגענו למעמד הזה. כל שנשאר זה להשאר על המשמר.

  3. אורן,
    יהיה בלוג "קלינגר לכנסת" כשיגיע הזמן (בקרוב).

    אמיר, אפי, אבים ובן אבויה,
    תודה.

    נירית,
    גם את השקעת. תודה.

  4. אני כבר שולח מכתבים מסוגים לח"כים על הביומטרי…
    התגובות רדומות בלשון המעטה…

    אבל זה לא אומר שצריך להפסיק!
    יאללה בואו לעזור, זה לא מסובך

  5. ישר כח.
    כמו שסבתא שלי היתה אומרת: עורך דין, אבל בסדר :)

Comments are closed.