נשיאת האס.אמ.אס הראשונה

קצת פולו-אפים על הגיגים בבלוג, התנצלות על מה שאמרתי הבוקר (לא הערה שוביניסטית, אלא סתם משהו לעודד על הבוקר, מצטער בנות) ואולי גם קצת תובנות?

0.
המעמד של המורשע הסלבריטי חייב להיות מורם מראשו של המורשע הרגיל. המורשע הסלבריטי זוכה לאמפטיה כיוון שהוא, בניגוד לדחויי העולם שלא רצה מזלם ולא היו סלבריטאים, זכאי לנסיבות מקלות. בישראל אין חוק אחד לאדם אחד, הרעיון הזה של שוויון בפני החוק הוא מגוחך. גונן שגב זכאי לניכוי שליש על התנהגות טובה. גלעד ארדן הציע, כמובן, לא לקצר את מאסרו ורמז שיש מדינות בהן גוזרים על אנשים שכמותו עונש מוות. חיים רמון, ללא קלון (ולהערכתי גם ללא הרשעה אמיתית), חוזר לכנסת היום והולך להצביע על גורל כולנו. ונעמי בלומנטל? אותה חברת כנסת ממפלגתו של ארדן שקורא לעונש מוות מרומז, מקבלת תמיכה מהמפלגה בדמות עצומה לחנינתה. הסבירות שזה היה קורה לאזרח הרגיל היא אפסית, כמובן.

1.
נשיא המדינה, משה קצב, קיבל הזדמנות שניה להציג את גרסתו בכל הנוגע לפרשת האונס לכאורה של א', הזדמנות שניה שככל הנראה לא היתה ניתנת לכל אזרח אלא רק למובחרים שבינם, אלו שיש ספק גדול בנוגע לחפותם; כנראה שרומן זדורוב, בניגוד למשה קצב, משכנע את הפרקליטות באשמתו בצורה יותר מובהקת. ועכשיו, עם יד על הלב, מי מאמין שזדורוב אשם ומי מאמין שקצב אשם?

2.
ומנצחת על כל הפעילות, יושבת במרומי ציון, הגב' הנשיאה הראשונה של מדינת ישראל (במינוי זמני), דליה איציק. איציק, כנשיאת מדינת ישראל, רשאית לחון את בלומנטל כיום ואולי אפילו את קצב בטרם יוגש כתב אישום. בית המשפט כבר דן בנושא זה בפרשת קו 300 (בג"צ 428/86 ברזילי נ' היועץ המשפטי לממשלה) בה קבע כב' הנשיא (דאז) כי חנינה יכול שתנתן גם למי שלא הורשע בפלילים. איציק, כמובן, נמצאת בניגוד עניינים מובהק כיום כיוון שחנינתה הן של בלומנטל והן של קצב (ואף אי חנינתה) עשויים להעמיד אותה במצב של ניגוד עניינים ושל שוחד לכאורה.

3.
ובמה דברים אמורים? נניח שחברי מפלגת הליכוד מעוניינים במלוא מובן המילה לדאוג לחברתם בלומנטל ולחברם משכבר הימים קצב, הם עושים יד אחת ומחליטים כי ראובן (רובי) ריבלין אינן מסוגל לנצח בבחירות בצורה מהירה ואינו גם יכול להיות המועמד שיחון את בלומנטל וקצב, שכן זה יתפס כניגוד עניינים אוטומאטי. הם עושים יד אחת עם איציק ומשכנעים אותה כי באם תבחר באמצעות קולם היא תחון את חבריהם. לא תרחיש בלתי אפשרי; אבל דורש מחשבה קונספירטיבית.

4.
ונניח לאיציק תהיה את היושרה הנדירה בארצנו וזו תחליט שהיא מתנגדת לקומבינה; האם תוכל להשיג את הרוב הדרוש על מנת להבחר כנשיאה? המפצלגות החרדיות יעשו כל שצרציך לעשות על מנת למנוע מאישה להיות נשיאה; נשים הן פסולות בעינם ואינן ראויות להיות אלו שינהיגו את המדינה (למעט אם אלו יחונו את יגאל עמיר או את אחד מחברי (1, 2, 3) ש"ס שהורשעו – ואפילו את אריה דרעי בדיעבד, על מנת למנוע ממנו את הקלון ולהכשירו לפוליטיקה היום, ולא עוד שנתיים.

5.
בעצם, דליה איציק שתנצח בבחירות בSMS; לא עקב כשוריה, לא עקב היכולת שלה להביא  תוצאות ואפילו לא בגלל הסלידה ממועמדים אחרים (אולי הסיבה הגדולה ביותר מדוע משה קצב נבחר). דליה איציק תבחר כי היא תהיה זו שתביא הכי הרבה נחת לחברי הכנסת האחרים; היא תהיה זו שתעשה עבורם את מהשהם תמיד רצו. נשיאה שתחון אותם ותתן להם לעבור על החוק.

6.
כן, אני מצעטר שההערה השוביניסטית לכאורה פגעה. אני חשבתי שמדובר בבדיחה, אבל מסתבר שיש נשים שלוקחות זאת ברצינות.

Technorati Tags: , , , , , , , ,

One thought on “נשיאת האס.אמ.אס הראשונה

  1. על מה אתה מתנצל? טוב, אז לא בטעם הכי טוב, אבל לא מצדיק התקפלות מיידית. ככה לא תמצא כלה!

Comments are closed.